Re: Werk ik langzaam???

21
postbode21 schreef:@Newman

zou thomas dan niet zelf weten of hij een postbode /postbezorger is.. :?:
het komt me nogal amateuristisch over hoor..
Hij zal het ongetwijfeld wel weten, maar hanteert misschien de verkeerde benaming. Postbode, postbezorger, postbesteller, de terminologie wordt vaak door elkaar gebruikt.

Thomas heeft het over bezorger/sorteerder en hoewel dit wel aangeeft wat zijn taken zijn is dit niet de officiële functiebenaming.

Re: Werk ik langzaam???

22
Alleen de wetenschap dat je 350 stuks hebt is niet voldoende voor een inschatting.
De adres- of stukvergoeding kan een factor 5 verschillen.
Ik heb een ruim opgezette wij, zeg maar type vinexlocatie. Dan doe je lang over de bezorgin per adres, zeker als ik weinig post heb en dus ieder tweede huis voorbij kan lopen: dat schiet niet op.

Ik heb voor mezelf de tijden bijgehouden, en de bezorging per adres varieert van 36 tot 48 seconden (all in, gewoon hele tijd : aantal stuks). In straten met flats en dergelijke moet dit getal flink omlaag kunnen, de 'adresvergoeding' (bij Netwerk) is tenminste soms tot 4 keer zo laag.

misschien was Thomas net begonnen: je wordt aanzienlijk sneller in sorteren na een paar keer.

Re: Werk ik langzaam???

23
@Anyone

nou, daar bewijs je je collega,s een dienst mee hoor :roll:
om bij te houden hoeveel seconden je over een bep. stukje doet..
man denk nou is gewoon na.... worden binnenkort de tijden weer naar beneden aangescherpt..

ik vraag me af... kijk je nog wel is om je heen als je post bezorgd?
of ben je gewoon een teamcoach die een forum zit op te jutten,
alsof de postnl collega,s al niet een run tegen de klok moeten maken in deze
drukke dagen.... met soms behoorlijk veel h.a.h.

ik sprak een nieuwe bezorger... die had een wijk met 16 straten...
er stond 1. uur en 40 minuten voor.
ruim 500 adressen, geen volksbuurt.... 3 tassen post en 7 h.a.h.

na 4 uur lopen was hij nog niet klaar.... is dit nou wat je wil anyone? :?: :oops: :evil:

Re: Werk ik langzaam???

24
postbode21 schreef:@Anyone

nou, daar bewijs je je collega,s een dienst mee hoor :roll:
om bij te houden hoeveel seconden je over een bep. stukje doet..
man denk nou is gewoon na.... worden binnenkort de tijden weer naar beneden aangescherpt..

ik vraag me af... kijk je nog wel is om je heen als je post bezorgd?
of ben je gewoon een teamcoach die een forum zit op te jutten,
alsof de postnl collega,s al niet een run tegen de klok moeten maken in deze
drukke dagen.... met soms behoorlijk veel h.a.h.

ik sprak een nieuwe bezorger... die had een wijk met 16 straten...
er stond 1. uur en 40 minuten voor.
ruim 500 adressen, geen volksbuurt.... 3 tassen post en 7 h.a.h.

na 4 uur lopen was hij nog niet klaar.... is dit nou wat je wil anyone? :?: :oops: :evil:
Postbode21 heeft hier een goed punt. Ik liep vroeger ook als een soort snelwandelaar door de wijk heen, maar je snijdt jezelf en je collega's in de vingers. Want dan ziet zo'n teamcoach die de uren boekt dat jij steevast binnen de tijd klaar bent, dus dan denkt hij: Nou, van die wijk kan best nog wat tijd af.

Maar Anyone heeft op zich ook wel gelijk door te stellen dat als je het werk nog niet zo lang doet, het begrijpelijk is dat je uitloop hebt. Dat is een kwestie van routine. Al lopende de post voor het volgende adres pakken, en dat (tegelijk met het hah) in een vloeiende beweging door de bus schuiven, je fiets op strategische plaatsen neerzetten zodat je 'm zo weinig mogelijk hoeft te verplaatsen, etc.

Voor een wijk met 500 adressen lijkt 1.40 uur mij erg krap, of het moet een wijk zijn geweest met allemaal flats. Bij ons staat voor een doorsnee wijk van zeg 3 a 400 adressen meestal tussen de 2 en 2,5 uur.

