Later beginnen met bezorgen

1
Sinds kort mogen wij pas om 11 uur 's morgens de post op komen halen (omdat ze met minder mensen de wijken voor moeten bereiden). Hierdoor krijgen de mensen in een groot deel van mijn wijk de post pas 's middags. Vandaag kwam ik op straat een stuk of 3 mensen tegen die zeiden: "goh, wat ben je laat vandaag". Toen ik het uitlegde, begrepen ze gelukkig wel dat ik er ook niets aan kan doen. Ik kon alleen wel duidelijk aan de reacties merken dat ze het niet fijn vonden de post voortaan zo laat te krijgen.
Maar gelukkig scheen de zon vandaag! 8-) Heb heerlijk in mijn korte broek gelopen!!

Groetjes, wandelaar

Re: Later beginnen met bezorgen

2
Vervelend dat je aan een tijd gebonden zit dat je pas mag beginnen met bezorgen. En dan ook nog vrijwel aan het einde v.d. ochtend nog...
En zo laat de post krijgen is natuurlijk niet fijn, maar als het maar komt nietwaar ;)
Maar ja...je zult maar op erg belangrijke post zitten wachten.... :roll:

Ik ben wat dat betreft blij dat wij bij Sandd al op de bezorgdagen om 8.00 uur 's morgens mogen starten met bezorgen (Y)

Re: Later beginnen met bezorgen

3
Tja, meer dan gewoon vervelend is het voor die mensen natuurlijk niet, officieel moet ik de post voor 17.00 bezorgd hebben, en dat haal ik ruim. Het is meer dat ze gewend (verwend ;) ) zijn om de post meestal 's morgens al te hebben.

Voor mezelf vind ik het vooral vervelend omdat de dag helemaal gebroken is. 's Morgens voor 11 uur kun je natuurlijk nog wel even de wasmachine aanzetten en wat boodschappen (of iets anders zinvols) doen, maar daarna is het eerst een uurtje met de post lopen, daarna lunch (want schoolgaande kinderen, dus niet gezellig/leuk/wenselijk om tussen de middag nog even door te lopen) en dan 's middags nog zo ongeveer tot einde schooltijd (of net 'n half uurtje eerder soms) weer met de post lopen... Zo al met al heb je het idee dat je veel uren werkt, terwijl dat eigenlijk nogal meevalt.

Als ik straks bij DHL begin, mag ik inderdaad ook al 's morgens vroeg meteen gaan bezorgen. Alleen wacht ik wel even tot de kinderen naar school zijn, dus tegen een uur of 9 zal ik dan gaan lopen/fietsen.

Groetjes, wandelaar

Re: Later beginnen met bezorgen

5
@Wandelaar; Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt!
Zeker als het straks hoogzomer is en je om 06:00 uur 's ochtends al je
bed uitdrijft van het zweten. Kun je niet effe lekker vast aan je ronde beginnen,
en dan ben je ook nog eens op het heetst van de dag aan het lopen...
Nee, ben inderdaad blij dat wij om 08:00 uur mogen beginnen, al moet ik
eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik niet zoooooooon vroege vogel ben.
Afdhankelijk van de hoeveelheid begin ik meestal tussen 9 en 10 ergens. (Y)

Re: Later beginnen met bezorgen

8
Wij kunnen ook pas om 11 uur beginnen, als we geluk hebben. Het komt ook wel eens voor de de post hier op het depot pas om half 12/12uur wordt gebracht. Dus loop je inderdaad op het heetst van de dag in de zomer. En dan hoor je op het nieuws dat je dan beter uit de zon kunt blijven. Als ik dan pas om 12 uur kan beginnen krijgt de laatste straat de post pas rond 4 uur.

gr. Karin

Re: Later beginnen met bezorgen

9
Bij DHL en sandd begin je vroeger klopt! Ik ken die al om 7 uur beginnen als t hete dag gaat worden. Ik ga ook pas als de school aan is, de drukke spits voorbij. Bij veel post toch wel half 9 ga gelijk weg met het kroost en ik ga dan de wijk in.
samen thuis even bammetje en ik de laatste wijk post doen.
cron