Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

12
Bij ons wordt ook niet altijd goed gecommuniceerd, maar ik ben iemand, die daar wat van zegt.
Geeft mijn Tc niet door wanneer hij afwezig is en wie hem vervangt, dan hoort ie dat van me!
Dat is een paar keer gebeurt en nu gaat het goed. Hij geeft nu per mail door, wanneer hij afwezig is en wie hem vervangt.
Soms moeten mensen erop geattendeerd worden als er niet of slecht gecommuniceerd wordt...dan sluipt het erin, als het ware.

En verder moet je overal zelf achteraan....je moet voor je eigen rechten opkomen, dat doet PostNL niet voor je.
Kom je niet uit met je normtijden, dan moet je met je Tc in conclaaf om toch je gewerkte uren uitbetaald te krijgen.

Kijk je hebt 2 verschillende soorten collega's.....
Zij die altijd klagen, maar hun mond houden tegen de 'boosdoener' en dus geen verbetering zullen zien, omdat de 'boosdoener' van niets weet!

Zij die zeggen, wanneer er fouten gemaakt worden of er slecht gecommuniceerd wordt....dit kunnen onderbouwen met als gevolg, dat er vaak wat mee gedaan wordt in positieve zin!

En vervalt iemand weer in zijn/haar oude gewoonte....praat weer met diegene!

Mijn ervaring is, dat er met iedereen wel goed te praten is, als je je ongenoegen netjes formuleert en kunt onderbouwen.
Over het algemeen heb ik wel vaak gekregen, waar ik om gevraagd heb.

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

13
Dat de communicatie slecht is, is ook mijn ervaring. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik naar een verkeerd depot wordt gestuurd met een niet-passende sleutel om een wijk te lopen van iemand die helemaal geen vakantie bleek te hebben. Ook moet ik mijn Harmony-uitdraaien goed in de gaten houden, want er zitten vaak fouten in.

Ik heb, kortom, regelmatig kritiek op PostNL en de richting waarin het bedrijf zich ontwikkelt.

Maar om PostNL en de TC's nu gelijk maar op 1 lijn te plaatsen met concentratiekampen en stormbaanfuhrers gaat me te ver. Misschien moet de TS zich maar verdiepen wat er in WO II is gebeurd, en zich dan nog eens afvragen of dat echt vergelijkbaar is met de situatie bij PostNL.
cron