Re: ik wil postbezorger worden

31
Ik zag het wel zitten , parttime postbezorger worden......... in de ochtenduren , zoals de commercial zegt "verloren uurtjes en meer dan de mamma van". Dus ik solliciteer online op de functie van postbezorger hier in de binnenstad , lekker dichtbij en in de ochtenduren. Prima lijkt me zo , ik schuw de wind regen en sneeuw niet , ben wel wat gewend en ben graag buiten, hardwerkend en onder het motto "kom maar op" helemaal klaar om de post te tackelen.

Krijg ik een telefoontje van werving voor een pre-selectie....... 1 van de eerste vragen gaat om de dagdelen die ik beschikbaar ben. (In mijn ogen houdt de ochtend om 12:00 uur op) dus ik vertel dat ik alle ochtenden beschikbaar ben, krijg ik te horen dat de post gesorteerd klaar ligt tussen 10 en 11:30 :? ...... dan denk ik "waarom dan de optie ochtend in het sollicitatie menu toevoegen wanneer je pas na 11:30 kunt gaan bezorgen?" :roll: toch wel beetje vreemd.
Mevrouw aan de telefoon was wat verontwaardigd over mijn reactie , maar het blijft een tikkie vreemd.

Ach, ik heb al een baan en wilde er wat bij gaan doen..... dan maar ergens anders (Y)

Re: ik wil postbezorger worden

32
Dat klopt, via Postnl is helemaal niet geschikt binnen bijvoorbeeld schooltijden zoals ze vaak op zo'n flyer en op de radio vermelden. Dat is een lokkertje. Scholen zijn tussen 12 uur en half 1 uit, als je eerste wijk geleverd wordt. Middagwijken kwamen bij ons soms pas tegen kwart over 3. Dus...
Als je een extra bijbaantje zoekt, kun je beter via Sandd of VSP gaan werken omdat je dan gewoon 's morgens vanaf 8 uurde post kunt bezorgen. Je moet dan wel de dag daarvoor je wijk zelf sorteren. Maar dat kun je dus doen, zoals jijzelf dat het gemakkelijkst vind. Wil je wat meer verdienen, dan kun je misschien beter een andere bijbaan zoeken. ;)

Re: ik wil postbezorger worden

33
Ben sinds begin augustus bij PostNL en zou echt niet weten hoe ik dit zou moeten combineren met kleine kinderen (die ik dan ook niet heb).

Het is echt heel moeilijk om andere taken/werkzaamheden/verplichtingen om de post heen te plannen omdat je nooit weet wat je te wachten staat. Als je solliciteert wordt het voorgesteld (was bij mij in ieder geval wel zo) alsof je iedere dag een gelijk aantal uren werkt maar dat is echt niet zo. Bijvoorbeeld deze week: dinsdag was ik pas om half vijf thuis (enorme pakken huis-aan-huis folders), woensdag om kwart voor een en vandaag weer om kwart voor drie en wat het morgen weer wordt weet ik niet. Ik begin altijd om elf uur.

Ik vind dat echt ontzettend lastig. Nu er zijn (bijna) geen full time postbezorgers meer bij TNT zijn, heeft bijna iedere bezorgers toch ook nog andere dingen te doen naast de post?

Re: ik wil postbezorger worden

34
Ik kan het prima combineren met mijn andere baan.
Ik werk de ochtenden (3 uur) in de Thuiszorg en ik loop 's middags mijn vaste postwijk.
Soms heb ik nog tijd voor een 2e wijk.
Heerlijk, die afwisseling!

Als je een tijdje bij PostNl werkt, krijg je vanzelf de routine en weet je precies hoe je de wijk het effectiefst kunt lopen, waardoor je soms nog wat tijd overhoudt. :)

Re: ik wil postbezorger worden

36
slagvaardige schreef:Dat klopt wat Jette zegt. Op een gegeven moment loop je hem zo snel. Zeker als je geen hah hebt.

p.s. @Jette, hoe laat wordt jouw wijk altijd gebracht? Jij hebt een middagwijk dus.
Tussen 10.00 en 10.30 uur, maar ik loop hem altijd vanaf 11.30 uur.

Re: ik wil postbezorger worden

37
Onze ochtendwijken werden pas tussen 11 uur en half 12 gebracht. Als we geluk hadden. De middagwijken kwamen tussen 13:00 en 14:00 uur. Toen ik begon, kwam de post tussen 10 en half 11 en dat is steeds later geworden. Na een jaar hebben ze de tijd verlaat. Ik vind 11 uur of half 12 veel te laat voor een ochtendwijk.

Re: ik wil postbezorger worden

38
Ik weet niet hoor, misschien ligt het aan mij maar... het gaat mij er niet om of het veel is, het gaat erom dat de hoeveelheid werk zo variabel is. De ene dag zeven zakken, dan eentje, een dag later weer vier. Doen jullie er met hah dan net zo lang over als zonder? Mij kost het minimaal een uur extra en bij dikke pakken hah (veel) meer.
cron