Re: Vakantie uren uit laten betalen?

4
Weet niet bij hoeveel anderen het is, maar houd je Vakantiekaart in de gaten; bij mij is driekwart van het beginsaldo van 2016 afgesnoept. Kwam erachter doordat ik i.p.v. een uitbetaling van overuren van december een vordering kreeg. :-( 'Gelukkig' hebben zich meer mensen gemeld met klachten en wordt onderzocht wat er fout is gegaan.

Re: Vakantie uren uit laten betalen?

6
Carla41 schreef:@denieuwe

je bent er in ieder geval" snel" genoeg achter :D
dat gaat vast goedkomen , zeker als het bij meerderen is gebeurd.
Als ik niet op een 'te vorderen bedrag' was uitgekomen, op mijn laatste loonstrookje, was het me misschien niet opgevallen. Ik kan niet meer bij de paperassen (vakantiekaart en eerdere loonstroken), kan ook niet op de online community meelezen of het bij anderen misschien ook is gebeurd. Gelukkig had ik nog een (oude) mailwisseling met mijn (ex)TC, met een berekening tot wanneer ik (thuis op de bank) in dienst kon blijven, met de vakantie-uren die ik nog had. Is tenminste iets van bewijs, voor het geval het een gevalletje belazerd-worden zou zijn. Maar daar ziet het niet naar uit, gelukkig. En mijn TC staat achter me en ziet ook dat het niet kan kloppen. Pffff ik dacht echt: wat heb ik nou weer aan mijn fiets hangen?

Oeps, met mijn verkeerde (postNL) identiteit geschreven :-)
Afz. denieuwe

Re: Vakantie uren uit laten betalen?

7
Haha. Diesnelle of denieuwe haha.

Het is mij ook overkomen. Toen ik stopte bij toen nog TNT, eind 2010. Ik kreeg een half jaar later een vordering van meer dan 500 euro. Ook afkoop vakantieuren. Maar dat klopte helemaal niet. Ook gaven ze te kennen dat ik ergens in 2009 in de herfstvakantie verlof had opgenomen. Was helemaal niet zo. Ik had die vakantie gewerkt. Mijn collega had vrij. Ik niet. Maar dat waren ook weer 17,5 die ze van mij terug wilden en nog minuren enz.
Ik heb de DAS ingeschakeld en heb gelukkig kunnen bewijzen dat e.e.a. onterecht was. Ik ben er zo eentje die alles opschrijft en bewaard. Al mijn uren had ik opgeschreven. Hoeveel uur ik welke week gewerkt had enz. En al mijn salarisstrookjes dir we toen nog per post kregen.

Oh en ik kreeg die vordering ergens in juni of zoiets en moest binnen zes weken betalen. Maar ze hadden de brief geantedateerd op begin mei. Smiechten.

Mijn verhaal staat hier ergens nog.

Maar goed. De Das ia ermww aan de gang gegaan. En TNT heeft eieren voor zijn geld gekozen. Ik kreeg eind december 2011 een brief (dus weer zes maanden later) dat ik niet hoefde te betalen omdat ze mij van te voren niet op dehoogte hadden gesteld. Dat ze konden vorderen als iemand uit dienst ginf. Jaja

Re: Vakantie uren uit laten betalen?

10
slagvaardige schreef:Haha. Diesnelle of denieuwe haha.

Het is mij ook overkomen. Toen ik stopte bij toen nog TNT, eind 2010. Ik kreeg een half jaar later een vordering van meer dan 500 euro. Ook afkoop vakantieuren. Maar dat klopte helemaal niet. Ook gaven ze te kennen dat ik ergens in 2009 in de herfstvakantie verlof had opgenomen. Was helemaal niet zo. Ik had die vakantie gewerkt. Mijn collega had vrij. Ik niet. Maar dat waren ook weer 17,5 die ze van mij terug wilden en nog minuren enz.
Ik heb de DAS ingeschakeld en heb gelukkig kunnen bewijzen dat e.e.a. onterecht was. Ik ben er zo eentje die alles opschrijft en bewaard. Al mijn uren had ik opgeschreven. Hoeveel uur ik welke week gewerkt had enz. En al mijn salarisstrookjes dir we toen nog per post kregen.

Oh en ik kreeg die vordering ergens in juni of zoiets en moest binnen zes weken betalen. Maar ze hadden de brief geantedateerd op begin mei. Smiechten.

Mijn verhaal staat hier ergens nog.

Maar goed. De Das ia ermww aan de gang gegaan. En TNT heeft eieren voor zijn geld gekozen. Ik kreeg eind december 2011 een brief (dus weer zes maanden later) dat ik niet hoefde te betalen omdat ze mij van te voren niet op dehoogte hadden gesteld. Dat ze konden vorderen als iemand uit dienst ginf. Jaja
En nu werk je toch weer bij PostNL? (toenmalig TNT).... ondanks dat je zo slecht behandeld bent daar.
cron