Besodemieterd door Postnl

1
Sinds 2 jaar werk ik als postbezorger, de laatste tijd loop ik een veel grotere wijk waardoor ik meer uren maak.
De tc weigert mij de meeruren uit te betalen, hij zegt dat ik te langzaam loop!
Mijn buurman is postbode ,hij zegt dat alle aandacht nu uitgaat naar de postbezorgers, maar zodra de postbode's weg zijn zal Postnl de postbezorgers op hun huid gaan zitten wat betreft uren,georoute,postbuidel enz.
Ik stop dan ook met bezorgen, ben er helemaal klaar mee!
Ik laat me niet langer misbruiken voor die rotcenten!!!!

Re: Besodemieterd door Postnl

3
Ik zou dat ook niet nemen Pieter. Als je een veel grotere wijk moet lopen is het logisch dat je er langer over doet. Ik neem niet aan dat je ondertussen rustig ergens koffie gaat zitten drinken maar dat je gewoon gestaag doorloopt. Dan moeten ze ook de meeruren uitbetalen. Die TC (teamcoördinator?) neemt vast ook geen genoegen met 30 uur uitbetaling terwijl hij 40 uur werkt. Dan hoef jij daar ook geen genoegen mee te nemen. Ga desnoods naar een hogere chef en kaart het daar aan. Geeft hij er geen gehoor aan, ga dan nog hoger. De or bijvoorbeeld. Weglopen is wel heel makkelijk en helpt jouw collega's die met hetzelfde zitten niet.

Re: Besodemieterd door Postnl

5
pieter schreef:Sinds 2 jaar werk ik als postbezorger, de laatste tijd loop ik een veel grotere wijk waardoor ik meer uren maak.
De tc weigert mij de meeruren uit te betalen, hij zegt dat ik te langzaam loop!
Mijn buurman is postbode ,hij zegt dat alle aandacht nu uitgaat naar de postbezorgers, maar zodra de postbode's weg zijn zal Postnl de postbezorgers op hun huid gaan zitten wat betreft uren,georoute,postbuidel enz.
Ik stop dan ook met bezorgen, ben er helemaal klaar mee!
Ik laat me niet langer misbruiken voor die rotcenten!!!!
Ook mij is dit overkomen. Dit gebeurd vaker dan men denkt...
Kijk maar op: http://www.postbezorgers.org/forum/view ... 2&start=30
Laatst gewijzigd door Pieter Post op 21 jan 2012, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Besodemieterd door Postnl

8
Bij ons gebeurde dat ook. Ook een reden waarom er bij ons na verloop van tijd zoveel verloop was. Er was bijna niemand die het pikte.

Er waren ook mensen met een contract voor bijvoorbeeld 8 uur en die kregen een extra wijk (een tweede wijk) erbij om te lopen. Kregen ze die tweede wijk niet uitbetaald, omdat hun contract nog op bijvoorbeeld 8 uur stond. Liepen ze die wijk al een half jaar, hadden ze er nog geen cent van gezien. Want ze kregen (zogenaamd door administratieve fouten) alleen de eerste oorspronkelijke wijk uitbetaald. Uiteindelijk konden ze dan de tijd van die tweede wijk als vrije tijd opnemen. Maar uitbetaald hebben ze het nooit gekregen. Een oud collega heeft nu een rechtzaak lopen hierover. Die gaat ze echt wel winnen.

Ik ben ook weggegaan bij TNT. (nu Postnl) Wij hadden ook een hele slechte TC die echt helemaal niets voor de bezorgers deed. Alleen zoveel mogelijk beknibbelen op uren en uitbetalen. Deed je langer over een grote wijk, dan liep je gewoon te langzaam. En ging je ertegen in, dan kletste hij je onder de tafel.

Ik heb het eerste half jaar een flat van 12 verdiepingen niet uitbetaald gekregen. Er stond een anderhalf uur voor mijn wijk met hah. (een wijk van 376 brievenbussen) Aangekaart en het bleek (dat zagen ze gelukkig zelf ook in) inderdaad zo te zijn. Ik kreeg maar tot die straat uitbetaald. (een ervaren postbode heeft mijn wijk gelopen om te testen en die deed er 2 uur over met hah) En kreeg er uiteindelijk een 20 minuten bij, omdat de flat 12 verdiepingen had en ik per verdieping de post in de brievenbussen moest doen. (geen centrale hal met brievenbussen) Dat half jaar kreeg ik niet met terugwerkende kracht alsnog.

Ik weet dat er plaatsen zijn waar ze wel goed met de bezorgers omgaan. Helaas was het bij ons echt heel bedroevend slecht. Ben heel blij te lezen dat het bij anderen gelukkig heel goed geregeld is. Al gaat het met die Geo wel de verkeerde kant op, denk ik.

Kortom, ik denk dat de starter van deze topic niet uit zijn nek kletst. Zoiets komt vaker voor dan men denkt... helaas.

p.s. Goede tip van Jan272!!
cron