Re: ik wil postbezorger worden

41
Haagse Vlo schreef:Ik weet niet hoor, misschien ligt het aan mij maar... het gaat mij er niet om of het veel is, het gaat erom dat de hoeveelheid werk zo variabel is. De ene dag zeven zakken, dan eentje, een dag later weer vier. Doen jullie er met hah dan net zo lang over als zonder? Mij kost het minimaal een uur extra en bij dikke pakken hah (veel) meer.
Post is altijd variabel geweest...geen dag is hetzelfde, dat maakt het juist zo leuk.
Maar ik begrijp je wel...

Een wijk heeft 2 tijden...een tijd met HAH en een tijd zonder HAH, ook wel normtijd genoemd
Mijn wijk zonder HAH is 1.57 uur en met HAH 2.15 uur. Hier kom ik prima mee uit.

HAH met een gewicht van 150- 200 gram, wordt extra uitbetaald, namelijk 4 minuten per 100 adressen.
Over de 200 gram krijg je 8 minuten per 100 adressen.
Dat compenseert dan grotendeels je eventuele uitloop!

Dit Is een landelijke regeling en geldt voor alle VBG's.

Re: ik wil postbezorger worden

42
Ik steek de reclame nooit in...bij veel post en dikke bundels, heb ik mijn HAH in de schoudertas zitten.
Pak de post voor het betreffende adres, leg de HAH erop en bezorg het.
Ideaal als het regent...blijft de post droog!
Als ik dunne bundels heb, leg ik de HAH achter de bundel, pak eerst de HAH en dan de post.

Heb de postbundel altijd klem in mijn hand...leg het nooit op mijn onderarm.

Re: ik wil postbezorger worden

43
Heb net dit mailtje verstuurd.

Geachte heer/dame,

Na een jaar postbezorgen bij Sandd wil ik graag overstappen naar de functie postbezorger bij PostNL. Ik heb voor de zomervakantie al dezelfde procedure naar tevredenheid doorlopen maar ivm. mijn vakantie is mij toen verzocht na de vakantie opnieuw te solliciteren.

Bij het telefonische gesprek met de recruiter werd mij nu gezegd dat ik eerst mijn baan bij Sandd moest opzeggen en pas daarna kon solliciteren. Naar mijn weten is dit zeer ongebruikelijk bij welke functie dan ook. Ik heb er geen enkel probleem mee om bij mijn oude werkgever op te zeggen maar dan wel graag als ik inmiddels zekerheid heb over een nieuwe aanstelling.

Graag uw reactie hierop.

Met vriendelijke groet,
Close

Re: ik wil postbezorger worden

44
Wat een rare gang van zaken @Close.

Toen ik voor Postnl begon, was ik net gestopt bij Selektmail. En ik had alleen een maand opzegtermijn bij Selektmail. Ik had een gesprek bij TNT en na die maand kon ik bij toendertijd TNT aan de slag.
Stel dat je opzegt bij Sandd en niet aangenomen wordt bij Postnl, dan heb je helemaal niets meer.
Desnoods zeg je gewoon dat je bij Sandd opgezegd hebt. (terwijl je dat niet gedaan hebt) en dan kun je bij Postnl solliciteren als je dat nog wilt tenminste.

Ik vraag me ook af wat ze bij Sandd van deze gang van zaken vinden. Ook wat ze vinden van het feit dat je naar Postnl zou willen overstappen. Misschien willen ze je niet missen en bieden ze je een mooi contract aan. (Y)

Re: ik wil postbezorger worden

46
Dan zou ik maar eens afwachten wat Sandd hierover zegt. Ik vind dit echt weer Postnl streken. Ze zullen wel bang zijn voor concurrentie en spionnen want ik kan me niet voorstellen dat ze ook zo zouden reageren als je voor een bedrijf had gewerkt dat niets met post te maken heeft.

Re: ik wil postbezorger worden

48
Nee Carla, zo werkt het nu eenmaal. Je meldt je aan, vult wat gegevens in en dan word je teruggebeld. Ze vragen eigenlijk alleen naar motivatie en ervaring, en of je geen rugklachten hebt. Ik heb dat al eerder gedaan maar desondanks moet het telkens opnieuw.

Re: ik wil postbezorger worden

49
Weet je hoe ik het destijds gedaan heb? Ik ben gewoon naar het dichtstbijzijnde depot toegestapt waar op dat moment postbezorgers en de chauffeur en postbode+ waren. Uiteraard kenden ze mij wel, want ze zagen mij natuurlijk in mijn SM kloffie rondlopen, maar ik vroeg hen of ze misschien een wijk voor mij vrij hadden. De postbode+ die hapte meteen. Maakte een afspraak. De week daarop kon ik op gesprek komen. Ik had nog wel een maand opzegtermijn, maar na die maand kon ik beginnen.
In mijn geval is er geen recruiter tussengekomen.

Misschien zijn de tijden inmiddels veranderd hoor en gaat het nu op een hele andere manier, maar je zou het kunnen proberen. Gewoon naar het dichtstbijzijnde depot of voorbereidingscentrum toe gaan. Of je stapt op de Postnl bezorger af en vraagt of je zijn leidinggevende persoonlijk te spreken kunt krijgen. Misschien verwijst die je wel naar een recruiter, maar misschien ook niet. En kun je gewoon op gesprek komen.

Re: ik wil postbezorger worden

50
close schreef:Bij het telefonische gesprek met de recruiter werd mij nu gezegd dat ik eerst mijn baan bij Sandd moest opzeggen en pas daarna kon solliciteren. [/i]
Heb je dit wel goed begrepen, heeft hij niet gezegd "dan moet U Uw baan bij Sandd opzeggen"

Zoals jij het schrijft zouden ze alleen werklozen aan nemen.
cron