Re: postbode krijg schop

34
Ja, op 13 februari is hier Geo ingevoerd. Vandaag liep ik met een collega in de 5011 (die andere wijk is de 5049) om dezelfde loop te doen. Zij deed de post van vandaag, ik die van gisteren. Past ook wel bij mij.
We hebben even gelijk op gelopen maar daarna was de volgorde van de bundels en de hoeveelheid post zo verschillend dat we maar weer gesplitst zijn.
In de 11 reageren de mensen wat gelatener op twee bezorgers die als kippern zonder kop alle kanten oplopen. Het is met geo heel normaal als je vier keer langs een hoekhuis komt en de vijfde keer pas de post voor dat hoekhuis hebt.

Het zou zo maar eens kunnen dat iets dergelijks ook in de 5049 wijk gebeurd is. Misschien hebben de (voor iedereen nieuwe) bezorgers wel door een voortuintje gecrosst. Ja, daar kan niet iedereen tegen. En dan is het maar net hoe je daarop reageert (en hoeveel meter er tussen jou en de schelder in zit). Dingen zijn altijd complexer dan wat er in de krant staat. Nee, dan hoef je nog niet te schoppen. Maar toch. Er lopen in die wijk een paar korte lont bezorgers rond. Koppel dat aan het kip zonder kop bezorgen, het vieze weer van gisteren, en je hebt een cocktail die zomaar kan ontvlammen.

Ik maak het ook mee natuurlijk in mijn reguliere 5011 wijken. "Postbode U kleppert te hard met de bus, mijn hond wordt er wakker van en we weten dat U dat EXPRES doet". Daar kun je dan op verschillend emanieren op reaguren:

Gewoon stoicijns doorlopen
Omdraaien en dat wijf een muilpeer geven
Teruggaan en luisteren naar de argumentatie
Deemoedig reageren
Tegenvraag stellen: "En uw poes, wordt die ook wakker van mijn hand die uw gleuf beroert?"

Ik kies meestal voor optie 4 [= index 3] (tenzij ik de persoon al langer ken) want ik moet morgen weer een keer langskomen.

Ik moet wel zeggen dat onze TC's niet flauw doen als er klachten zouden komen van "De postbode heeft een opmerking over mijn gleuf gemaakt". Hoogui zou je dan horen van de PB+ "Loop daar maar gewoon een beetje snel door de volgende keer".

Re: postbode krijg schop

40
D'r zijn mensen waarmee ik daar mee weg zou komen. Het blijft Braband hier. En als je elkaar een beetje kent... wordt er veel gepikt.

Twee weken geleden was het erg koud. Ik liep in mijn goretex broek en had nergens last van. Maar een stel bouwvakkers stonden bij een huis iets te slopen. We raakten in gesprek (vinnik leuk) en het kwam op 'hoe koud een katoenen broek kon zijn'. HJa, zei die loodgieter, "In mijn broek is het nou ZO koud" terwijl hij tussen duim en wijsvinger een spleet van 2 cm open liet....

De humor ligt op straat. En daar werken wij.

Of de andere kant op. Kennis van lang geleden komt me op straat tegen:

Hee Jan, gij het ok een fijn beroep he. Hul den dag mee oe haand in alle gleuve zitte en es oewe zak leeg is kunde nor heus....
cron