Re: Werk ik langzaam???

71
Geertjan schreef:En na die periode meten, dan pas komen er nieuwe tijden.
Bij ons is heel de zomer gemeten. We moesten voortaan heel precies en eerlijk opschrijven hoe lang we erover doen. Alsof we voorheen nooit precies en eerlijk onze tijd schreven.... Affijn, zes weken lang is alles genoteerd. Nooit meer iets van gehoord.

Re: Werk ik langzaam???

72
jan272 schreef:
Geertjan schreef:En na die periode meten, dan pas komen er nieuwe tijden.
Bij ons is heel de zomer gemeten. We moesten voortaan heel precies en eerlijk opschrijven hoe lang we erover doen. Alsof we voorheen nooit precies en eerlijk onze tijd schreven.... Affijn, zes weken lang is alles genoteerd. Nooit meer iets van gehoord.
@Jan,

Dat lijkt wel typisch PostNL. Allerlei onderzoeken houden Voice, THermo meter voor Postbezorgers, en vooral zo minmogelijk terugkoppelen.

Re: Werk ik langzaam???

74
@jan272

heel de zomer gemeten.. jan in de zomer is bij postnl evenals bij sandd in de maanden juli/aug..
minder post. als ze deze tijden als uitgangstijden gaan nemen... tja dan is het logisch dat er
steeds gesproken wordt over tijden die te scherp staan. ;)

Re: Werk ik langzaam???

75
postbode21 schreef:op alle dagen... oftewel... tijdklok instellen! ;)
Het probleem is wel;
Hoe weten ze dat jij die uren werkelijk hebt postbezorgd?
Je kunt tussendoor ook lekker op een bankje een boek gaan lezen, dat kunnen ze niet zien..

Het is dus een lastig parket voor die postbazen..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Werk ik langzaam???

76
@postgirl

bij dit weer ;)
Nee, even serieus... als er gemiddeld 2 uur staat voor een wijk en jij klokt... 4 uur..
tja dan... zal men zich afvragen wat je in die tijd hebt gedaan.


maar de ene keer zal het 1.48 zijn, de andere keer... 2.09 uiteindelijk wordt je dan
precies betaald naar de tijd die je aan postnl besteed.
en moet nu alles gewantrouwd worden door de werkgever..
ik zou zeggen... zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten..
betekent ook dat je chef ook geen uren moet gaan schrijven die niet waar zijn maar daar ga je toch ook n iet van uit?
;)

Re: Werk ik langzaam???

77
slagvaardige schreef:Iedereen heeft het over tijd schrijven vanaf het moment dat je van het depot weg rijdt. Wij mochten de tijd pas gaan schrijven op het moment dat we de eerste envelop in de bus stopten en moesten stoppen met de tijd als de laatste brief in de bus zat. De tijd van en naar het depot mochten we NIET meetellen. Dat was bij alle wijken zo die vanaf Hazenkamp Arnhem en later Johan de Wittlaan Arnhem kwamen.

Hoe zit dat dan? Wat zijn de werkelijke regels? :shock: Want als we hadden mogen schrijven vanaf het depot (ook al deden wij het, dan kregen we dat niet uitbetaald, never, nooit, niet) had het ons weer 10 minuten per wijk gescheeld, per dag aan extra tijd. Die hebben wij dus blijkbaar ook misgelopen. Dat lopen de mensen die daar werken, nog steeds mis.
Ja eigenlijk is mij dat ook niet duidelijk... toen ik begon, vorig jaar mei, werd me min of meer geleerd tijd gaat in bij eerste brief in bus... dus hele tijd zo gedaan. Tijdens overgang naar Geo begonnen we te schrijven vanaf "wachten op post op het depot" tot "administratie op depot". Zit toch verschil in.
Maar goed, als ik nu kijk naar de scenario's die gehanteerd worden:
A: met hah 1.20 zonder hah 0.55
B: met hah 1.20 zonder hah 1.00
C: met hah 1.25 zonder hah 1.05
D: met hah 1.25 zonder hah 1.05
E: met hah 1.25 zonder hah 1.10

dan kom ik op een dinsdag, met scenario E , met hah aan 2.00 uur.
WOensdag: vermoedelijk scenario A aan 1.00
Donderdag: scenario E, aan 1.30
Vrijdag: vermoedelijk ook scenario A aan 1.00 of net iets meer

Maar nu begin ik te rekenen vanaf vertrek depot (en evt. zakken in rekken zetten, dat mag dan wel...) en vooral goed bijhouden hoe vaak je terug moet om bij te laden.... Maar goed, vandaag was het op veel plaatsen glad, dus voorzichtig gefietst, andere "normale"dagen gaat dat ook anders. En de ene keer sta je langer bij een stoplicht dan een andere keer, dus geef je grofweg 5 min. heen en 5 min. terug aan..... en dan einde tijd bij terugkeer depot + administratie.

En dan krijg je te horen: je komt niet aan je uren - ik moet gem. 6 uur per week werken,
terwijl wanneer ze mijn eigen tijden aanhouden zou ik er wel aan komen.
Nu mag ik 2 zaterdagen per maand bijwerken ivm tekort gewerkt.

En wat ze met die andere scenario's doen???? 't Is mij een raadsel.

Volgens mij naaien ze ons een gigantisch oor aan, en bij mij is het maar voor een extraatje!!!

Re: Werk ik langzaam???

78
mon-2205-meij schreef: En dan krijg je te horen: je komt niet aan je uren - ik moet gem. 6 uur per week werken,
terwijl wanneer ze mijn eigen tijden aanhouden zou ik er wel aan komen.
Nu mag ik 2 zaterdagen per maand bijwerken ivm tekort gewerkt.
Kijk, dat addertje zocht ik waarom ik plots een meeruren contract kreeg aangeboden.
Die mogen ze dus weer van 21 naar 18 terug zetten.
Liever 1 uurtje te lang gelopen dan 12 uur extra, het moet wel leuk blijven.

Re: Werk ik langzaam???

79
postgirl schreef:Het probleem is wel; Hoe weten ze dat jij die uren werkelijk hebt postbezorgd?
Je kunt tussendoor ook lekker op een bankje een boek gaan lezen, dat kunnen ze niet zien..

Het is dus een lastig parket voor die postbazen..
Nee hoor. Wij van TNT zijn te vertrouwen. Als wij zeggen dat we gewerkt hebben dan is dat ook zo. Kwestie van normen en waarden. Mogelijk dat Sandd daarom haar personeel op stuksloon zet. Maar dat lijkt me sterk. Sandd betaalt gewoon stuksloon omdat het volume te laag is om een uurloon te betalen.

Natuurlijk hebben wij creatief schrijvende collega's. Maar de bulk schrijft alleen wat ie werkt. Ook al zou er geen haan naar kraaien als je iedere dag een uur extra schrijft. Maar er wordt je vertrouwen gegeven dus dat mag je niet beschamen.
En voor alle creatief schrijvende komt er nu georoute aan.

Re: Werk ik langzaam???

80
@jan272

nou jan, daar ga ik ook gewoon van uit.
dat postbezorgers te vertrouwen zijn..dat we van postnl ... trek ik rustig door naar dat we van sandd.
of je nou in uurloon of in stukloon betaald wordt, dat maakt voor Mij voor mijn betrouwbaarheid met
postbezorgen geen barst uit. dus de normen en waarden die jij aanhangt zijn ook de mijne. ;)

volume is bij sandd niet zo laag jan. we hebben bezorgers die slechts twee dagen in de week lopen.
dan verstouw je een ander volume dan post nl met haar 6 dagen.
cron