Re: Vakkentas en postbuidel

271
Als pbz tel je alleen mee om gleuven te vullen. Zo ligt het nou eenmaal. Als er gekozen moet worden tussen de eerste de beste uitgerangeerde postbode of de betere postbezorgers dan wordt er voor de eerste gekozen. "Want dat is nog een echte". Dat steekt wel eens een beetje, af en toe.

Re: Vakkentas en postbuidel

272
jan272 schreef:Als pbz tel je alleen mee om gleuven te vullen. Zo ligt het nou eenmaal. Als er gekozen moet worden tussen de eerste de beste uitgerangeerde postbode of de betere postbezorgers dan wordt er voor de eerste gekozen. "Want dat is nog een echte". Dat steekt wel eens een beetje, af en toe.
Nou, ik zie mezelf toch ook wel als een ECHTE, met een ECHTE vakkentas. 8-)
En hoe een ander erover denkt.....

Re: Vakkentas en postbuidel

273
Postbodes zijn tot nu toe completer in hun takenpakket geweest,
omdat ze naast post bezorgen ook de wijken zelf voorsorteerden en aangetekende post rondbrachten.

ik denk wel dat de ouderwetse postbode grondiger is opgeleid
en schat die functie dan ook hoger in dan wat wij nu doen.
postbezorgen niets meer en niets minder.

als je het hebt over gleuven vullen Jan, dan haal je zelf het beroep wat naar beneden :lol:

Re: Vakkentas en postbuidel

276
Heb in beide soorten wijken bezorgd en inderdaad, ook ik bezorg liever in de volkswijken. Ik vind de mensen veel aardiger (en eerlijker en vooral oprechter) daar.

p.s. En dat is geen kift, want ik woon zelf in een kakwijk in een twee-onder-een kap. :lol: Maar je hebt bij ons in de straat en de buurt helemaal geen saamhorigheid over het algemeen. Er zijn overigens hier en daar wel sociale mensen in de straat. (Y)

Re: Vakkentas en postbuidel

277
@Jan
volgens mij bezorgen we door alle wijken heen .
en is er geen verschil in postnl of sandd post wat wijken betreft.

we hebben bijvoorbeeld allen een post/bankrekening,
belastingpapieren etc

zo lang er een brievenbus is maakt het me niet veel uit waar ik bezorg.
met uitzondering van industriewijken.. maar daar hoef ik niet te bezorgen.

Re: Vakkentas en postbuidel

279
Geertjan schreef:
Geertjan schreef:PostNL zet de reorganisatie stop en gaat met personeel in gesprek, wat merken jullie daarvan ?


Ik ben hee benieuwd of Fairmade of andere die al post vanuit een cvl krijgen hier iets van merken. Oftewel, doet PostNL echt wat ze zegt.

De opening van de cvl in Bleiswijk -in mei- gaat gewoon door, maar dat heeft natuurlijk geen in vloed op , utrecht en Den Bosch.
Tot op heden nog niets van gemerkt Geertjan. We blijven gewoon uit 2 of 3 bundels bezorgen, mét buidel en Geo. Niet alleen op de piekdagen, maar ook op daldagen krijgen we nog regelmatig 2 bundels om het verzuip weg te werken. Soms is dat van te voren bekend, soms is dat een complete verrassing. Soms geldt dat voor alle wijken van hetzelfde depot, soms maar voor een enkele wijk.

Van een gesprek met medewerkers om tot mogelijke oplossingen te komen, is hier (nog) geen sprake geweest, maar ik vraag me af of ze postbezorgers tot die medewerkers rekenen.

Mijn Geo route is nog steeds niet aangepast, terwijl dat in februari al had moeten gebeuren. Maar weer opnieuw melding van gemaakt. Af en toe word je 'meldingsmoe'; er is elke dag wel iets wat niet klopt en waarvan je geacht wordt melding te maken. Niet erg, als het iets zou opleveren, maar dat is negen van de tien keer niet het geval.

De uitlooptijden worden nog steeds vergoed, ben benieuwd wanneer daar verandering in zal komen en of de tijden überhaupt aangepast gaan worden.
De kwaliteit sorteren is nog steeds niet optimaal en kan echt beter.

Personeelsgebrek, daar kampen ze hier ook nog eens mee. Ben al verschillende malen benaderd met de vraag om op woensdag en/of zaterdag te werken. Heb dat een aantal keren gedaan, maar blijf daar niet mee aan de gang; ik vind 4 dagen in de week (ma.di.do.vrij) onder deze omstandigheden post bezorgen echt genoeg.

Het lijkt erop, dat ze nu hier de échte achterstanden aan het wegwerken zijn. Zo kreeg ik vanmorgen zelf een brief van FC Utrecht op de mat, gedateerd op 19 maart 2012. Een uitnodiging om met Postnl medewerkers de wedstrijd FC Utrecht tegen VVV Venlo te bezoeken. Kaarten bestellen vóór 11 april en ach, de wedstrijd was op 15 april. Alweer blij gemaakt met een dooie mus.......

Re: Vakkentas en postbuidel

280
@fairmade.

Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het bezorgen uit 3 bundels gaat met name op de piekdagen.
Bij ons gaat die geweldige actie in november in en ik zie er erg tegenop!
Ik kom de dinsdagen thuis met pijnlijke handen en al helemaal als we veel HAH hebben.
Qua tijd kom ik die dag niet uit, maar dat compenseer ik wel weer op de daldagen, dus over de hele week bekeken kom ik wel uit met de normtijd.
cron