Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

1
Naar aanleiding van reacties op deze discussie heb ik gesolliciteerd op een vacature Postbezorger voor de gemeente Bladel bij Post.nl. Met dit inkomen en als chat-operator zou ik een leuk inkomen vergaren.
Vorige week belde iemand van het Callcenter van Post.nl om enkele vragen te stellen, een soort voorselectie. Na dit gesprek werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op 16-10 te 10:00 uur in Veldhoven. Ik zou hiervan een bevestiging krijgen die ik gisteren pas na een telefoontje van mij ontving. Maar dit even terzijde.
Vanmorgen heb ik een goed sollicitatiegesprek gehad met een recruiter van Post.nl. Dit gesprek verliep zo goed dat ze me een contract aan wilden bieden met om te beginnen voor 3 maanden. Prima, want persoonlijk komt me dit goed uit en kan ik alvast aan het werk.
Terwijl ik formulieren invulde zou de recruiter voor me informeren hoeveel werkuren voor de wijk in Bladel stonden. Bij terugkomst verontschuldigde ze zich en kreeg ik te horen dat deze vacature al vervuld was en ik hier niet voor in aanmerking kom. De vacature moest nog van de website verwijderd worden.
Je begrijpt wel dat ik, op zijn zachts gezegd, boos was. Niet op haar als persoon, maar op de organisatie van Post.nl. Zo ga je niet met mensen om!

Bij thuiskomst had ik een email ontvangen met de navolgende tekst:
Je hebt gereageerd op de vacature van Postbezorger BLADEL bij PostNL.Inmiddels heb ik begrepen dat je niet meer beschikbaar bent voor deze functie. Ik vind dat jammer, omdat je profiel goed aansluit bij deze functie. PostNL heeft regelmatig vacatures. Mocht je in de toekomst nogmaals willen solliciteren dan kan dat via
http://www.werkenbijpostnl.nl. Ik dank je voor de getoonde interesse in PostNL.

Zouden ze het echt niet begrijpen bij Post.nl ?

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

2
Jemig, Waar zijn ze bij PostNL in Bladel mee bezig? Eerst je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek. Je een contract aanbieden, een stel formulieren laten invullen en dan ineens komen ze tot de ontdekking dat de vacature al vervuld is en ze het hadden moeten verwijderen. Ja, hallo. Ik zou daar héél pissig om zijn. En het mailtje naderhand doet de deur dicht. Hierin doen ze het voorkomen dat jij geen zin meer hebt in de baan terwijl de afwijzing toch van hun kant komt. Nou lekker zeg. Heb je misschien een half uur voor moeten rijden om bij dat depot te komen en het heeft je tijd en dure benzine gekost. Zo ga je inderdaad niet met mensen om. Je hebt toch wel gebeld dat jij wel zin hebt en dat zij verkeerd bezig zijn?

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

3
@Erik

het kan natuurlijk een communicatie fout. zijn.
als je er toch zou willen werken dan zou ik contact opnemen met het hoofdkantoor.


gewoon die callcenter en recrouters passeren.
meld je bij de dichtsbijzijnde vestiging op een piekdag
denk dat je dan heel snel aan de bak kan.
Succes :mrgreen:



of.. combineer het met sandd.
2 dagen in de week, thuis sorteren en bezorgen in de uren die jou het beste passen.
en voorlopig..... geen bundels vol met h.a.h. zoals gamma, vd , jumbo e.d. maar
merendeel echte post. tijdschriften, magazines, overheidspost en bankpost.

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

4
Ik heb op hun email gereageerd en zal daar geen reactie op krijgen. Zelf ben ik van mening dat een recruiter op tijd zijn/haar informatie moet inwinnen. Ik zie dit niet als een miscommunicatie maar als een dikke MISSER.
Naar een hoofdkantoor gaan? Dat heeft echt geen zin.
Als je solliciteert heb je enorm veel zin. Wordt je uitgenodigd krijg je nog meer zin. Ben je aangenomen spring je een gat in de lucht en Post.nl graaft een kuil. Dat komt hard aan. :evil:

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

6
Postnl vacatures:

Ons aanbod: 3 parttime vacatures die aansluiten bij jouw voorkeur:

1:Postvoorbereider VBG
Bladel, postcode 5531 (afstand: 0 km)
dinsdag
donderdag
zaterdag


2:Postbezorger
Locatie:
Bladel, postcode 5531 (afstand: 0 km)
Dagen
Verplicht:
dinsdag
donderdag
zaterdag

3:Postbezorger op Zaterdag
Locatie:
Bladel, postcode 5531 (afstand: 0 km)
Dagen
Verplicht:
zaterdag

Het staat er nog steeds op Erik.
zullen we met zijn allen solliciteren? :mrgreen:

Re: Hoe gaat Post.nl met sollicitanten om? Lees en huiver.

10
Erik schreef:Ik heb op hun email gereageerd en zal daar geen reactie op krijgen. Zelf ben ik van mening dat een recruiter op tijd zijn/haar informatie moet inwinnen. Ik zie dit niet als een miscommunicatie maar als een dikke MISSER.
Naar een hoofdkantoor gaan? Dat heeft echt geen zin.
Als je solliciteert heb je enorm veel zin. Wordt je uitgenodigd krijg je nog meer zin. Ben je aangenomen spring je een gat in de lucht en Post.nl graaft een kuil. Dat komt hard aan. :evil:

Ik zelf werk meer dan een jaar in een dorp bij postnl, ik houd van veranderingen wil zelf naar stad er in de buurt om daar aan de slag te gaan.
tc zegt al zou je de contract stoppen en later weer opnieuw aan te melden als je een vacature ziet staan voor stad in de buurt, zou ik je niet aannemen, nu vraag aan de mensen mag een tc dat tegen mij zeggen?
Nu zit ik te overwegen als ik mijn contract op zeg en zie over een paar maanden, in een ander plaats een vacature neemt de tc mijn niet aan, mensen hoe kan ik dit oplossen wat zouden jullie doen?
cron