Re: ik wil postbezorger worden

51
88CE schreef:Heb je dit wel goed begrepen, heeft hij niet gezegd "dan moet U Uw baan bij Sandd opzeggen"
Dat dacht ik ook maar dat bleek niet het geval. Ze ging het zelfs navragen...

Ze gaf me wel een telefoonnummer en dat heb ik zonet gebeld. Ik begreep dat het hun nummer was, maar ik kwam terecht bij het wervingsbureau dat naar eigen zeggen tussen PostNL en de eerste recruiter in zit. Hier werd mij verteld dat dit beleid is gebaseerd op afspraken tussen Sandd en PostNL, en dat er zelfs 3 maanden tussen beide betrekkingen in moeten zitten..... :shock:

Ook deze keer kreeg ik een telefoonnummer. Het zou van Personeelszaken zijn, maar ik kwam nu bij een soort financiële administratie terecht. De vriendelijke man dacht dat het een concurrentiebeding betrof, vond het ook onbegrijpelijk en raadde mij aan het nog eens te proberen en gewoon niet over mijn baantje bij Sandd te vertellen...
En anders (de tip van slagvaardige!) bij het depot naar de Postbode Plus te vragen.

Je vraagt je af: Waar zijn ze bang voor? Wie heeft bedacht om zo moeilijk te doen over zo'n armzalig betaald bijbaantje?

Ik vond net een personeelsadvertentie van het Centraal Werving Bureau die het uitlegt (ik heb geen belangstelling voor de functie :D ).
  • Voor de wervingscampagne voor PostNL verzorgt Cendris Customer Contact de eerste selectie van kandidaten die hebben gereageerd op vacatures vanuit PostNL.

    Naar aanleiding van een verstuurde sollicitatie op een van deze vacatures bel jij vervolgens deze sollicitant. Jij verzorgt vervolgens op basis van o.a. een script en goed doorvragen een telefonische screening van de aangemelde sollicitant. Jij bepaalt uiteindelijk of de kandidaat geschikt is voor de functie waarop hij/zij gesolliciteerd heeft. Je beoordeelt bij gebleken ongeschiktheid of de kandidaat eventueel geschikt is voor een andere vacature.

    Bij gebleken geschiktheid van betreffende sollicitant, wordt deze vervolgens door jou aangemeld bij een recruiter van PostNL voor een vervolggesprek. Hiervoor wordt een afspraak met een recruiter van PostNL gemaakt op een van de vestigingen van PostNL. Bij ontbrekende geschiktheid wijst jij dan ook de kandidaat af
    .
Kortom:
  1. Telefonisch contact na aanmelding: recruiter van Cendris
  2. Telefonische screening: recruiter van PostNL Centraal Werving Bureau (CWB)
  3. Mondeling gesprek: recruiter van PostNL

Re: ik wil postbezorger worden

52
@Close

Lieve help!
Je moet er heel wat moeite voor doen om bij postnl te mogen bezorgen.

ik dacht dat het criterium tegenwoordig was:
Kan je Nederlands Lezen.
Heb je een Goede Fiets.
Ben je alle Piek dagen beschikbaar .

Mischien kan een van de Forum leden je binnenloodsen? :P
cron