Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

11
dkm1700 schreef:
Erik schreef:Ik heb op hun email gereageerd en zal daar geen reactie op krijgen. Zelf ben ik van mening dat een recruiter op tijd zijn/haar informatie moet inwinnen. Ik zie dit niet als een miscommunicatie maar als een dikke MISSER.
Naar een hoofdkantoor gaan? Dat heeft echt geen zin.
Als je solliciteert heb je enorm veel zin. Wordt je uitgenodigd krijg je nog meer zin. Ben je aangenomen spring je een gat in de lucht en Post.nl graaft een kuil. Dat komt hard aan. :evil:

Ik zelf werk meer dan een jaar in een dorp bij postnl, ik houd van veranderingen wil zelf naar stad er in de buurt om daar aan de slag te gaan.
tc zegt al zou je de contract stoppen en later weer opnieuw aan te melden als je een vacature ziet staan voor stad in de buurt, zou ik je niet aannemen, nu vraag aan de mensen mag een tc dat tegen mij zeggen?
Nu zit ik te overwegen als ik mijn contract op zeg en zie over een paar maanden, in een ander plaats een vacature neemt de tc mijn niet aan, mensen hoe kan ik dit oplossen wat zouden jullie doen?
Je hoeft je contract helemaal niet op te zeggen, want je wil toch bij dezelfde werkgever aan de slag blijven? Het enige wat je hoeft te doen is overplaatsing aanvragen.

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

13
slagvaardige schreef:Zo zou ik dat ook doen zoals Newman zegt. En dat hebben al aardig wat collega's van mij destijds gedaan hoor. Lukte meestal ook nog na verloop van tijd.
Geen ontslag nemen. Dat nooit!
Een half jaar geleden vroeg ik de tc, ik wil naar een andere gemeente en zag regematig vacatures staan in de gemeente, de tc zei: dan moet ik eerst voor jou iemand zien te regelen voor vervanging.
Ik heb tegen de tc gezegd dat er een aantal maanden voor staan, ondertussen zijn er geen vacatures meer in die gemeente waar ik wil werken en ben ik een half jaar verder, het probleem speelt bij de tc, hij haalt er dingen bij over de sfeer daar in de gemeente.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen bij de tc of wat moet ik doen om te zorgen dat de tc mijn niet tegen houd?

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

14
Had ik ook. Ik liep een ochtend en een middagwijk. Ik moest soms wel 2 uur wachten tussendoor. Terwijl er een ochtendwijk vrij lag. Die werd altijd samen met mijn ochtendwijk en de andere ochtendwijken gebracht. Ik heb gevraagd of ik die openliggende wijk mocht lopen ipv de middagwijk, zodat ik niet meer zolang hoefde te wachten tussendoor.

Het mocht niet, omdat er voor die middagwijk, die best lastig was, niemand te vinden was. Ondertussen kwam er helaas een nieuwe collega die de andere ochtendwijk kreeg en ik kon ernaar fluiten...

Weer een tijd later werd mijn middagwijk alsnog tegelijkertijd met de ochtendwijken gebracht en kwamen alle wijken tegelijkertijd in de ochtend. Probleem was toen opgelost, maar ik heb mij wel een tijd behoorlijk l**lig gevoeld.

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

17
postgirl schreef:Is jouw huidig TC hetzelfde TC als voor de gemeente waar jij wilt gaan werken?

Zo nee, dan zou ik gewoon op de vacatures gaan reageren van die gemeente.

Als de TC daar vraagt je bent toch al een PostNLer? Dan kun je zeggen dat dit klopt en jij graag in deze gemeente aan de slag wilt gaan.

Is dat een optie?
Mijn tc heeft verschillende plaatsen onder zich, waaronder ook de gemeente waar ik naar toe wil.
Mijn vraag is kunnen jullie mijn tips geven dit zijn de vragen waar ik mijn bezig houd .

1 lukt het vaak niet om in een andere gemeente aan het werk te gaan, die de tc ook onder zich heeft?
2 als ik overplaatsing vraag hoeveel maanden staan er voor tot hij een vervanger voor mijn oude wijk gevonden heeft?
3 wie moet ik inschakelen om mij daar bij te helpen?
4 denk de tc te veel aan zichzelf?
5 mijn collega's zeggen wat hij doet kan niet, waar moet ik met klachten naar toe? of kan hij mij dan ontslaan omdat hij zich gepasseerd voelt?
6 hij wil mijn niet overplaatsen mag hij dat weigeren, zo niet wat moet ik dan doen?

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

18
Enige waar de TC sterk in staat met medewerking.

Jij bent w.s. niet woonachtig in de gemeente waar je wilt werken, daarop mag/kan die je weigeren.
Ook al zou daar een andere TC zitten.

5; NOOIT luisteren wat je collega's beweren als ze zonder argumenten komen, dan word het van
" ja maar die heeft gezegd.....enz.." daar schiet je dus niets mee op.

Mijn idee, vergeet wat je collega's op je in praten en ga een goed gesprek aan met je TC.
Ik heb het idee dat je dit nog niet onder 4 ogen hebt gedaan.
Schrijf jouw argumenten op waarom je wil verkassen dan heeft hij/zij ook duidelijkheid.
cron