Re: Sorteer snelheid bij PostNL?

6
@joske

bij postnl doen de machines het grootste deel.
dat zal toch grotendeels foutloos gebeuren neem ik aan.
Bij de resterende post ben jij afhankelijk van de sorteerder..

bij sandd sorteer je zelf.
voordeel.. je legt de route uit die jou het beste uitkomt.
en doe je dat niet goed dan heb je alleen jezelf ermee.
de ouderwetse postbode zeg maar.. sorteren en bezorgen! ( behalve aangetekenden e.d.)

Re: Sorteer snelheid bij PostNL?

8
@brievenbus

Je hebt gelijk brievenbus.. aan het salaris van de vroegere postbode kan ik bij sandd sowieso niet tippen!
maar de postbezorgers bij postnl ook niet (meer) begrijp ik.

tja, bij sandd zou ik graag nog meer uren willen maken.. ik maak er nu gemiddeld 12 per week. ik zou graag 3 dagen werken.

ps. brievenbus.. en dan heb jij 3 verkeerd gesorteerde poststukken .. hoeveel tijd schrijf je daar dan voor?
ik dacht dat de postnl bezorgers die tegenwoordig gewoon in de oranje brievenbus mochten mikken.

Re: Sorteer snelheid bij PostNL?

9
@Carla41

Salaris pb klopt dat hebben we niet maar we hoeven dan ook alleen te bezorgen.

Als er verkeerd gesorteerd is en hoort wel bij jouw wijk behoor je dat gewoon te bezorgen.
Valt het buiten jouw wijk dan gaat dat soms via coll of inderdaad oranjebbus.
Behalve als het rouw-of medische post is dan is het gewoon bezorgen, dat kan hier is dorp.
Anders tc bellen en hoor je dan wel wat er mee moet gebeuren, meestal komen ze het dan zelf ophalen etc.

Of ik nu binnen of buiten de normtijd kom, wij krijgen hier ieder geval gewerkte tijd=betaalde tijd.
En ik vermeld altijd op rapport wat er eventueel verkeerd was qua sortering etc. daar hoef je ook geen tijd voor op te geven
dat begrijpen ze heus wel.
Dus ik klok zodra ik start en wanneer ik klaar ben en die tijd heb ik gewerkt en wordt dus betaald.

Re: Sorteer snelheid bij PostNL?

10
@brievenbus

Mooi dat jij een van de gelukkigen bent die op een depot werkt waar ze zich aan de regels houden.
is het zo dat ze in een dorp gemoedelijker met de regels omgaan dan in de steden.. ?

je klokt.. dat zou voor iedereen ingevoerd moeten zijn.
kom je dan altijd weer terug op je vestiging brievenbus?
of klok je wanneer je je eigen tuinpad ingaat..
cron