Re: Vakkentas en postbuidel

21
Eerst maar eens zien, hoe het in de praktijk uitpakt...iets nieuws moet altijd ff wennen en de handigheid moet nog komen.
Wordt leuk als je veel HAH hebt...passen dan maar een paar in de vakkentas....blijf je op en neer dribbelen naar de fiets om die tas weer te vullen, of je moet kolenschoppen hebben!

Re: Vakkentas en postbuidel

22
Ik heb als Sandd postbode het instructiefilmpje gezien. Wat een gedoe zeg! :evil: Daar word je niet goed van. Wie bij PostNL heeft zóiets idioots bedacht? Een tas voor 24 uurs post, een tas voor 48 uurs post en dan nog een of meer tassen voor de h.a.h. En dat moet allemaal in de fietstas. Want stel dat je nu 3 folders hebt nl. C1000, Karwei, Gamma. Dan heb je vast meer tassen nodig. Kunnen ze die 24 en 48 uurs post niet in een keer door elkaar sorteren? Je moet ze toch allebei op die dag bezorgen? Lekker als het giet. Kun je bij elke deur snel een folder, een 24 en 48 poststuk pakken en dan door de brievenbus wurmen. En dan verwacht men nog zeker dat je je wijk in 2 1/2 uur loopt? :roll: Wat ben ik blij dat ik bij Sandd werk. Daar sorteren we zelf en hebben we geen aparte 24 en 48 uurs post én geen h.a.h. Ik snap het nut niet van het apart sorteren van die 24 en 48 uurs post. Toch allemaal extra werk? Is dat efficiënt?

Re: Vakkentas en postbuidel

23
@postbode7

ja, ze kunnen natuurlijk die 24/48 uurs post wel vooraf invoegen.!
maar... hoe minder mensen er sorteren.... hoe goedkoper..
dus de postbezorger die dit al wandelende moet doen, er wordt echt niet meer bij nagedacht.!

ging het maar in de fietstas postbode7!
Maar er komt ook nog een schoudertas/vakkentas en postbuidel aan te pas..
prettig als je op de fiets zit :oops: of als je diep moet bukken.. :cry:

maar wij kunnen nog in rondjes lopen, toch! en hebben dan aanvaardbare stapel post in de hand.
zie jij het al in de stromende regen... bij elk huis... kijken of er 24 uur/48 uur /h.a.h. post is/
dat gaat ophouden... Sorteren op Straat! Het moet Verboden worden.

Ik hoop op een uitzending van Zembla, op een Piekdag... om aan te tonen hoe ABSURD dit is

@jette
Respect voor je Jette! Je blijft het goedsmoeds steeds bekijken...en wil alles wel uitproberen. ;)
maar er is een grens, de hoop is dat jullie die gezamenlijk gaan vaststellen.
Tot hier en niet verder!
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 21 jan 2012, 23:37, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Vakkentas en postbuidel

25
Dit gaat toch niet werken mag ik hopen, en zo ja moeten ze voor mij maar een andere bezorger zoeken.
Met dat sorteren terwijl je loopt zal toch eerst mijn uren contract verviervoudigd moeten worden.
Die van Nova inschakelen lijkt me wel een goed idee (voordat het ingevoerd word)
Hier in DenHelder altijd wind tot storm waar met zo'n soort bezorging de poststukken door de wijken vliegen.
Mogen diezelfde acteurs uit de promotiefilm voor doen hoe het zou moeten :D


Nu mocht ik eerst zelf sorteren en dan de wijk lopen.
Dan zal ik straks onder het lopen moeten doorsorteren ?
Dacht het niet.

Re: Vakkentas en postbuidel

26
Het op straat verder sorteren heeft dat te maken met het sluiten van al die kleine sorteercentra?
Hier in Roosendaal komt een groot CVL voor heel Zeeland en een deel van West-Brabant.
Ik zal het van de week eens vragen aan de Post.nl bezorgster bij mij in de wijk of ze al wat meer weet hierover en of daar ervaren mensen gaan werken.
Je kan zo enorm bedrijf toch niet opstarten met mensen die geen enkele ervaring hebben.
Niet iedereen uit Zeeland wil verkassen naar Roosendaal voor baan behoud denk ik.
Ik denk dat ze hier veel te makkelijk over doen en gewoon geen rekening houden met de mensen.
Je kan op straat geen post gaan sorteren dat doe je binnen.
De kans dat het uit je handen waait of doorweekt raakt is heel groot.
Heeft die buidel ook een apart vakje voor post die retour moet?

Re: Vakkentas en postbuidel

27
Die buidel lijkt me wel goed voor je rug.. Die wordt dan wel ondersteund, of heb ik het fout?
postbode21 schreef:Gelukkig, kunnen we bij Sandd tot nu toe zelf bepalen hoe we sorteren.
en doe ik het voorlopig lekker in mijn warme huis. met een kop koffie ;)
Amen! 8-)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Vakkentas en postbuidel

28
Ook dit schaar ik onder werkvoorziening voor de top van het bedrijf.
Daadwerkelijke winst in de uitvoering is nihil en ik durf zelfs te stellen dat het averechts werkt.
Ondanks het karige loon heb ik het werk nu 3 jaar met plezier gedaan.
Met de huidige veranderingen is dat plezier straks ver over.
Benieuwd of ze straks nog mensen kunnen vinden die zich hiervoor lenen?
En men wil maar besparen op de karige uurloontjes.
Dat terwijl er legio overbetaalde uitgeknikkerd kunnen worden.
Maar ja die weten hun vage lijf tot dusver wel te redden met dit soort gedrochten.
cron