Re: Werk ik langzaam???

51
88CE schreef:Vandaag een @mail van de TC

Citaat:
Op de DiDoZa gaan de uren omhoog met 10% besteltijd
Op de WoVr gaan de uren omlaag met 10% besteltijd
Dit houdt voor jullie in dat de tijden aangepast gaan worden, belangrijker is dat als je min of meeruren hebt deze verrekend cq uitbetaald worden.

Ben ik nu gek ?
Hoop gelul om alles bij het oude te laten !


heef neit echt zin lijkt me naaierij

Re: Werk ik langzaam???

53
Geertjan schreef: en lid te worden van een van de bonden.
geen overbodige luxe,
Je kan wel denken dat je het zelf op kan lossen met een arbeidsconflict en een rechtsbijstand verzekering hebben.
Voor die paar lullige euries krijg je gratis juridische hulp mocht het zover komen.

Ook belangrijk wat GeertJan zegt.
Eendracht maakt macht.

Re: Werk ik langzaam???

54
@88CE

lijkt me een positieve aanpassing... op piekdagen 10% meer tijd.. of zet dat geen zoden aan de dijk?
op daldagen direct weer 10% minder... waarom wordt dat dan ook automatisch aangepast.

laat ze gewoon de uren betalen die je werkt. op alle dagen... oftewel... tijdklok instellen! ;)

Re: Werk ik langzaam???

55
Dat bedoel ik PB21
Lood om oud ijzer, aan de eind van de rit heb je dezelfde uren gedraaid als nu.
Oké het dinertje (teamoverleg genaamd) voor de heren/dames moet wel recht geluld worden natuurlijk.

Ik zie het al voor me.
(TC) @mail gestuurd aan de PBZ, tijd en onkostenbriefje voor het opmaken van deze belangrijke beslissing komen er aan.

Re: Werk ik langzaam???

57
88CE schreef:(..) belangrijker is dat als je min of meeruren hebt deze verrekend cq uitbetaald worden. Ben ik nu gek ?
Jij niet...maar over je TC heb ik mijn twijfels. :lol:

De beste man heeft de nieuwe CAO voor postbezorgers niet begrepen. :mrgreen:

Re: Werk ik langzaam???

58
postbode21 schreef: op daldagen direct weer 10% minder... waarom wordt dat dan ook automatisch aangepast.
Ach het mag allemaal niks kosten Wat je er op de ene dag bij krijgt halen ze er op de andere weer af.
Op de hele week blijft het dus het zelfde.

Re: Werk ik langzaam???

59
De eierwekker

Koop een eierwekker (of een stopwatch) en stel die zondagavond in op de totale toebedeelde tijd van de komende week, minus 5 minuten.
Iedere keer als je bij het depot vertrekt, laat je de down counter starten en als je die dag klaar bent (met je postwerk) stop je de downcounter.
Als je down counter afgelopen is, heb je nog 5 minuten om terug te gaan naar het depot. De rest doe je dan volgende week maar.

Heb je zaterdag middag nog tijd over op je downcounter dan heb je je uurloon verhoogd.

Een slimme zakenman onder ons kan zo'n counter maken. Nee, een app voor je smartphone is niet in orde. Die wordt 1 keer gekocht en daarna oneindig doorgecopieerd.

Re: Werk ik langzaam???

60
Iedereen heeft het over tijd schrijven vanaf het moment dat je van het depot weg rijdt. Wij mochten de tijd pas gaan schrijven op het moment dat we de eerste envelop in de bus stopten en moesten stoppen met de tijd als de laatste brief in de bus zat. De tijd van en naar het depot mochten we NIET meetellen. Dat was bij alle wijken zo die vanaf Hazenkamp Arnhem en later Johan de Wittlaan Arnhem kwamen.

Hoe zit dat dan? Wat zijn de werkelijke regels? :shock: Want als we hadden mogen schrijven vanaf het depot (ook al deden wij het, dan kregen we dat niet uitbetaald, never, nooit, niet) had het ons weer 10 minuten per wijk gescheeld, per dag aan extra tijd. Die hebben wij dus blijkbaar ook misgelopen. Dat lopen de mensen die daar werken, nog steeds mis.
cron