Re: CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar

3
@miqigirl
kijk bij medewerkerstopic postnl 116
loon 22 jaar: Bruto 7.38 euro
tenminste ik neem aan dat je net begint.

sandd stunt op dit moment met ... voor iedere jongere het minimumloon van 23 jaar en ouder = 8.35 bruto ;)



@jette
hee, zie ik je daar ook weer :lol:
tenminste.... als jij ook schrijft onder de naam PBZ64
zelfde avatar!

Re: CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar

4
miqigirl schreef:CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar
Probeer eerst eens even een fatsoenlijke vraag te formuleren, dit lijkt nergens op!

Ik heb even voor mezelf de berekening uitgevoerd, en uitgaande van recht op arbeidskorting (waardoor ongeveer de eerste EUR 600 per maand onbelast blijft) komt ik uit op EUR 7,86 NETTO per maand (EUR 8,93 bruto). Maar naarmate je meer uren maakt valt je netto uurloon steeds lager uit. Mijn berekening is gebaseerd op 25 uur in de week. Maak je minder uur, dan zal het verschil tussen netto en bruto zelfs nog kleiner zijn.

Voor postbezorgers onder de 23 is het uurloon gewoon het minimum(jeugd)loon gebaseerd op een 38-urige werkweek.

Re: CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar

5
Carla41 schreef:@miqigirl
kijk bij medewerkerstopic postnl 116
loon 22 jaar: Bruto 7.38 euro
tenminste ik neem aan dat je net begint.

sandd stunt op dit moment met ... voor iedere jongere het minimumloon van 23 jaar en ouder = 8.35 bruto ;)



@jette
hee, zie ik je daar ook weer :lol:
tenminste.... als jij ook schrijft onder de naam PBZ64
zelfde avatar!
That's me.
Leuk, dat ik followers heb.
Fok is cool....even kleppen met collega's in het land. (Y)

Re: CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar

7
Jette schreef:
Carla41 schreef:@miqigirl
kijk bij medewerkerstopic postnl 116
loon 22 jaar: Bruto 7.38 euro
tenminste ik neem aan dat je net begint.

sandd stunt op dit moment met ... voor iedere jongere het minimumloon van 23 jaar en ouder = 8.35 bruto ;)
Dat lijstje op Fok! klopt niet, dat zijn de uurlonen van de oude CAO.

Re: CAO PostNL & Wat is Nettoloon vanaf 21 jaar

9
Als je gewoon zoekt op de site van postnl.nl kun je alle salarissen van postbezorgers opvragen. Vanaf 23 jaar is het brutoloon euro 8,76 per uur in het eerste jaar. Alles jonger is bruto minder. Zateredagbezorgers is weer anders. Allemaal daar terug te vinden.

En nettoloon is niet te zeggen, hangt af van diverse dingenb. Hoe meer je verdient, hoe meer er in verhouding afgaat. Als je loonheffingskorting kunt laten toepassen (bij 1 werkgever kan dat, dus niet als postnl je tweede, of 3e wg is), houd je meer over. Als je twee inkomens hebt, moet je de loonheffingskorting laten toepassing op het hoogste inkomen, dan houd je netto het meeste over.
cron