Re: Vakkentas en postbuidel

41
postbode21 schreef:@jette


als je een loopwijk hebt, voeg je toch ook samen op de oprit... of doe je dat al wandelende..
dat gaat nog wat lelijke valpartijen opleveren, Jette! Niet doen. ;)
Al wandelende...ken mijn wijk onderhand zo goed, dat ik de evt obstakels wel weet zitten of op tijd opmerk.
Met een fietswijk moet ik iedere keer van het zadel af, beide voeten aan weerszijde van de fiets zetten en dan gaan samenvoegen. Veel te omslachtig en kost me teveel tijd.

Ik heb nu een 26 inch wielmaat en mijn zadel staat op de laagste stand en toch kan ik beide voeten niet plat op de grond zetten zonder van het zadel te gaan!
Schijn korte pootjes te hebben.

Re: Vakkentas en postbuidel

45
Vandaag stond er een postbuidel op het depot.

Ik heb hem eens omgehad. Zit voor geen meter. En veel te klein. EEn slag groter en twee banden aan de achterkant, als bij een rugzak. Buidel zit van voren, de banden op de schouders. En natuurlijk de heupband, dan lijkt het me wel wat.

Re: Vakkentas en postbuidel

46
dat ding kan niet te klein zijn..., dan ben je wel erg dik of een enorme reus. Ten eerste moeten de banden niet om de schouder. De brede gesp je om de buik, de dunne gespjes zijn voor het aanklikken van de buidel. En ook die kan je stellen zoals je wil. Dus die al echt niet zo snel te klein zijn.

Re: Vakkentas en postbuidel

49
Beste mensen,

Klagen helpt niet, organiseren en actie ondernemen wel. Ik ben postbezorger bij TNT/PostNL geweest, maar er inmiddels weg omdat mijn contract niet verlengd is. Op afstand volg ik de zaken nog wel. Ik heb ook niet zoveel tijd meer, omdat ik inmiddels vrijwilligerswerk met behoud van uitkering verricht.

Het postvest heet 'postvest', en niet 'postbuidel'. De schattige benaming 'postbuidel' komt uit de koker van de PR-afdeling. Die naam is net als de filmpjes bedoelt om de postbezorger en het publiek een oor aan te naaien. PostNL weet best dat het een onding is, want eerdere proeven vanuit de OR zijn slecht verlopen. Maar Kunz heeft geen boodschap aan zulke "opstartproblemen". Als we nu afwachten hoe het loopt, zal het postvest gewoon doorgaan. Waarom? Omdat de ervaring leert dat als puntje bij paaltje komt slechts een enkeling de opdrachten van een autoriteitsfiguur durft te trotseren. (Zie de sociaalpsychologische experimenten van Milgram e.a.) Het zal dan zo gaan dat PostNL op zekere dag drie bundels voor je klaar heeft staan, en het aan de postbezorger is dit met het postvest of de vakkentas rond te brengen. Door voor de vakkentas te kiezen kan je dan de ergste fysieke problemen voorkomen, maar het blijft gevaarlijk en tijdrovend om met zo'n ding onder het lopen te sorteren. Volgens de commentaarstem bij het filmpje is dat echter wel de bedoeling, dus het effect zal zijn dat je de extra tijd die dit kost niet of nauwelijks vergoed zal krijgen. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van PostNL! Men heeft inmiddels al een jarenlange ervaring opgebouwd in het niet uitbetalen van overuren, en als eenling heb je daarbij geen poot om op te staan.

Wat is er wel mogelijk? Ga met de filmpjes over het postvest en de vakkentas naar medische instanties, ARBO-diensten e.d. en verzamel zoveel mogelijk verklaringen dat de door PostNL voorgestane werkwijze ongezond, gevaarlijk en verboden is. Publiceer dat dan op het internet zodat iedereen daar zijn voordeel mee kan doen. Verder is het belangrijk de media in deze zaak te interesseren, waarbij je die verzamelde medische en ARBO-verklaringen dan weer goed kunt gebruiken. Ten slotte is het zéér belangrijk bij eventuele acties GEZAMENLIJK op te treden, anders word je door PostNL afgemaakt en geloosd. Met de vorming van een netwerk van actiebereide postbezorgers moet daarom nu al begonnen worden. Schaker daarbij liefst ook de vakbond in. Het postvest en de vakkentas vormen een mooi punt om een organisingcampagne omheen te bouwen. Bedenk wel dat als je eenmaal met een postvest of vakkentas rondloopt het veel moeilijker wordt er nog vanaf te komen...

Re: Vakkentas en postbuidel

50
@Bartvan Donselaar

Vakkentas en postbuidel/ postvest. van negatief naar positief...
de omslag zie je binnen een paar weken bij de postbezorgers.

van aversie tegen de postbuidel, vakkentas...
van... daar begin ik niet aan! tot .... vervanger van de pijnlijke nek door de schoudertas.
.
als je het eenmaal accepteert door ermee te gaan lopen is er geen weg terug.
die postvesten zullen al met honderden zijn besteld.

er schreef laatst een bezorgster.. fairmade dat ze onderweg was met twee tassen...
schoudertas en vakkentas

nog even en de postbuidel erbij..
Maak er een foto van als je op je volgeladen fiets zit met fietstassen/zwaar gevulde stuurtas
en neem dat mee naar de arbo arts als je uitgeschakeld wordt..



mijn idee: gezamenlijk een blok vormen als zaken Echt niet goed geregeld zijn.
zoals dat Sorteren op straat met 24/48 en h.a.h. het is geen toekomst bart , er zijn al 3 bundels in omloop :?
lid worden van een vakbond maar welke? Bvvp laat postbezorgers in de kou staan.

abvakabo en cnv ondertekenen de nieuwe cao niet.. maar staan daardoor buitenspel
bij de onderhandelingen over de cao in deze periode..
mischien wordt het tijd voor een nieuwe vakbond
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 06 feb 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
cron