Re: Besodemieterd door Postnl

81
close schreef:
postgirl schreef:Pieter Post, zien wij jou bij Sandd verschijnen? 8-)
Ik kan het je niet aanraden, Pieter.
Het is allebei niet aan te raden: Bij Sandd word je sowieso onderbetaald en bij de PostNL heb je te maken met een TC en moet je bedelen om je uren betaald te krijgen.

Re: Besodemieterd door Postnl

82
Voor hen die misstanden willen melden:
Twee jaar lang heb ik samen met jullie aangetoond dat de kwaliteit van de postbezorging van PostNL/TNT in Nederland ver onder de maat is. PostNL heeft steeds volgehouden dat de kwaliteit nog nooit zo goed is geweest. Maar onlangs heeft men toch besloten de reorganisatie uit te stellen om eerst de kwaliteit van de bestelling weer in orde te krijgen. Een bewijs van ons gelijk! Dit is mede gebeurd omdat wij steeds de pers, politiek, bonden, OR/OC en OPTA hebben ingelicht. Het is de laatste 2 jaar gebruikelijk dat ik jullie vraag mijn door te mailen welke bestellingen er op jullie kantoor blijven staan, de afgelopen jaren heeft dit veel publiciteit opgeleverd in kranten, radio en TV (denk aan de uitzendingen van Zembla en Meldpunt). In de maanden augustus en september ga ik jullie weer vragen mij te mailen waar post is blijven staan of om ander verstoringen te melden. Ik ben mij bewust dat het dit keer niet mee zal vallen, vele collega's hebben inmiddels het bedrijf verlaten of zijn bij de auto-unit aan de slag. Ik heb speciaal voor deze actie een apart e-mail acties aangemaakt, omdat ik vorig jaar veel spam- en virusaanvallen op mij computer heb gekregen. Het e-mail adres is leolamers4@gmail.com Ik hoop dat er veel postbode en postbezorgers mee doen aan deze actie Groetjes Leo Lamers

Re: Besodemieterd door Postnl

83
(art. 73 lid 1 en lid 2 van de CAO)

Lid 1:
Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur niet wordt overschreden.

Lid 2:
Over de meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur. Over deze uren vindt opbouw van vakantie en vakantie-uitkering plaats. Deze uren tellen eveneens mee voor het bepalen van de berekeningsbasis voor doorbetaling tijdens ziekte alsmede voor de hoogte van de prepensioenbasisuitkering, de uitkering vrijwillig vervroegd uittreden, de salaristoeslag VPL en het pensioen als bedoeld in het Pensioenreglement Stichting Pensioenfonds TNT. Tevens kunnen art. 75 (TOT), art. 76 (TOT voor specifieke groepen) en art. 79 (Toeslag voor overwerk) lid 2 op deze uren van toepassing zijn.

Gezien de volumeontwikkelingen binnen het bedrijf zijn contractuitbreidingen niet aan de orde.

Voor iedereen die wat wil weten op de sites van de verschillende vakbonden kan men de cao inkijken.
Problemen altijd blijven melden bij zowel een vakbond,OR/OC of via het email adres van leo Lamers.
Voorbeelden: urenroof , gedrag TC ,geen fietsvergoeding ,niet willen invullen oranje kaart , depots die stinkende gatageboxen blijken te zijn en noem maar op.
Post verdient genoeg over jullie ruggen, dus krab maar lekker terug

Re: Besodemieterd door Postnl

85
Carla41 schreef:@chabula

postnl verdient genoeg over " jullie" ruggen....
ben je zelf geen postbezorger chabula?
ik begon in 1975 als besteller, na moeder Mavo naar loket gegaan , vandaar Ekp, vandaar codehandsortering , vandaar naar het Sorteercentrum, machine Groot/klein/ handsortering, dag/nacht/avond en als laatste antwoordstukken.
Tussendoor voor vakbond Blg en Lac.
Nu vanaf de zijlijn (prepensionado) kijkend naar de sores van mijn collegea en dan toch proberen, hun zaak te behartigen.
Want als Postbezorger wordt door PostNaLatig ,het ondernemersrisico op julie bordje gedeponeerd

Re: Besodemieterd door Postnl

86
Dan hebben wij een goede TC blijkbaar. Ik huppel standaard een half uur er over heen en krijg alles netjes uitbetaald. Wel worden er af en toe opmerkingen gemaakt. Maar ik heb gezegd dat ze dan zelf maar eens met die post moet gaan lopen. Kijken hoe snel zij het doet. Daarna kwam er geen reactie meer.

Op de di-do-za kan je niet anders dan over de tijd heen. En de laatste weken is de hoeveel post best veel en ook de HaH. Ik ben een vrouw, maar 1.64 met erg kleine handen. Dus ja... ik loop wel een aantal keer naar mijn fiets op en neer. Mijn gezondheid gaat voor.

Re: Besodemieterd door Postnl

87
Scully schreef:Dan hebben wij een goede TC blijkbaar. Ik huppel standaard een half uur er over heen en krijg alles netjes uitbetaald. Wel worden er af en toe opmerkingen gemaakt. Maar ik heb gezegd dat ze dan zelf maar eens met die post moet gaan lopen. Kijken hoe snel zij het doet. Daarna kwam er geen reactie meer.

Op de di-do-za kan je niet anders dan over de tijd heen. En de laatste weken is de hoeveel post best veel en ook de HaH. Ik ben een vrouw, maar 1.64 met erg kleine handen. Dus ja... ik loop wel een aantal keer naar mijn fiets op en neer. Mijn gezondheid gaat voor.

Hier precies hetzelfde (Y)
cron