Re: Besodemieterd door Postnl

75
Vandaag gebeld door de TC, met de mededeling dat mijn jaar contract niet verlengd wordt. als oorzaak werd aangegeven dat ik te lang over mijn wijk zou doen.. Ik had een grote wijk waar je op dal dagen 2 tot 2,5 uur over doet en op DiDoZa minimaal 4 uur over doet... Volgens de Postbode+ moest dat sneller kunnen, maar dat zat er echt niet in daar het een wijk is die men het beste alleen lopend kan doen... Resultaat was veel discussie en controlerende meelopers.. de eerste keer een collega die bij mij bekend is als een hele snelle en inderdaad in 1,5 uur door de wijk, maar je moet niet vragen hoe ik me daarna voelde.. Weinig op en aanmerkingen. De tweede keer ging de postbode+ mee. toen kwamen de kleine dingen. je loopt 100 meter te veel. je hebt je HAH een keer laten vallen. je had daar je fiets 5 meter verder moeten zetten.. Maar aan het tempo lag het niet... Larie... De discussie ging eigenlijk over het feit dat men elke keer gelopen tijd van mij en collega's afnamen... Op ons "Depot" spreekt men er elke week over. Vervolgens naar de "tips" gekeken.. gemiddelde loop uren, gps lengte van de wijk. Daarnaast meer gefietst, maar dat was niet haalbaar te kleine stukken met veel korte bochten enz.., dus koste het net zo veel tijd... Maar het is gewoon simpel: Postnl wil wel mensen laten werken onder hun voorwaarden, maar die zijn niet haalbaar... En betalen zeer slecht...... :evil: Daarnaast is nu het nieuwe beleid.. haal je hun targets niet en zeur je over de niet uitbetaalde uren lig je eruit...

Re: Besodemieterd door Postnl

76
Als ik je berichten (her)lees heb ik het gevoel dat jezelf al inzag dat er bij postnl op de lange duur geen toekomst voor je verder is; je bent immers het nooit eens geweest met dit bedrijf.

Nu laten ze je gaan en daarom begrijp ik niet waarover je druk maakt. 8-)

NB: een TC ontslaat je niet; hij/zij is daartoe niet bevoegd!

Re: Besodemieterd door Postnl

77
Pieter Post schreef: Daarnaast is nu het nieuwe beleid.. haal je hun targets niet en zeur je over de niet uitbetaalde uren lig je eruit...
Hebben ze bij jullie een overschot aan mensen, of zo? Bij ons is het beleid omgekeerd: Haal je de tijden niet? Dan geven we je extra tijd omdat we als de dood zijn dat we weer de BVPP over de vloer krijgen. En postbezorgers ontslaan doen we sowieso niet, tenzij ze hun wijk in het kanaal gooien. Maar meld je je regelmatig ziek met vage klachten, of kom je soms gewoon niet opdagen met een slap excuus, no hard feelings. Er gaan hier al zo veel mensen uit eigen beweging weg dat we het ons echt niet kunnen veroorloven om ook nog mensen te ontslaan, anders krijgen we de post helemaal niet bezorgd.

Re: Besodemieterd door Postnl

79
Pieter Post schreef:Vandaag gebeld door de TC, met de mededeling dat mijn jaar contract niet verlengd wordt. als oorzaak werd aangegeven dat ik te lang over mijn wijk zou doen.. Ik had een grote wijk waar je op dal dagen 2 tot 2,5 uur over doet en op DiDoZa minimaal 4 uur over doet... Volgens de Postbode+ moest dat sneller kunnen, maar dat zat er echt niet in daar het een wijk is die men het beste alleen lopend kan doen... Resultaat was veel discussie en controlerende meelopers.. de eerste keer een collega die bij mij bekend is als een hele snelle en inderdaad in 1,5 uur door de wijk, maar je moet niet vragen hoe ik me daarna voelde.. Weinig op en aanmerkingen. De tweede keer ging de postbode+ mee. toen kwamen de kleine dingen. je loopt 100 meter te veel. je hebt je HAH een keer laten vallen. je had daar je fiets 5 meter verder moeten zetten.. Maar aan het tempo lag het niet... Larie... De discussie ging eigenlijk over het feit dat men elke keer gelopen tijd van mij en collega's afnamen... Op ons "Depot" spreekt men er elke week over. Vervolgens naar de "tips" gekeken.. gemiddelde loop uren, gps lengte van de wijk. Daarnaast meer gefietst, maar dat was niet haalbaar te kleine stukken met veel korte bochten enz.., dus koste het net zo veel tijd... Maar het is gewoon simpel: Postnl wil wel mensen laten werken onder hun voorwaarden, maar die zijn niet haalbaar... En betalen zeer slecht...... :evil: Daarnaast is nu het nieuwe beleid.. haal je hun targets niet en zeur je over de niet uitbetaalde uren lig je eruit...
Er is ook geen hond die deze wantoestanden onder de loupe neemt.
Als geroutineerd pb,heb ik al de grootste moeite om di/do/za binnen de tijd te huppelen.
Het begint alsmaar meer een een slavenbedrijf te worden,let wel de supermarkt Cao ligt er beter voor,
terwijl dit altijd een der slechtsten was.
Dit werk kun je alleen doen als je het ziet als ''onstspanning,sport,of andere vrijetijdsbesteding'',moet je er van leven nooit aan beginnen.
Alleen aan kleding(broeken en schoenen)ben je per jaar al een vermogen kwijt.(welke op gen enkele manier vergoed wordt)(ja een eccobon,de meesten kunnen net de veters betalen)
Pieter post,probeer een andere baan te vinden ,hier wordt het alleen maar erger en slechter.
De winter komt eraan,en het bijbehorende scenario ook,je loopt dan per wijk dik een uur uit,gedurende de daldagen.
En alle flauwekul in die folder laatst wordt door vele tc,etc.. echt niet nagekomen.
Want het gaat om geld,er moeten honderden miljoenen bespaard worden,dan gaan ze echt niet de mensen
extra belonen.
cron