Re: TNT vordert geld van mij??!!??

12
postbode21 schreef:@newman

als je op de 25e gaat werken , ontvang je het 1e salaris rond de 21 volgende maand met het salaris van die volgende
maand ... dat lijkt me logisch.
maar niet de maand Voor je gaat werken zoals joke schreef ;)
Meestal gaat het idd zoals jij aangeeft, omdat het aanmaken van een indiensttreding enige tijd kan duren. Een uitdiensttreding gaat aanzienlijk sneller!

Maar de situatie die ik beschrijf kan voorkomen en komt ook voor, bijv. als de indiensttreding al is aangemaakt ruim voordat iemand in dienst treedt.

Het salaris nog een maand eerder krijgen is heel vreemd, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar omdat Joke al aangaf de loonstrookjes erg ingewikkeld te vinden (vind ik persoonlijk wel meevallen, maar ben er na al die jaren wel aan gewend) sluit ik niet uit dat ze zich gewoon vergist.

Re: TNT vordert geld van mij??!!??

13
Ik heb vandaag 30 juni de factuur ontvangen en of ik het bedrag binnen 3 weken na dagtekening wil storten op een gironummer. Alleen nu hebben ze dus de factuurdatum op 20 mei staan en de vervaldatum op 10 juni 2011 ??? En 20 dagen later ontvang ik de brief dus pas. Er staat geen datumstempel op de envelop, dus ik kan ze dus niets maken? Hun woord tegen het mijne denk ik... Wat een rotstreek he? Om een brief meer dan een maand terug te dateren. Maar ik ga er werk van maken, want ze hebben een uurloon gerekend van Euro 9,26 en dat heb ik nooit gehad in al die tijd. En daar heb ik wel bewijs van ;)

Re: TNT vordert geld van mij??!!??

15
Hoi,

Ik heb een loonstrookje binnen gekregen met ook een vordering!
Ik ben sinds april gestopt, heb nog wel vakantiegeld gehad; 62,-
en moet nu 82,- terugbetalen!
Ik snap niet waarom want ik heb zelf nooit geklaagd over overuren die ik niet uitbetaald kreeg,
dus waarom doen zij dan zo moeilijk.
Ik baal hier echt van want het was mijn eerste baantje.
Ik heb een mail gestuurd naar mijn oude baas en hoop dat hij me kan uitleggen waarom ik moet terugbetalen.

Re: TNT vordert geld van mij??!!??

18
Het is nu ook bij DAS in behandeling en het blijkt dat ik eigenlijk geld van Postnl moet krijgen. Ondertussen heb ik wel vlak voor mijn vakantie een aanmaning gehad, maar daar heeft DAS weer op gereageerd en ik sta in mijn goed recht. Ik heb bewijs dat hun berekening niet klopt. (zij hebben o.a. weken als verlof gerekend, wanneer ik in werkelijkheid gewoon gewerkt heb en dat kan bewijzen met brieven die ik destijds gestuurd heb + salarisstrookjes. Bovendien hebben ze geknutseld met andere dingetjes die wettelijk gezien niet kunnen en mogen. Zij hebben dus nu een probleem) Ik ben lekker twee weekjes op vakantie geweest. Nog geen reactie van Postnl. op de brief met reactie van DAS. Ik denk dat er vast nog wel op gereageerd wordt. :)

Re: TNT vordert geld van mij??!!??

19
UPDATE!!

De vordering is ..... INGETROKKEN!!

Ik kreeg een brief van de DAS met kopie van de brief van Postnl. Naar aanleiding van de brief van de DAS heeft Postnl een intern onderzoek gestart. Naar aanleiding daarvan hebben ze de vordering bij uitzondering ingetrokken. Ze hadden de zogenaamd teveel opgenomen vakantie uren niet meegenomen bij de eindafrekening en mij ook niets verteld daarover bij het einde van het dienstverband. Ik laat het maar zo. :) Het is in ieder geval ingetrokken.

Yes!! (Y)

Re: TNT vordert geld van mij??!!??

20
En zo hoort het, je hebt een eindafrekening gehad dan is het klaar.
Dat hun een boekhoudkundige fout hebben gemaakt is hun probleem, of ze zorgen dat hun software op orde is of ze stellen de administratie maar aansprakelijk.
Zou jij €450 tekort komen hoor je ook niemand over.
Ben je niet gebekt of lid van een bond of rechtsbijstand zit je wel met een probleem.

Moet zelf nog ff uitvissen hoe die loonstrook in elkaar steekt, beetje ingewikkeld :geek:
cron