Re: Geo-Route.

893
@Tineke

je zal het mischien wel een fijne route vinden omdat je
geen historie van de wijk met je meezeult.
die geo route is toch maar een handvat./ richtlijn.

als je hem langer loopt en je wil anders lopen .. wie houdt je tegen?
ik hoop dat je nieuwe wijk bevalt,!

Re: Geo-Route.

894
Tineke schreef:Vandaag gaat de Geo-route in Roalte echt beginnen. Ik ben benieuwd, maar ik heb 1 voordeel en dat is dat ik met een hele nieuwe wijk begin.
Wij werken nu 5 maanden met Geo en er zijn nog wijken, die nog steeds niet aangepast zijn.
Ik denk dat dat idd een voordeel is, beginnen met een nieuwe wijk.
Je weet niet hoe die wijk voor Geo liep, dus de kans op ergernissen is een stuk kleiner.
Behalve als je zigzaggend door de straat loopt, terwijl een rondje lopen veel logischer is, dan komen de ergernissen naar boven.

Succes, Tineke! (Y)

Re: Geo-Route.

896
Zo, dag 1 zit erop. Het viel me 100% mee. Er zijn twee straten die ik aan moet passen en de rest klopt helemaal. Bij ons duurt het 6 weken voordat de veranderingen doorgevoerd zijn. Ondertussen gooi ik de bundels zelf wel om. Er zijn nog een paar bedrijven waarvan ik me afvraag of ze wel in de goede volgorde zitten, maar daar kan ik wel om slapen (trouwens om de andere straten ook wel). Maar brievenbussen vinden is nog een hele kunst en als je ze niet vind en je brengt de post naar binnen dan zijn er nog een paar bij die chagarijnig worden. Nou vertellen ze wel waar de brievenbus zit en dan weet ik het helemaal zeker: zij krijgen de post noooooiiiiiiitttttt meer binnen. Andere bedrijven vinden het niet erg en dan kijk ik zelf wel wat ik doe. Ook heb ik drie bedrijven met dezelfde naam, maar andere "huis"nummers. En wat staat er bij twee van die bedrijven? Juist, alles naar 1 adres. Ja, hallo waarom hebben ze dan brievenbussen aan het pand zitten. Pffffff ik word daar dus niet blij van. Nu weet ik het en dan kieper ik inderdaad alles op 1 adres. Zoeken ze het zelf maar uit.
Van de wind had ik trouwens ook veel hinder. Zo erg zelfs dat de folders weg waaiden. Gelukkig was ik er op tijd bij om ze weer op te rapen, maar deze test heb ik dus ook al gehad. Op naar de daldag. Dat zal wel een stuk makkelijker gaan. Een ding weet ik wel zeker: ik ben gauw aan deze route gewend.

En ja iedereen zegt het hier al: ik begin aan een hele nieuwe wijk en weet dus niet hoe het hier voor was. Ik zie dit als een heel groot voordeel.

Re: Geo-Route.

898
Het probleem van geo is NIET het aanleren van je nieuwe route.
Het probleem is het totaal afleren en uit je geheugen wissen van de bestaande danwel vorige loop.

De geo planners zeggen dat zelf ook. Maar de geo project managers niet, en die bepalen wat er gebeurt. Het is dus een kwestie van ego van de leiders.

Re: Geo-Route.

900
ik wel. en ik heb ontdekt hoe je er snel aan kunt wennen. Met de animated gifs die ik maakte. Twee keer kijken en je ziet de structuur.
Geo rout met structuur; er wordt altijd een lus gemaakt, of een spiraal, die dan van binnenuit ineens weer naar buiten gaat.
Afbeelding
Weet je dat eenmaal dan kan je iedere geo loop in 1 keer doen. Geo rout vanaf een punt op de maan. Als je dat in een filmpje ziet, dan is alles in 1 keer duidelijk.
cron