Werk ik langzaam???

1
Hallo :)

Sinds augustus ben ik actief als bezorger/sorteerder bij TnT,
Ik heb een wijk met 350 woningen. Ik moet deze sorteren + wegbrengen.
Meestal begin ik hier mee om 9 uur, en ben ik zo rond 14:00 tot 14:30 mee klaar.

Wanneer er veel post is kan het voorkomen dat ik tot 15:00 of zelfs soms tot 16:00 aan
het werken ben.

Echter kwam ik gister op mijn salarisstrookje tegen dat ik maar voor 3 uur per dag wordt uitbetaald??
Ik vroeg me af of het uberhaupt mogelijk is om een wijk met 350 woningen te sorteren/weg te brengen
binnen 3 uur? 90% van de dagen heb ik huis aan huis.

Mvg

Thomas

Re: Werk ik langzaam???

3
Hoi Thomas,

Het hangt er natuurlijk van af wat voor wijk het is. Zijn het flats! Rijtjeshuizen? Villa's? Boerderijen?
Bij een standaard woonwijk met 350 adressen zou je het lopen (op een dag met hah) toch wel binnen 2,5 uur moeten kunnen redden.

Maar, je geeft aan dat je de wijk ook moet voorbereiden. Is dat de enige wijk die je voorbereidt? Afhankelijk ook weer van het soort wijk (en of het een chique buurt is of een volkswijk) zou het sorteren ongeveer tussen de 45 en 60 minuten moeten duren.

Dan moet je natuurlijk nog van het kantoor naar je wijk fietsen, en daar staat ook weer tijd voor.

In plaats van naar je loonstrookje te kijken kun je beter even op de vestiging kijken op het planbord van jouw team, wat de officiële tijd is van jouw dienst. Het is namelijk goed mogelijk dat je een contract hebt voor 3 uur per dag, maar dat ze je een dienst hebben gegeven die groter is.

Uiteraard horen ze dan ook die extra tijd uit te betalen, maar deze meeruren krijg je altijd pas met een maand vertraging uitbetaald. Dus alles wat je in november meer werkt dan je contract krijg je uitbetaald tegelijkertijd met het loon van december (omstreeks 23 december).

Re: Werk ik langzaam???

5
@thomas
die snelheid komt vanzelf, mijn ervaring is dat ik het na een aantal maanden niet meer zag zitten omdat ik het idee had dat ik veel langzamer was dan m'n collega's maar op gegeven moment zag ik blijkbaar 't licht en liep ik gewoon alles binnen de tijd en dat is na 13 jaar nog zo. Behalve dan op dinsdag sinds de invoering van Georoute 3 weken geleden. Hebben op dinsdag meestal 5 hah.

Re: Werk ik langzaam???

6
@thomas

Sorry Thomas!
eerst sorteren , dat vergt tijd... maar toch als je dan rond 10 uur start met lopen...
moet je toch ongeveer om 13 uur klaar zijn.... met 1 wijk?
15 of 16 uur lijkt me dan echt te langzaam... naar postnl maatstaven..
zolang het betaald wordt , geen probleem lijkt me..


maar als je in augustus bent begonnen, moet je toch overuren op je rekening hebben
ontvangen in september/ oktober/ november...
zo niet... dan werk je vooral in je vrije onbetaalde tijd... lijkt me niet de bedoeling ;)

Re: Werk ik langzaam???

7
dat is wel erg langzaam, heb 2 wijken, heb wel extreem veel huizen die ik langs komt, maar begin om 08:00 en eindigt om 10:30 8-) Dus zet je versnelling van je fiets eens op 2, misschien dat je vooruit komt (Y)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Werk ik langzaam???

9
owh wacht even! bij postNL is het toch dat je moet sorteren op de dag van bezorgen???
als dat zo is dan snap ik waarom je zo laat klaar bent :) maar ik denk hoelanger je die wijk loopt, des de sneller het gaat met sorteren? toch?
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Werk ik langzaam???

10
Tnx voor de reacties allemaal :)

Ik loop idd de wijk dezelfde dag als dat ik hem sorteer.

En ja, ik heb een proefronde gelopen
gek genoeg waren we die dag met zijn 2e om 15:00 klaar.
(Ondanks dat we allebij gewoon rondbrachten de hele tijd)

Voor mijn gevoel sorteer ik gewoon snel en loop ik gewoon door. Ik kan me écht totaal niet voorstellen
hoe dezelfde wijk door iemand anders gedaan kan worden binnen 3 uur =/
cron