Re: staking

3
Carla41 schreef:@opdedeurmat en slagvaardige

dus a.s. dinsdag hebben jullie rekening te houden met een vertraging... :?:
Ik ben vrij, maar wens de stakers succes. Ik heb de afgelopen weken veelvuldig laten weten dat ik het niet meer accepteer dat het onvoltooide sorteerwerk onbetaald op het bordje van de bezorger terecht komt (liefst in de stromende regen). Wij worden ook continu gekort op de tijden en ik doe er op deze manier alleen maar langer over, hoe weinig post ik ook heb. Voor een vervangende bezorger is het helemaal niet meer te doen.
Niet dat ik mijn sorteerster er persoonlijk op aan kijk. Mijn wijk heeft complexe stukken waar een logische volgorde ver te zoeken is, kunnen ze achter het bureau leuk een norm bedenken, maar dit kost nou eenmaal meer tijd en aandacht.
Maar goed, zo is het overal wel wat.

Re: staking

6
ike schreef:
Carla41 schreef:@opdedeurmat
maar zijn het nu de sorteerders.. of de voorbereiders?
Is er een verschil dan?
Er is een verschil. Voorbereiders zijn degenen die de wijken voorbereiden en de tassen inpakken voor de postbezorgers. Ze doen dit op een VBL (voorbereidingslocatie). Een sorteercentrum is nog een stap daarboven, daar vindt een meer grove sortering plaats, tot maximaal op wijkniveau. Daar werken sorteerders.

Naar ik begrepen heb gaat het het hier om voorbereiders, niet om sorteerders (en dus ook niet om een sorteercentrum). De media hebben wel vaker moeite die twee uit elkaar te houden, evenals postbodes versus postbezorgers en expressdienst versus pakketservice.

Re: staking

7
Newman schreef:
ike schreef:
Carla41 schreef:@opdedeurmat
maar zijn het nu de sorteerders.. of de voorbereiders?
Is er een verschil dan?
Er is een verschil. Voorbereiders zijn degenen die de wijken voorbereiden en de tassen inpakken voor de postbezorgers. Ze doen dit op een VBL (voorbereidingslocatie). Een sorteercentrum is nog een stap daarboven, daar vindt een meer grove sortering plaats, tot maximaal op wijkniveau. Daar werken sorteerders.

Naar ik begrepen heb gaat het het hier om voorbereiders, niet om sorteerders (en dus ook niet om een sorteercentrum). De media hebben wel vaker moeite die twee uit elkaar te houden, evenals postbodes versus postbezorgers en expressdienst versus pakketservice.
Inderdaad, er is een verschil tussen gewonemensentaal en postnljargon. Het krantenbericht gaat over wat in postnljargon voorbereiders worden genoemd, maar in gewonemensentaal kun je deze mensen ook best sorteerders noemen want sorteren (ordenen, in dit geval op straat en huisnummer) is een wezenlijk onderdeel van hun takenpakket. Wat dat betreft is het postnljargon ook niet altijd even consequent: de machine die post op huisnummer ordent (als onderdeel van het voorbereidingsproces) wordt door de postnl-ers aangeduid als een sorteermachine (de SM in HSM), niet als een voorbereidingsmachine. Iets soortgelijks geldt voor de S in VOS.

Re: staking

8
@Newman
duidelijke uitleg Newman.

Niet meer lopen, niet zelf je elastiekbak aanvullen, werk binnen de gekleurde lijnen,
voor je aan de laatste 5 straten begint, de postverdeler roepen om een nieuwe kar, tassen en wijk .

Alle pakjes in 1 tas, niet meer van klein naar groot sorteren.
Nou daar zullen de postbezorgers blij van worden.. :?
cron