ik wil postbezorger worden

1
maar heb toch nog een aantal vragen waar ik op de site geen antwoord op kan vinden.

Als ik bij TNT kijk dan werk je 2-3 uur per dag. Echter zou ik graag 3* 6 willen werken en misschien wel 4*6 ofzo.

Weet iemand of dit mogelijk is?? Ben erg benieuwd.

De site geeft ook nog aan dat je contract voor max 15 uur is.

Wie kan mij er meer over vertellen??\

Alvast Bedankt
Berber

Re: ik wil postbezorger worden

2
hey berber,

ik kan je niet specifiek iets over tnt vertellen, maar je kan natuurlijk altijd bij meerdere bedrijven gaan werken en of meerdere wijken nemen. Er is vast wel iemand hier op het forum die je wat specifieker iets over tnt kan vertellen. succes

Re: ik wil postbezorger worden

3
Hoi Berber, de hoogte van je uren is afhankelijk van hoe groot de wijk is waar je bezorgd. Ik heb een grote wijk en moet deze zonder reclame in 2.55 uur doen en met reclame in 3.20 uur. Omdat de postvolume daalt bij TNT hebben we tijd moeten inleveren. Bij ons (Zuid Limburg) is het zo dat je de wijk met twee deelt en dan om de dag moet werken, hier mag je niet de hele wijk elke dag voor je rekening nemen, Alleen als je collega ziek is of met vakantie. Ik weet niet of dat in de rest van het land ook zo is.
Maar je zou gewoon eens moeten solliciteren en op gesprek gaan dan kun je deze vragen stellen en is het niet wat je wilt kun je gewoon nee zeggen.

groetjes Karin

Re: ik wil postbezorger worden

4
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. Denk inderdaad dat ik gewoon solliciteer.
Ben alleen nu nog zwanger dus weet niet of het al zin heeft. Kan pas einde dit jaar aan de slag, maar wil ook wel wat meer zekerheid.

Ik zie hier in elk geval elke dag dezelfde knul lopen dus hier mag je wel elke dag de wijk doen.
Of 2 wijken mogelijk is hier weet ik niet. Zou wel super zijn.
Ik ga gewoon informeren.

Re: ik wil postbezorger worden

5
Hoi Berber,

Bij ons mag je je wijk elke dag lopen. Ik heb inderdaad wel eens gehoord van vestigingen waar je om de andere dag een andere wijk loopt, of zelfs vier verschillende wijken per week, dus een vaste dinsdagwijk, een vaste woensdagwijk, enzovoort, met als argument dat je dan meer wijken kent, wat handiger zou zijn met invallen.
Ook mag je wel 2 wijken lopen. Er zijn meerdere mensen die dat doen. Dat is natuurlijk wel zwaarder op dagen met veel post, of als het glad is zoals afgelopen winter meerdere weken het geval was. Met die sneeuw was ik met mijn ene wijkje soms al bijna een uur per dag langer bezig, maar ja, dat komt natuurlijk ook niet zo vaak voor.
Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon gaan solliciteren en dan vragen hoe het daar geregeld is. Eventueel zou je met één wijk kunnen beginnen, en als dat goed bevalt een wijk erbij gaan doen.

In ieder geval veel succes.

Groetjes, wandelaar

Re: ik wil postbezorger worden

6
Ook ik wil graag postbezorger bij tnt worden.
Nu bezorg ik nog folders, maar ik ben het zat om elke week zoveel uren te besteden aan het insteken. Het insteken kost mij wel 3 x zoveel tijd als het bezorgen.
Ik heb geprobeerd me aan te melden als postbezorger, maar ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan en nu staat bij "mijn antwoorden" dat ik het liefst binnen werk :evil: en ik kan het niet meer veranderen!! :twisted:
Natuurlijk hebben ze geen vacature voor een postbezorger die binnen wil werken, logisch.....
Ik wil ook wel gewoon naar tnt mailen of zo, maar waar naar toe???
Weet iemand raad???

Friezin.

