Leve de DjoserGids

1
Wat heerlijk om in Heemstede een wijk te hebben waar ontzettend veel-jaren-dertig huizen staan, en ruim 75% heeft zojuist de nieuwe Djoser reisgids 2012 mogen ontvangen. Hoera... Nu mijn rug zien op te knappen. Au.

Re: Leve de DjoserGids

2
Ojee, ja, ik herinner mij die ondingen. Ze zijn te breed voor een normale brievenbus en loodzwaar. Ik liep ook ooit eens zo'n wijk, met van die Djoser enthusiastelingen. Het was een invalwijk. Er waren mensen die hadden dan zo'n horizontale gleuf in de muur. Heel smal en je krijgt daar zo'n gids echt niet in.

Ja, eens in de zoveel tijd komen die ondingen terug.

Re: Leve de DjoserGids

3
Precies wat je zegt. En ik heb vandaag zo'n 8 keer aan moeten bellen bij het huis of de buren als een van tweeën thuis was om hem af te kunnen leveren. Anders zou het in 'zo'n oude stenen gleuf in de muur' enkel met heel veel geweld moeten.

Gelukkig zijn er veel mensen in of aan huis in een praktijk aan het werk of thuis aan de slag dus kon zeg maar pakketbezorgertje spelen. Voor een dagje leuk, gelukkig niet iedere dag. Zeg, Slagvaardige, wie bezorgt eigenlijk de gouden gidsen en telefoongidsen, toch niet de postbezorger mag ik hopen? :o

Re: Leve de DjoserGids

5
Nou, ik heb toen in Elderveld in een van die straten met Djoserfans, zo'n gids eens in zo'n gleuf gepropt. Ik had hem met veel moeite dubbelgevouwen (zonder vouw overigens) en in de gleuf gedaan. Zat hij vast. Kreeg ik dat ding er niet meer uit! :o Ik doorduwen. Maar hij zat muurvast. Ik geloof dat die bewoners een stuk muur moesten weghakken. :lol: Ik ben maar heeeeel gauw weggefietst. Ik had aangebeld eerst, maar natuurlijk was er niemand thuis. Gelukkig niets meer van gehoord, dus ik denk dat de bewoners van dat huis, dat onding er via de andere kant (misschien met geweld en brokken) uit hebben gekregen.

Een aantal jaren geleden liepen wij via Selektmail de telefoongidsen. Elke zomer (ja in de zomervakantie) was het in onze regio raak. Ik kon van de depothouder een trolley lenen en ik stalde die dingen bij mijn schoonzus, die in mijn loopwijk woont. Vandaar uit liepen we ze dan. Mijn man hielp en de kids liepen mee en gingen dan van speeltuintje naar speeltuintje. Zodat zij wat te doen hadden en wij een oogje in het zeil konden houden. (Ik liep in een wijk met 5 speelgelegenheden) Nu zijn ze groot genoeg om thuis te blijven.
Volgens mij kun je je opgeven om die gidsen te lopen. (Gouden Gids/telefoongids) Ze worden (geloof ik?) niet door Postnl gedaan.
Ik heb ze in ieder geval nooit hoeven te lopen toen ik nog voor TNT als bezorger werkte. Ik liep wel die V&D Prijzencircus catalogi. En af en toe eens een keer hah actie met dozen van het een of ander. Dan deed ik eerst de dozen en dan later de gewone post, want het was niet tegelijk te doen. Kregen we wel uitbetaald in extra tijd. Die V&D dingen ook.

@Elisa, wie loopt eigenlijk de Vacansoleil- en andere reisgidsen? Die komen in december he? Wij krijgen altijd de Eurocamp, Vacansoleil. En afgelopen week via VSP de Hogenboom vakantiecatalogus.

Re: Leve de DjoserGids

6
Nou weet je inderdaad die bedoelde ik, de andere grote reizengidsen formaten en gewichten haha!

Ja de telefoongidsen ik vond het een drama niet leuk en heb het toen met een supermarkt kar gedaan en maar op en neer met dat ding. Erna zei ik : Nooit meer! Dit weiger ik.

Nogsteeds ben ik niet dol op dikke boeken, een paar ok maar met honderden pff nee echt niet!

De djoser past idd niet in veel bussen hoe verzinnen ze het! Waar wonen die grafische vormgevers? Ik ben zelf ook ex grafisch ontwerper en heb haha vaak vraagtekens over de soorten en maten die door onze handen gaan , hilarisch vaak!

Re: Leve de DjoserGids

7
Vandaag gelukkig geen Djosergids! Had vandaag al genoeg poststukken. Zitten die ondingen soms bij VSP? Dan hoop ik dat ze daarna naar PostNL gaan en niet naar Sandd. In het algemeen hoop ik dat veel post van VSP naar ons gaat maar dikke reisgidsen kunnen we missen als kiespijn. Geef ons de Kampioen maar en andere dunne dingen. Beter voor onze ruggen. :lol: De Telefoongids/Goudengids wordt inderdaad door een aparte organisatie bezorgd en niet door PostNL. Die vind het vast niet erg dat ze die dikke ondingen niet hebben. Die passen zeker niet in zo'n k..gleuf. Vroeger werden ze door Selektmail bezorgd. Dat weet ik nog heel goed. Konden we zingen dat we onze wagen hadden volgeladen, vol met...dikke telefoongidsen.

Re: Leve de DjoserGids

8
@postbode7

je taalgebruik mag van mij best wat meer beschaafd postbode7
je hebt toch wel enige opvoeding genoten.?.
k. gleufen en je man die niet op zijn r .. kan zitten..?

je haalt het beeld van een postbezorger aardig naar beneden..
mischien zijn we niet allen zo geleerd maar wel fatsoenlijk blijven graag.
dit moest ik even kwijt. ;)

Re: Leve de DjoserGids

9
postbode7 schreef: hoop ik dat ze daarna naar PostNL gaan en niet naar Sandd. In het algemeen hoop ik dat veel post van VSP naar
@Postbode 7 je wens is uitgekomen, ik had er een stuk of 7 vandaag, ja ik mocht weer eens werken op zaterdag, waarvan er een aantal retour moest omdat de brievenbus te klein is of het het blad te groot.

Re: Leve de DjoserGids

10
De Djosergidsen paste bij mij allemaal in de standaard brievenbussen. Kan me herinneren dat dat een aantal jaar terug niet het geval was, ze zijn blijkbaar enigszins aangepast al blijven het grote onhandige dingen. PostNL (toen nog TPG/TNT) heeft de telefoongidsen ook bezorgd. Bij ons werd het zo geregeld dat een aantal deeltijdpostbodes dan echt alleen maar een hele dag telefoongidsen bezorgde. Ik weet niet meer zo goed of er toen al postbezorgers waren.En wat dacht je van die dikke boeken van Vink (is iets met kantoorartikelen) als je een wijk hebt met veel bedrijven.
cron