onrust op de postmarkt bij TNT

1
Twee berichten over mogelijke afstoting van de postdevisie bij TNT...De kranten berichtten daarover net voor het weekend... :shock:
Zijn de TNT'ers daarover al persoonlijk ingelicht, dat er nu duidelijk onzekerheid op de postmarkt bij TNT is?
Ik ben dan wel enigszins aan het "buurten" als postbezorger van de "blauwe groep", maar elke verandering in de postmarkt bij TNT zal ongetwijfeld ook zijn uitwerking hebben op de andere postbezorgingsgroepen....Dat kan zowel positief als negatief zijn wellicht...

TNT zoekt oplossing voor postdivisie
Uitgegeven: 8 april 2010 08:42
Laatst gewijzigd: 8 april 2010 10:14
Waarschuwing
Artikel verwijderd
TNT overweegt verkoop post NL
Uitgegeven: 24 maart 2010 09:55
Laatst gewijzigd: 24 maart 2010 09:55
Waarschuwing
Artikel verwijderd


in ieder geval, alle TNT'ers hier, sterkte en succes in deze wellicht onzekere tijden.... :cry: :roll:

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

2
anne schreef:(...)
Zijn de TNT'ers daarover al persoonlijk ingelicht, dat er nu duidelijk onzekerheid op de postmarkt bij TNT is?
(...)
Vrijdag hebben alle medewerkers (neem ik aan tenminste :P) een brief gehad met daarin een korte uiteenzetting van de visie tot 2015. En die onzekerheid is er al jaren, dat is echt geen nieuws voor TNT medewerkers, zeker voor de klassieke postbode.

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

3
Onzekerheid is er inderdaad al jaren, wat dat betreft is er niks nieuws onder de zon. In het verleden zijn er natuurlijk ook al vaker veranderingen geweest, van onderdeel van het staatsbedrijf PTT, naar postbedrijf TPG en uiteindelijk (naamsverandering) naar TNT.

Die brief heb ik inderdaad ook gehad, maar daar stond volgens mij niet met zoveel woorden in dat de postdivisie verkocht zou worden...

Ik ben wel benieuwd welk bedrijf de postdivisie van TNT over zou willen nemen...

Groetjes, wandelaar

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

6
Ik heb het idee dat die loterijen als Postcodeloterij, Bankgiroloterij en misschien ook wel de Staatsloterij een beetje heen en weer hoppen (ene mailing es hier, andere mailing es daar). Vandaag hadden wij (TNT) de bonnen voor de IJsprijs (of iets dergelijks) erbij zitten...

Zie je trouwens bij wel meer bedrijven. Van de ING krijg ik soms wel eens een brief via SANDD, de afschriften komen nog gewoon in grote getalen via TNT.

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

7
@postbode21: De Linda's zijn me afgelopen week inderdaad niet opgevallen, dus het zou best kunnen dat die nu helemaal bij jullie zitten. Nou heb ik afgelopen week niet elke dag gewerkt, dus ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker. Van de Postcodeloterij (heb ik door sommigen ook al wel postbodekloterij horen noemen :lol: ) heb ik wel nog het e.e.a. gezien.

@Jesse: dat idee heb ik inderdaad ook. Veel bedrijven zijn niet echt vaste klant bij één van de postbedrijven, maar shoppen een beetje rond voor elke mailing.

Groetjes, wandelaar

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

8
De Linda komt dinsdag (neem ik aan), stond zaterdag al klaar op kantoor. Ik denk dat 'ie menig vrouwelijk postbezorger wel bevalt :lol:

Edit: Ik denk dat postbode21 een andere 'Linda' bedoelt, namelijk het hoofd van Linda de Mol op de envelop van die mailing van de Postcodeloterij...

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

9
Knipperdeknip...
Jesse schreef:De Linda komt dinsdag. (knip) Ik denk dat 'ie menig vrouwelijk postbezorger wel bevalt :lol:
Nou Jesse, om heel erg eerlijk te zijn ben ik niet zo kapot van de Linda (behalve dan na de bezorging... ;) ) Die Linda's mogen wel eens op dieet, erg dik en zwaar papier. Zeker als je die een stuk of 7, 8 in de straat moet bezorgen is dat wel extra sjouwen! En dan is er ook nog de mannen-variant, heet die niet Jan? Is ook zo'n zwaar boek, ietsje minder lijvig dan de Linda. Soms vraag ik me wel eens af of de mensen die bladen allemaal wel lezen, of dat het gewoon interessant op tafel ligt te liggen :roll: . Sommige mensen krijgen zoveel van die glossy's per maand, daar heb je bijna een dagtaak aan om dat te lezen, lijkt mij...

Groetjes, wandelaar
cron