Re: ik wil postbezorger worden

63
Gisteren sprak ik een bezorger van Post.nl die volgende zomer 3 maanden niet mag werken van Post.nl .
Na die 3 maanden wordt hij opnieuw aangenomen.
Ook bij andere bedrijven komt dat geloof ik voor en het heeft te maken met overgaan van een tijdelijk naar vast contract.
Mijn zoon was hier ook bang voor maar hij heeft gelukkig toch een vast contract gekregen.
Hier op dit forum ben ik dit verhaal nog niet tegen gekomen dus ik mag er vanuit gaan dat jullie wel automatisch een vast contract hebben gekregen.

Re: ik wil postbezorger worden

64
Nee, ik kon destijds na 3x een tijdelijk contract automatisch een vast contract krijgen, maar ben uit eigen beweging weggegaan.

Maar eh.. nu je het zegt.. een maand of drie is een Postnl bezorger hier op het dorp weg geweest en nu zie ik haar na drie maanden weer terug. Misschien moest zij ook wel drie maanden wachten na een tijdelijk contract gehad te hebben. Anderhalf jaar geleden is zij nl. hier op het dorp begonnen met bezorgen. Was drie maanden weg en loopt nu weer.

Wie weet is dit bij haar ook wel het geval geweest. Is dit misschien iets nieuws. Maar volgens mij is het zo dat ze dan als je er een bepaalde tijd uit bent geweest, ze je dan weer 3x een tijdelijk contract mogen aanbieden. En je zo geen vast contract hoeven te geven.

Ik kan het mis hebben. Misschien is er iemand die er wel en meer verstand van heeft.

Re: ik wil postbezorger worden

65
Vreemd dat dit bij PostNL zo werkt. Bij Sandd kon ik in juni/juli gewoon doorwerken toen ik dit jaar (per 1 juli) een vast contract (ofwel CAO) kreeg. Niets geen maanden eruit. Flauwe kul. Dan zit je ineens maanden zonder salaris? Die is gek. Dat geld hebben velen hard nodig. Nee, bij Sandd hadden ze me veel te hard nodig. :lol: Ze kunnen je toch gewoon het contract laten tekenen en per.....op dat contract zetten? Dergelijke dingen moet je dus aan je TC vragen als je voor PostNL werkt. Ik ben blij dat ze die onzin bij Sandd niet uithalen.

Re: ik wil postbezorger worden

67
Drie maanden geen inkomen is toch bij Post.nl toch zo 1000 Euro denk ik.
Bij Sandd ga je van o.v.o. naar een vast contract en dat is wat anders dan met een tijdelijk contract beginnen.
Ben ik blij dat ik bij Sandd ben gebleven en een eigen wijk heb.
En ik maar denken dat je bij Post.nl beter af bent.
Als ze dat vaker doen met die 3 maanden heb je zo 9 maanden geen inkomen.
Dan kan je beter iets anders zoeken want je vaste lasten stoppen nooit.

Re: ik wil postbezorger worden

69
@Doro

bij sandd krijg je een bepaald contract. is dat niet hetzelfde als tijdelijk?
Lees je arbeidsovereenkomst er maar op na.

Er staat ook in: Je kan 8 x een bepaald contract aangeboden krijgen.. tot de periode september 2013.
over tijdelijk contract gesproken
hoe ik het weet.. heb een contract per 1 october. :P

wat er daarna gebeurd dat weten we nog niet want de contracten zijn toch pas in 2012 gestart?
cron