Re: onrust op de postmarkt bij TNT

21
Miep Fietser schreef:Nou vandaag ging er weer iets anders mis...... :evil:
Ik heb altijd 2 tassen, soms 3 of zelfs 4 ivm HAH, maar nu slechts een half tasje..... :o
Ik had nog niet de helft van mijn wijk! :?
OP hoge poten ging ik naar mijn teamleider, hij was verrast. :geek: Heen en weer bellen, en vrij snel werd het duidelijk dat de postsorteerder "mijn" andere tas ergens anders had laten bezorgen :( , moest ik het daarvandaan halen en verspreiden, :cry: Teamleider was overigens wel heel blij dat ik dit had gemeld, de moeite had genomen om dit recht te zetten (Y) .Maar ik was drie kwartier extra kwijt! Wat kan ik hieraan doen? :?:
Gewoon mondig zijn en melden bij je Teamcoach of Postbode Plus dat je er extra tijd aan kwijt was.
En "Time Is Money"...

Hij was er zo blij mee, dan mag hij ook best je extra tijd vergoeden.
Bij TNT moet je echt wel voor jezelf opkomen, iemand anders doet het namelijk niet... :|

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

23
De KNJ is druk, zonder meer. Reken er maar op dat je sowieso meer kan werken (véél meer) en dat er ook een beroep op je wordt gedaan. Zo wordt (of werd in ieder geval) er op maandag ook gewone diensten gedraaid. Je wijken lopen zal ook veel langer duren, zeker met HAH. Maar mijn ervaring met de kerst is wel dat het een kwestie is van tijd schrijven, die je dan uiteraard ook krijgt.
Kortom: ga er dus maar vanuit dat je tijdens de kerst over moet werken. Bij bezorgen valt het misschien wel mee (als zal je natuurlijk langer met je wijk bezig zijn en misschien ook later kunnen beginnen), maar in de voorbereiding is echt veel extra werk te doen.

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

24
Het is inderdaad een stuk meer werk om de post te bezorgen, ook al omdat er nogal eens wat kaartjes met vreemd formaat tussen zitten (ronde kaartjes, piepkleine kaartjes, erg fijn...)
Voordeel is wel dat je je extra gewerkte tijd mag schrijven en dan ook uitbetaald krijgt of er extra vrije uren voor krijgt (tenminste, zo was het vorig jaar nog, ik ga er vanuit dat dat nog steeds zo is, anders zullen er weinig bezorgers bereid zijn om extra te werken). Het is uiteraard niet verplicht om extra dagen te werken, maar het levert je wel "wisselgeld" op. Als jij laat zien dat je bereid bent je extra in te zetten in deze drukke tijd, kan je teamcoach ook wel eens wat extra moeite doen als je een keer een dagje vrij wilt als het niet zo goed uitkomt.
Zelf vond ik het altijd wel erg leuk, al die kerstpost, mensen kijken daar wel naar uit!
Alvast succes (nou ja, duurt natuurlijk nog ruim een maand)...

groeten, wandelaar

Re: onrust op de postmarkt bij TNT

26
@pieterPost

Nee, wat ik schokkend vind is dat de overheid hier niet (kan) ingrijpen :?: ;)
het is iets tussen degene die een opdracht aanneemt en Postnl. Je hoeft niet voor ze te werken ..
als je in loondienst bent kan je de vakbond inschakelen.

als zzp-er... is het jij tegen postnl... dat verlies je.
of alle pakkettenbezorgers moeten gezamenlijk er tegen in gaan.
en de vakbond inschakelen.

maar wie is er nog lid van een vakbond... en wat helpt het nou>
zeker bij de Post bar weinig :evil:
cron