Re: Supermachine

3
Cortina schreef:Als ik onderstaand bericht lees dan duurt het niet lang meer of ook de Postbezorger wordt vervangen door een robot.

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... ngen.dhtml
Volgende keer beter lezen, het is een sorteermachine, geen bezorgmachine ;)

Overigens denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen, er wordt hier al jaren gesproken over deze mysterieuze "sorteermachine X", maar deze machine bestaat vooralsnog alleen in de fantasie van managers. Je ziet nu al met de HSM dat deze moeite heeft met post die te groot, te klein, te dun, te dik, te stroef of te glad is. En dan zou er nu dus een machine komen waarbij niet alleen die problemen zijn opgelost, maar die zelfs tijdschriften, buspakjes en allerlei creatief vormgegeven mailings aankan. Ik zie het voorlopig niet gebeuren, misschien over 10 jaar of zo.....

Re: Supermachine

4
Ik denk dat je je toch sterk vergist.
De aanlevering van "ongewenste" formaten geschiedt al machinaal, dat ding hoeft nu alleen maar uit te lezen en klaar.
Bestandje er in, streepjescode en huppa.

Re: Supermachine

5
Ik geloof niet dat het alleen maar een kwestie is van poststukken invoeren.
De post moet toch ook in binnenzakken gestopt worden. Kan deze machine dat ook? Ik bedoel, de juiste post in de juiste binnenzak.
En, er kunnen altijd storingen optreden. Dan is er ook iemand nodig omdat te verhelpen.

Re: Supermachine

6
Als ze afhankelijk zijn van 1 supermachine per regio dan mogen er absoluut geen storingen optreden.
Moet er niet aan denken dat al die poststukken klem komen te zitten.
Vooral die dunne poststukken in statisch plastic folie zitten vaak met meerdere op elkaar vast geplakt.
Enveloppen van de Ziggo waren ook een keer aan elkaar vastgeplakt omdat de lijm was uitgelopen.
De producten zoals voedingsmiddelen hebben altijd een vaste maat waar de machines op afgesteld staan.
Vaak hebben de managers helemaal geen realistische kijk op wat er technisch mogelijk is en denken geld te besparen door mensen in te ruilen voor machines.
Een apparaat die nooit storing geeft bestaat gewoon niet.

Re: Supermachine

7
Doro schreef: Enveloppen van de Ziggo waren ook een keer aan elkaar vastgeplakt omdat de lijm was uitgelopen.
.

Waar heb jij het over ?
die enveloppen zijn gegomd en met vocht dicht geplakt.
pikant detail, ga nooit de envelop "repareren" met je tong, gom bestaat uit ratten urine :?

Re: Supermachine

10
@88CE,

De enveloppen van Ziggo zaten aan elkaar vast geplakt omdat er een paar druppels lijm gemorst waren bij de drukker.
Ik heb ze voorzichtig met een mesje weer van mekaar gehaald want als je gaat trekken scheurt het.
Wat de oorzaak is weet ik niet maar er kan altijd iets mis gaan.
Als je niet zelf sorteert kom je die ongein niet tegen omdat het al voor je opgelost is tijdens het zetten.
Die machine gaat niet voor niets SUPER machine heten. :lol:
Hij is wel in ontwikkeling las ik net voor de lancering in 2016 :?:
cron