Re: staking

11
Had wel geruchten gehoord over de jomende staking, maar ik heb nog niet gehoord hoe het morgen zal gaan. Het is nu een beetje laat maar ik ga morgenochtend even bellen of ik op moet komen dagen en zo ja, hoe laat. Of het wel zin heeft. Van mij mag de reutemeteut wel naar woensdag of donderdag verschoven worden. Dat beter dan op zo'n koud depot voor Jan met de korte achternaam te gaan zitten wachten.

Eerst Postservice post wegbrengen. En dan hoor ik het wel.

Wist jij het al van te voren @Opdedeurmat en heb je expres vrij gevraagd of was het toeval of hebben jullie vrij gekregen?

Ik heb morgen maar een wijk voor Postnl. Kan altijd na de Postservice post naar huis. Doe ik toch al en fiets na de koffie naar het depot op de Melkweg voor de Postnl post.

Ben benieuwd. Kan mij goed voorstellen dat ze gaan staken.

Re: staking

12
slagvaardige schreef:
Wist jij het al van te voren @Opdedeurmat en heb je expres vrij gevraagd of was het toeval of hebben jullie vrij gekregen?.
Puur toeval, Slagvaardige, lukraak ingevuld op het verlofformulier (want dat spul moet nou eenmaal op voor 1 juli).

Hier nog geen enkel gerucht, maar teamcoaches en admi werken ook niet vandaag. Komt denk ik wel goed uit dat 'wij' tijdelijk in een luxe verwarmd depot (soms zelfs met koffie) zitten, bij een bezorger thuis.

Re: staking

15
Ben nu met de Postservice post bezig. Kwam net een collega tegen die ook voor beide bedrijven werkt. Hij was 20 kratten stroopwafels aan het rondbrengen.

Ik vertelde hem van de staking, maar hij wist van niets. Hij zit trpuwens bij een ander depot in Arnhem zuid. Ik geloof dat hij zijn Postnl post in Elden ophaalt.

Bedankt voor de mededeling @Opdedeurmat. Dan ga ik na de koffir en pauze thuis op de gewone tojd naar het depot om de postnl post te gaan doen. Desnoods voor de zwjerheid een half uurtje later. :-)

Re: staking

16
slagvaardige schreef: Bedankt voor de mededeling @Opdedeurmat. Dan ga ik na de koffir en pauze thuis op de gewone tojd naar het depot om de postnl post te gaan doen. Desnoods voor de zwjerheid een half uurtje later. :-)
En was je post nog op tijd (en gesorteerd)? Ik kreeg een sms dat er geen vertraging was.

Pffff 20 kratten stroopwafels, voor nóg meer onbetaalde uren.... had ik nou maar vijf vakken geleerd ;)

Re: staking

17
Bij ons ook geen vertraging al ben ik voor de zekerheid wel een half uurtje later weggefietst. Uiteindelijk was ik om kwart over twee klaar. Dus dat viel best mee. Ook niet veel post en maar twee soorten hah.

Mijn collega die ons dorp loopt had denk ik wel pech, want ik krijg mijn post aan huis normaal rond een uur/half twee en nu kwam de post pas toen ik al lang en breed thuis was van mijn eigen postwijk; half vier. En toen moest hij nog bijna de hele wijk. (Deel van het dorp waar ik woon) Hij begint de ronde bij de "kla**straat", dan onze straat en dan nog een kwart van het dorp. Ik denk dat hij pas om half vijf/vijf uur klaar was ipv drie uur.

Dus hoe dat zat? Misschien had het niets met de staking te maken.

Re: staking

18
Staking PostNL Arnhem heeft succes
ARNHEM - De medewerkers van PostNL, die dinsdag korte tijd het werk neer hebben gelegd, hebben succes geboekt met hun actie, zo meldt de vakbond FNV.
De medewerkers waren ontevreden over een nieuwe manier waarop ze betaald worden. PostNL wilde voortaan alleen betalen voor de uren die voor het werk staan, en niet voor de extra uren die het personeel maakt.
Nu is afgesproken met het management van PostNL Arnhem dat alle gewerkte uren worden uitbetaald en er daarna overleg volgt over de oorzaak van de mogelijke overuren. Zo zouden de problemen, die de overuren veroorzaken, ook beter kunnen worden aangepakt. Daarnaast heeft het management beloofd om duidelijker te communiceren met de medewerkers. Ook over het nieuwe werksysteem.
Bron: Omroep Gelderland.
cron