PostNL en het totale ontberen van communicatie

1
Ik werk nu zo'n half jaar voor PostNL en in dat half jaar ben ik er achter gekomen dat binnen PostNL totaal niet gecommuniceerd wordt...

Nu hebben ze onlangs het scenariogebeuren ingevoerd en dit eigenlijk niet op papier gecommuniceerd. Gevolg is dat ik onverwachts drie uur per week minder uitbetaald krijg, aangezien ze mijn gewerkte uren gaan verlonen i.p.v. de vastgestelde uren... Als ik had geweten dat ze het op die manier bedoelde, had ik er rekening mee gehouden... Maar communiceren kunnen ze niet bij de toko. Fijn dat ik nu dus genaaid wordt. Kan het geld eigenlijk niet missen, aangezien wij met zijn tweeen rond moeten komen van een Wajong-uitkering en mijn salaris.

Hoewel ik nog niet zo lang werk bij PostNL ben ik het bedrijf inmiddels al helemaal spuugzat. Je wordt gewoon gebruikt door het bedrijf... Zo hoor je weken helemaal niets van het bedrijf en vervolgens belt je TC op omdat er een klant geklaagd had over een pakketje dat verkeerd bezorgd was... Hij geeft je dan het gevoel alsof je niets goed doet en behandeld je als oud vuil. Je kunt nog beter in een *** a'la *** zitten dan bij PostNL werken. Iedereen die er ook maar enigszins over nadenkt: NIET DOEN. Bij PostNL werken is wel het laatste dat je wil: Een uitzendbureau gaat nog socialer om met mensen en dat zijn al mensenhandelaren zoals de wereld kende rond de gouden eeuw. PostNL maakt je volledig vleugellam zodat je als een hersenloze dar je werk uitvoert en verder geen commentaar levert. Ondertussen verrijkt het topmanagement zich wel over jouw pijnlijke rug heen. Het management van PostNL is geen haar beter dan de *** van het voorgenoemde *** en het topmanagement drijft bij een moderne vorm van mensenhandel. Ondertussen knijpt de politiek een oogje dicht, aangezien zij PostNL liever kwijt dan rijk zijn.

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

4
Jette schreef:Misschien al eens gedacht om te gaan solliciteren bij een bedrijf waar je het ogenschijnlijk 'beter' kunt krijgen.
Ik ben er inmiddels achter, dat het overal gelijk is.
De menselijke maat is al tijden zoek! :evil:
Gelukkig hoef ik niet de rest van mijn leven bij PostNL te blijven, maar het irriteert mij gigantisch dat ze zo slecht met mensen omgaan bij dat bedrijf.
Tobo2011 schreef:
Japiejo schreef:(..)Ondertussen knijpt de politiek een oogje dicht, aangezien zij PostNL liever kwijt dan rijk zijn.
Geduld....
Tot dat?

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

5
ik ben voorstander van heldere standpunten maar dit was toch wel heel helder zeg. ik voel me nu een soort john demjanjoek die gleuven vult. in welke regio werk je want bepaalde regios hebben bepaalde normen en aarden. ik zou eens een mail sturen naar info@bvpp.nl en or-productie@postnl.nl daar heb je meer aan dan hier als een bezetene je gal te spuwen. hoezeer dat ook op kan luchten.

ToBo (en ik eigenlijk ook) verwacht dat postnl op termijn weer genationaliseerd wordt, zoals het in de ptt tijd was. dan wordt het dus "koninklijke p nederland". want de tt is eraf. ja jette die twee tees liggen in drentHe.

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

7
jan272 schreef:(..) (en ik eigenlijk ook) verwacht dat postnl op termijn weer genationaliseerd wordt(..)
Inderdaad Jan. Ik sprak op een party een collega die dicht bij het postnl bobovuur zit. Die bevestigde dat wat ik al tijden vermoedde; De graaiers aan de top halen er uit wat er te halen valt omdat ze ook door hebben dat geen hond interesse meer heeft in het bedrijf Postnl! Het werk (lees: levering van het product post) wordt minder en de uitloop steeds groter door GEO's, wanbeleid en het niet meer op tijd kunnen voldoen van bezorging van post.....OF...door het (weer) aantrekken van de arbeidsmarkt t.z.t. ....de jongeren onder ons zullen dan -terecht- een beter betaalde job gaan zoeken!

Hoezo het niet meer op tijd kunnen bezorgen?
Voorbeeld: In Limburg worden in november de postzakken uit Den Bosch aangeleverd. De verwachting is dat pas vanaf 14.00 -15.00 uur op bestemming kan worden besteld. Bij calamiteiten (slecht weer. files e.d.) wellicht niet(!) dan wel laat in de middag. Voor de dames en heren die kinderen hebben welke omstreeks die tijd thuis komen van school, zal het niet meer haalbaar zijn de post te bezorgen!

Ik voorspel een algehele Postnl puinhoop. De bobo's zijn binnen en die zal het voor het overige hun vette reet roesten. Doch de Overheid heeft (Postwet 2009) de verplichting o.a. post te bezorgen. Gezien ook het postverkeer van- en naar het buitenland.

Ik verwacht inderdaad een (her)nationalisering van Postnl of hoe het dan weer genoemd wordt. Ik verwacht ook omdat ze geen hond meer kunnen krijgen, dat de (oude) postbodes weer intreden ondere betere loon- en arbeidsvoorwaarden en/of daarmee nieuwe potentiele collega's worden gelokt.

Vergeet nooit: Nederlanders = handelsvolk!

Gelul?

Afwachten maar en.....geduld. 8-)

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

8
jan272 schreef:ToBo (en ik eigenlijk ook) verwacht dat postnl op termijn weer genationaliseerd wordt, zoals het in de ptt tijd was. dan wordt het dus "koninklijke p nederland". want de tt is eraf. ja jette die twee tees liggen in drentHe.
Het zou mooi zijn, maar met het huidige kabinet vrij onrealistisch. Volgens mij is alleen de SP voorstander van nationalisatie.

Re: PostNL en het totale ontberen van communicatie

10
@Japiejo: ga een andere baan zoeken als het jou niet aanstaat. Wat mij niet aanstaat aan jou bericht is om mensenn die bij PostNL werken te vergelijken met mensen uit de tweede wereldoorlog.
Bij ons werken gewone teamcoaches en een gewone manager. De communicatie verloopt goed en geen van hen wil ik met kampofficieren vergelijken.
Mocht je een andere baan vinden, dan kom je er snel achter dat ook bij dat bedrijf positieve en negatieve kanten zitten.
cron