Re: Principeakkoord CAO PostNL

12
brievenbus schreef:
Geertjan schreef:
brievenbus schreef:De BVPP heeft ook een principeakkoord met PostNL over de cao Postbezorgers voor 2012.
Gaan het wel eerst voorleggen aan hun leden.
Ik heb het gelezen. Ik ben toch blij dat CNVPublieke zaak dat niet doet. Hier mee geeft ze aan dat er nu helemaal niks meer te onderhandelen valt. Dat is ook zo, het uitbetalen van loon op minimaal niveau van het miniumloon is een afspraak ooit gemaakt, en daar heeft PostNL zich ook aan te houden.
En zolang de bonden nog steggelen over de voorwaarden, duurt het nog wel ff voor er een nieuwe cao komt :(
Met dit principe akkoord verandert er heel weinig vergeleken bij de huidige cao, goed je krijgt 1 keer een loonsverhoging, en voor juli is het nog maar de vraag of er loonsverhoging komt.

Re: Principeakkoord CAO PostNL

13
Het vreemde is ook dat op de jobsite van PostNL pbz geworven worden en dat er bij de arbeidsvoorwaarden staat
dat je het 1e t/m 6e jaar salarisverhoging krijgt :o .
Heb dit ook al aangekaart bij de VBG/OR maar krijg geen antwoord.
Heb het vervolgens bij de bonden neergelegd. zij hebben de vacatures toen ook bekeken en vinden het misleiding.
Hebben het nu ook richting PostNL gecommuniceerd en zijn in afwachting van hun antwoord.
Zij houden me op de hoogte in ieder geval.
Ik ben benieuwd!

Re: Principeakkoord CAO PostNL

14
De postbezorgers CAO is goedgekeurd. Alleen de BVPP heeft hem aan hun leden voorgelegd, en daarvan ging 97% akkoord. (Althans, 97% van de stemmers).

Hij is inderdaad niet superdeluxe, maar er zit een kleine loonsverhoging in, en de onderste trede stijgt automatisch mee met het minimumloon ieder jaar. Dus van die "toeslag minimumloon" op je loonstrookje ben je af.

Maar vergeleken met de CAO bij Sandd is hij nog best goed. Geen gedoe met rare minmax-contracten, of dat de eerste 3 ziektedagen uit je eigen zak komen, of dat je maar 1 vaste wijk mag.
cron