Re: Werk ik langzaam???

61
Hoe het tijdschrijven nu werkelijk werkt is dus niet duidelijk...
Het lijkt mij niet meer dan logisch, dat vanaf het moment dat je de sleutel de eerste keer in het slot steekt je tijd gaat lopen.. Je moet je tassen vullen, naar de wijkrijden. na afloop van de wijk moet je terug naar het depot, binnentassen inleveren, logboekje, niet bestelde post verwerken.. Kortom dat is allemaal tijd die geschreven dient te worden..

Re: Werk ik langzaam???

62
Ben ik helemaal met je eens @Pieterpost. Dat is ook normaal. En zo zou het bij een normale baas of een normaal bedrijf ook werken. Ik ben mij ervan bewust dat het bij verschillende depots veel beter geregeld is, maar wij hadden het helaas heel slecht getroffen. Steeds blijkt dat maar weer. Ik baal daar heel erg van, omdat het blijkt dat wij op ons depot gewoon heel erg uitgebuit worden. In mijn geval werden, want ik pikte dat niet (langer) en ben hem gesmeerd.

Een hoop ligt dus ook aan een TC, die zich niet aan de regels houdt. Die van ons baalde ervan dat er steeds meer huisvrouwen pb werden. En dat liet hij blijken ook. Zegt niets over ons, maar alles over hem.

Maar nogmaals, het is niet overal zo, al merk ik wel dat bij depots waar het eerst goed geregeld was, er ook meer dingetjes komen, waar postbezorgers zich aan ergeren en dat zij ook steeds meer op hun strepen moeten gaan staan om hun recht te halen. Het gaat dus wel achteruit, ik denk overal.

Ik moet alleen mijn ervaringen los leren laten. Ik baal heel erg van ons depot destijds, maar dat moet ik niet steeds keer op keer aanhalen. Ik had er destijds zo'n zin in om voor TNT-post te beginnen, maar dat bedrijf werd zo'n teleurstelling. Niet het werk zelf en de collega's postbezorging ook niet. Daarom hield ik het redelijk lang vol. Maar dat uitgebuit worden he?. Het is verleden tijd nu. En het kan dus ook anders. Dat vind ik heel fijn. Zeker voor degenen bij wie het allemaal tot nu toe redelijk tot goed geregeld is. (Y)

Re: Werk ik langzaam???

63
In Tilburg geldt: je tijd loopt vanaf het moment dat je bij het depot vertrekt. Je tijd stopt wanneer je je rode boekje ingevuld en dicht-ge-elastiekt hebt. Makkelijk zat. En als het HaH weer eens los gestort op 1 hoop ligt dan begint de tijd als je die hoop aan het uitsplitsen bent. We zijn geen gekke henkies. Je werkt tegen het absolute minimum loon en dan ook nog een deel als vrijwilliger gaan den? Laten ze daar dan maar een peloton 80+ plussers voor inzetten.

We zijn wel gek, maar niet goed!

Re: Werk ik langzaam???

64
Mijn tijd begint begint zodra ik binnenkom en eindigt wanneer ik weg ga.
Er zit soms zoveel herstelpost bij dat ik een klein ½uur de boekhouding moet doen.
Als ik dat niet mag schrijven, zetten ze idd maar een 80plusser neer om dat te doen.

Re: Werk ik langzaam???

65
Wij schrijven onze tijd vanf het moment dat we onze post in de fietstassen doen tot-en-met het moment dat we weer terug zijn op het depot.
Deze tijden worden , uiteraard per loop, genoteerd op een lijst die aan het einde van de dag naar de TC gaat.
Van deze tijden wordt uiteindelijk, ook weer per loop een gemiddelde genomen, zodat er voor iedere loop weer nieuwe tijden ontstaan. De oude tijden zijn met de invoering van piek en dal vervallen.

Re: Werk ik langzaam???

68
@Geertjan

begrijp ik je goed, het is met het instellen van de georoute... dat ze bijvoorbeeld voor jouw wijk
een nieuwe tijd bepalen.. aan de hand van hoe jij en je collega,s deze lopen in die week.

en dat wordt dan de nieuwe tijd.
maar nu kan je een basis dinsdag hebben (alle drukte naar donderdag)
volgende week kan het weer druk zijn op dinsdag.
dan kloppen jouw nieuwe richtlijnen niet meer.

met het gevaar... fairmade schrijft dat begin en eindtijden niet meer geschreven moeten worden.
Dan worden die dus ook niet zo meer uitbetaald. want hoe ga jij het dan aanvechten.

toch elke keer zelf klokken wat je aan tijd kwijt bent. en ontdekken dat de gemiddelde tijd
van je teamcoach er zwaar onder ligt.

dat werd al geschreven op het forum... als men over de richttijd heen was werd er niet meer uitbetaald. :evil:

Re: Werk ik langzaam???

69
@Geertjan

ben je er wel van op de hoogte, dat met de nieuwe cao je ook betaald gaat worden als je
op tijd bent gewaarschuwd( minimaal 1 uur voor je moest beginnen) voor uitloop bij het wachten..vanaf 1 uur... 1e half uur niet betaald, daarna wel.

en als je pas binnen het uur bent gewaarschuwd.. evenzo!
direct uitbetaald. bijvb.. je komt om 12 uur aan... post komt pas om 13 uur... vanaf 12 uur betaald ;)

Re: Werk ik langzaam???

70
postbode21 schreef:@Geertjan

begrijp ik je goed, het is met het instellen van de georoute... dat ze bijvoorbeeld voor jouw wijk
een nieuwe tijd bepalen.. aan de hand van hoe jij en je collega,s deze lopen in die week.

en dat wordt dan de nieuwe tijd.
maar nu kan je een basis dinsdag hebben (alle drukte naar donderdag)
volgende week kan het weer druk zijn op dinsdag.
dan kloppen jouw nieuwe richtlijnen niet meer.
Ja dat heb je goed begrijpen. Uiteraard gaan ze over een langere periode meten. Want: de ene dag is drukker dan de andere. Op de ene dinsdag is er meer h.a.h dan op de andere , en dat beinvloedt de benodigde tijd behoorlijk.
En na die periode meten, dan pas komen er nieuwe tijden.
cron