Re: Werk ik langzaam???

83
mon-2205-meij schreef:
slagvaardige schreef:Iedereen heeft het over tijd schrijven vanaf het moment dat je van het depot weg rijdt. Wij mochten de tijd pas gaan schrijven op het moment dat we de eerste envelop in de bus stopten en moesten stoppen met de tijd als de laatste brief in de bus zat. De tijd van en naar het depot mochten we NIET meetellen. Dat was bij alle wijken zo die vanaf Hazenkamp Arnhem en later Johan de Wittlaan Arnhem kwamen.

Hoe zit dat dan? Wat zijn de werkelijke regels? :shock: Want als we hadden mogen schrijven vanaf het depot (ook al deden wij het, dan kregen we dat niet uitbetaald, never, nooit, niet) had het ons weer 10 minuten per wijk gescheeld, per dag aan extra tijd. Die hebben wij dus blijkbaar ook misgelopen. Dat lopen de mensen die daar werken, nog steeds mis.
Ja eigenlijk is mij dat ook niet duidelijk... toen ik begon, vorig jaar mei, werd me min of meer geleerd tijd gaat in bij eerste brief in bus... dus hele tijd zo gedaan. Tijdens overgang naar Geo begonnen we te schrijven vanaf "wachten op post op het depot" tot "administratie op depot". Zit toch verschil in.
Maar goed, als ik nu kijk naar de scenario's die gehanteerd worden:
A: met hah 1.20 zonder hah 0.55
B: met hah 1.20 zonder hah 1.00
C: met hah 1.25 zonder hah 1.05
D: met hah 1.25 zonder hah 1.05
E: met hah 1.25 zonder hah 1.10

dan kom ik op een dinsdag, met scenario E , met hah aan 2.00 uur.
WOensdag: vermoedelijk scenario A aan 1.00
Donderdag: scenario E, aan 1.30
Vrijdag: vermoedelijk ook scenario A aan 1.00 of net iets meer

Maar nu begin ik te rekenen vanaf vertrek depot (en evt. zakken in rekken zetten, dat mag dan wel...) en vooral goed bijhouden hoe vaak je terug moet om bij te laden.... Maar goed, vandaag was het op veel plaatsen glad, dus voorzichtig gefietst, andere "normale"dagen gaat dat ook anders. En de ene keer sta je langer bij een stoplicht dan een andere keer, dus geef je grofweg 5 min. heen en 5 min. terug aan..... en dan einde tijd bij terugkeer depot + administratie.

En dan krijg je te horen: je komt niet aan je uren - ik moet gem. 6 uur per week werken,
terwijl wanneer ze mijn eigen tijden aanhouden zou ik er wel aan komen.
Nu mag ik 2 zaterdagen per maand bijwerken ivm tekort gewerkt.

En wat ze met die andere scenario's doen???? 't Is mij een raadsel.

Volgens mij naaien ze ons een gigantisch oor aan, en bij mij is het maar voor een extraatje!!!
Dat je niet aan je uren komt is een probleem wat ze zelf gecreeërd hebben.
Ze kunnen je nooit verplichten die uren op zaterdag te maken en zeker niet als dat geen vaste bezorgdag.
Volgens mij kunnen pbz geen eens minuren opbouwen.
En hebben ze toevallig in Wolluk geen tekort aan zaterdagbezorgers?
En bestaat er ook niet zoiets als MZ/OR, zou daar maar eens een mail naar toe sturen.
Als het goed is hangen jullie contactpersonen met naam etc in het depot.

Re: Werk ik langzaam???

85
@pieter post
maakt heel veel duidelijk, bedankt Pieter ;)
Positief voor alle postnl postbezorgers: niet bij de eerste brievenbus maar vanaf de eerste posttas die je in je
fiets zet... gaat je werktijd in. :D


@88CE
van belang = .. als je, aan het eind van de maand toch minuren hebt opgebouwd,
overleg je met je teamcoach om deze middels een extra wijkje in te halen.
als het echt niet mogelijk is, ze alle in te halen, vervallen aan het eind van de maand jouw minuren. :!:

nou nico.. zo kunnen ze 6 dagen per week over jou beschikken als mogelijke kracht.
of jij weigert , dan vervallen eind van de maand je uren.. maar vraag ik me af
of je contract de komende keer als je dit structureel doet weer wordt verlengd.
dit noem je volgens mij een WURGcontract..


ik kan me zo voorstellen nico dat jij je contract laat omzetten naar minder uren..
of is dat ook weer een slimmigheidje... minder contracturen= minder pensioen opbouw... etc

het blijft een rare spannende job... wie had dat ooit kunnen denken toen hij post ging bezorgen. ;)

Re: Werk ik langzaam???

87
postbode21 schreef: nou nico.. zo kunnen ze 6 dagen per week over jou beschikken als mogelijke kracht.
of jij weigert , dan vervallen eind van de maand je uren.. maar vraag ik me af
of je contract de komende keer als je dit structureel doet weer wordt verlengd.
dit noem je volgens mij een WURGcontract..
Dat is het juist, ik moet nog tekenen.
De vorige bezorger stond op 18 uur, nu krijg ik een contract waar 21 uur op staat.
Dat addertje moest ik dus even weten, in principe heb ik dan eind van het jaar 156 minuren.
Ik ben gekke Gerritje niet.

Handig zo'n forum (Y)

Re: Werk ik langzaam???

88
@88CE

als je Tobo leest, en die werkt bij postnl , zit het wel goed.

hoe is je balans per week.. volg dat een week of 4 ... gemiddeld in de + of in de -? en Hoeveel +/- :!:
neem dat mee in je overweging.
je maakt op piekdagen nu toch ook Meeruren...? of is dat al weer verleden tijd.


mischien telt het adddertje alleen in de super rustige zomermaanden..
en ben je zelfs blij dat je met zo weinig post een wijkje extra kan lopen..
naast wikken en wegen altijd de zonzijde zoeken Nico ;)

ps.. zie ik ook... ik ga graag naar 3 bezorgdagen..
toch de week vind ik het niet erg dat het er twee zijn. :lol:
cron