Re: ik wil postbezorger worden

7
@Friezin

als je een hekel hebt aan insteken , is werken bij de TNT mischien niet interessant voor jou.
de tnt heeft ( bij gebrek aan post die door de grote concurrenten DHL en SANDD) wordt rondgebracht, meerdere keren
per week al meer insteekpost zoals reklame die je al lopende tussen de rest post moet invoegen.
er wordt op de site regelmatig gesproken door tnt-ers ( lees de site medewerkerstopictnt 66 e.d.) over de vervelende
huis aan huisfolders die ze ook moeten rondbrengen. HUIS AAN HUIS AH, GAMMA ETC...

bij sandd heb je zelden of nooit huis aan huis. bij dhl dacht ik ook niet vaak. soms speciale mailing veronica flyer of postcodeloterij...
voordeel: postbezorger bij dhl of sandd: post wordt zo je wil bij je thuis bezorgt.jij sorteert het ,dus je loopt minder rond met fouten van anderen,
jij bepaalt wanneer je loopt, tussen 8 - 18 (sandd) of 8 - 21(dhl) uur. ;)

Re: ik wil postbezorger worden

8
Laat ik hier wel even wat dingen over nuanceren of zelfs rechtzetten. Je hebt inderdaad huis-aan-huis (HAH) bij TNT, maar lang niet elke dag in de week. Vaste dagen zijn dinsdag en zaterdag, en de dagen daar tussen kan het verschillen. Maandag is er sowieso geen HAH, gezien de zeer geringe postvolumes na het weekend.
Het 'insteken' doe je inderdaad al lopende, maar ik ervaar het nooit als vervelend. Je moet toch lopen, en dan is het ook niet zoveel moeite om even een foldertje uit je bundel te halen. Het kost wel extra tijd, zeker, maar die krijg je dan ook uitbetaald. Bovendien is de extra tijd die je kwijt bent relatief gering (ik geloof 5 minuten per 100 adressen, ongeveer een kwartier per wijk).

Als je bij DHL of SANDD gaat werken, ben je van het insteken/voorbereiden niet af, zal je dus nog zelf moeten doen (met naar mijn idee slechte voorzieningen, met het gebrek aan een kast en zetblok). Bij TNT is het slechts een kwestie van je tassen ophalen op het depot en je kan gaan lopen.

Het is uiteraard niet mijn bedoeling om je helemaal over te halen voor TNT te gaan werken, ik wil slechts even ook de andere kant laten zien.

En het antwoord op je vraag: wacht het eventjes af. Ik weet niet of er nog een sollicitatieformulier wordt toegestuurd (was in mijn tijd wel zo). En wellicht wordt er door TNT nog contact met je opgenomen. Succes in ieder geval!

Re: ik wil postbezorger worden

9
Jesse schreef:Als je bij DHL of SANDD gaat werken, ben je van het insteken/voorbereiden niet af, zal je dus nog zelf moeten doen (met naar mijn idee slechte voorzieningen, met het gebrek aan een kast en zetblok).
Ik werk dan nu een jaar bij Sandd, en daar heb ik tot nu toe, hooguit 2x gehad, dat er gevraagd werd, om wervingsformulieren bij te voegen. Je kreeg dit dan extra vergoed. Als je het niet wilde doen, dan kon je het stapeltje gewoon weer de eerstvolgende keer retour geven aan de chauffeur. Uiteraard dan ook geen vergoeding.
Verder heb je bij Sandd nooit insteekpost, omdat het Sandd eigenlijk alleen geadresseerde post bezorgt. (Y)

Enne...een grote eettafel helpt ook erg goed bij het uitsorteren v.d. post, en ik vind het altijd leuk werk. :D

Re: ik wil postbezorger worden

10
@anne
we zijn het eens :)
sorteren is trouwens iets anders dan insteken van reklame post.
het wordt lekker weer de komende dagen ;)

@jesse
je vergeet erbij te vertellen dat je collega's op de forums steeds vermelden dat,
als er geen huis aan huis is er weer minuten vhlopen afgaan.( oftewel strafkorting loon wordt gewoon verminderd)
je krijgt er echt geen geld bij jesse als je reklame loopt bij tnt.

en lopen op maandag, ja dan is er geen reklame want die post wordt of uitbesteed of bij de dinsdagpost erbij gelegd.
krijgen de postbezorgers van de dinsdag dan meer loon? nee.
op dinsdag, vrijdag en zaterdag is er veel reklame bij tnt.
maar het kan natuurlijk dat je dat insteken niet erg vind.

ik gaf de friezin alleen een tip waar geen reklame is.

bij SANDD weet je in ieder geval tot nu toe hoeveel stuks je loopt en ontvangt.
cron