Als je 10 tassen hebt lijkt het me niet meer dan redelijk dat je flink uitloopt, en dat die tijd betaald wordt. Je moet vaker herladen, en in kleinere rondjes lopen. Geloof me: op dinsdag haalt echt NIEMAND hier de officiële tijd, zelfs de snelste en meest geroutineerde postbodes niet. Maar die uitloop moet gewoon betaald worden, dat kun je gewoon eisen als ze dat niet willen.

Re: Werk ik langzaam???

25
@newman

het is een gewone wijk... ... met eensgezinswoningen en tuin voor, i ken hem goed geen flats.. ;)
ik heb de postbezorger geadviseerd... goed aangeven hoeveel uur je loopt en laten uitbetalen.
het was trouwens een ervaren bezorger.. dus geen beginneling ;)

Re: Werk ik langzaam???

26
har099bezorger schreef:dat is wel erg langzaam, heb 2 wijken, heb wel extreem veel huizen die ik langs komt, maar begin om 08:00 en eindigt om 10:30 8-) Dus zet je versnelling van je fiets eens op 2, misschien dat je vooruit komt (Y)
Sterke verhaken voor aan de borrel...we hebben er weer hartelijk om moeten :lol:

Re: Werk ik langzaam???

27
postbode21 schreef:@Anyone

ik sprak een nieuwe bezorger... die had een wijk met 16 straten...
er stond 1. uur en 40 minuten voor.
ruim 500 adressen, geen volksbuurt.... 3 tassen post en 7 h.a.h.

na 4 uur lopen was hij nog niet klaar.... is dit nou wat je wil anyone? :?: :oops: :evil:
Heb ik ook meegemaakt en na een gespek met mijn TC werd mijn wijk gehalveerd. Ik heb 'm gezegd dat het wél een bijbaan moet blijven en geen slavenbaan....hij kon de humor er wel van inzien. 8-)

Overigens stelt een TC niet veel voor en verdwijnt die baan natuurlijk ook t.z.t....al hebben die arme schapen het nog niet door. :mrgreen:

Maar dát verhaal schrijf ik hier nog t.z.t. (Y)

Re: Werk ik langzaam???

28
Tobo2011 schreef:
har099bezorger schreef:dat is wel erg langzaam, heb 2 wijken, heb wel extreem veel huizen die ik langs komt, maar begin om 08:00 en eindigt om 10:30 8-) Dus zet je versnelling van je fiets eens op 2, misschien dat je vooruit komt (Y)
Sterke verhaken voor aan de borrel...we hebben er weer hartelijk om moeten :lol:
:lol: En gelukkig drink ik niet, dus voor mij gewoon een lekkere cola! :)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Werk ik langzaam???

29
har099bezorger schreef:
Tobo2011 schreef:
har099bezorger schreef:dat is wel erg langzaam, heb 2 wijken, heb wel extreem veel huizen die ik langs komt, maar begin om 08:00 en eindigt om 10:30 8-) Dus zet je versnelling van je fiets eens op 2, misschien dat je vooruit komt (Y)
Sterke verhaken voor aan de borrel...we hebben er weer hartelijk om moeten :lol:
:lol: En gelukkig drink ik niet, dus voor mij gewoon een lekkere cola! :)
Sterke verhalen kunnen ook met frisdrank worden verteld hoor. :mrgreen:

Re: Werk ik langzaam???

30
Tobo2011 schreef:
postbode21 schreef:@Anyone

ik sprak een nieuwe bezorger... die had een wijk met 16 straten...
er stond 1. uur en 40 minuten voor.
ruim 500 adressen, geen volksbuurt.... 3 tassen post en 7 h.a.h.

na 4 uur lopen was hij nog niet klaar.... is dit nou wat je wil anyone? :?: :oops: :evil:
Heb ik ook meegemaakt en na een gespek met mijn TC werd mijn wijk gehalveerd. Ik heb 'm gezegd dat het wél een bijbaan moet blijven en geen slavenbaan....hij kon de humor er wel van inzien. 8-)

Overigens stelt een TC niet veel voor en verdwijnt die baan natuurlijk ook t.z.t....al hebben die arme schapen het nog niet door. :mrgreen:

Maar dát verhaal schrijf ik hier nog t.z.t. (Y)
Volgens mij blijft de functie gewoon bestaan, hoor! Sterker nog: de postbode-plus wordt afgeschaft, en daarvoor in de plaats komt een teamcoach postbezorgers. En in de toekomst gaan die vanuit huis werken.
cron