Hoeveel verdien je per maand (bruto) bij PostNL als postbezorger?

minder dan 100 euro (Geen stemmen)
100 tot 200 euro
Totaal aantal stemmen: 1 (8%)
200 tot 300 euro
Totaal aantal stemmen: 3 (23%)
300 tot 400 euro
Totaal aantal stemmen: 1 (8%)
400 tot 500 euro (Geen stemmen)
meer dan 500 euro
Totaal aantal stemmen: 8 (62%)
Totaal aantal stemmen: 13

Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

1
Ik ben zelf een Sandd-bezorger en ik wil misschien gaan overstappen naar PostNL. Dus zouden jullie aub de poll waarheidsgetrouw in willen vullen? Dank u wel.

Ik zou ook graag willen weten hoeveel wijken je hebt en hoeveel tijd je daarmee kwijt bent per dag. En ook hoeveel dagen per week je werkt. Want ik las op de vacature site van PostNL dat je ook alleen op dinsdag, donderdag, en zaterdag mag werken.

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

2
Je kunt beter al die info vragen aan de postnl bezorger in jouw buurt.
Je verdient ieder geval het 1e jaar het minimum loon+vakantietoeslag+ evt winstuitkering en je hebt pensioenopbouw.
Verder zijn de tijden afhankelijk van het bezorggebied, werken ze al met geo, 3 bundels etc.
Wij werken met geo en de tijden zijn op didoza ca 3uur, woe+vrij ca 1,40uur.
Het aantal afgiftepunten ligt op ca 400, standaard met geo.
We kunnen einde ochtend pas beginnen, dus in principe didoza 1wijk en woe/vrij meerdere wijken.
Over welke dagen valt altijd te onderhandelen.

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

3
Het wisselt inderdaad per plaats denk ik.
Zelf werk ik op maandagmiddag vanaf 13.30, 4 wijken in totaal ongeveer 3 uur. Op dinsdag, donderdag en zaterdag vanaf 's ochtends 10.30.
Di ca. 2.30 uur. do ca. 3 uur en za ook ca. 3 uur en daarna een 2e wijk van ong. 2.30 uur. Hangt uiteraard veel af van de hoeveelheid tassen post en HAH, of je meerdere keren terug moet naar je depot etc.
Wij werken wel met GEO, niet uit 3 bundels.
Ochtend post is om 10.25 op depot, middagwijken worden om 12.15 gebracht. Op maandag alles vanaf 13.30 en zaterdag meestal rond 10.15.

Alle info omtrent salaris, extra's en vacatures voor waar en welke dagen kun je vinden op de site van postnl.nl.

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

4
Postduif schreef:Het wisselt inderdaad per plaats denk ik.
Zelf werk ik op maandagmiddag vanaf 13.30, 4 wijken in totaal ongeveer 3 uur.
Is dat de tijd die jij over doet, of de tijd die er voor staat? Want 4 wijken in 3 uur is wel erg snel! Hoe doe je dat? :)
Postduif schreef: Op dinsdag, donderdag en zaterdag vanaf 's ochtends 10.30.
Di ca. 2.30 uur. do ca. 3 uur en za ook ca. 3 uur en daarna een 2e wijk van ong. 2.30 uur.
Dan werk jij dus aardig wat uurtjes per week.. even een rekensommetje:
maandag 3 uur + dinsdag 2.30 uur + woensdag(?) + donderdag 3 uur + vrijdag (?) + zaterdag 5.30 = 14 uur. Op de site van PostNL staan alleen contracten van maximaal 10 uur per week. Dan is het voor mij niet zo interessant om over te stappen van Sandd naar PostNL. Maar als er in de praktijk wel meerdere uren mogelijk zijn, dan weer wel. Werk jij nou uitzonderlijk veel in vergelijking met andere collega's? En kon je als "beginner" ook al zoveel uren krijgen? Of willen ze eerst kijken hoe het gaat en geven ze alleen extra wijken aan meer ervaren postbezorgers?

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

5
maandagpost is nihil, de maandagbezorging gaat er dan ook waarschijnlijk in 2013 vanaf.

De uren op de site zijn theoretische uren, in werkelijkheid zijn het er altijd meer.
Je kunt in het begin zeker geen contract krijgen voor meer uren.
Het is natuurlijk beide kanten bekijken hoe het bevalt.
Veel nieuwe bezorgers denken dat ze veel meer uren kunnen maken maar uit de praktijk
is gebleken dat men er er al in de proeftijd op terug komt. Men vergist zich vaak in de hah.
Maar extra uren zijn er altijd te maken, heb collega's die contract hebben voor 10 uur en er
20 wekelijks maken. Alleen lastig om daar een contract voor te krijgen. Met een krimpende
markt en net als nu in zomerperiode ook niet verwonderlijk.

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

6
bucky666 schreef:
Postduif schreef:Het wisselt inderdaad per plaats denk ik.
Zelf werk ik op maandagmiddag vanaf 13.30, 4 wijken in totaal ongeveer 3 uur.
Is dat de tijd die jij over doet, of de tijd die er voor staat? Want 4 wijken in 3 uur is wel erg snel! Hoe doe je dat? :)
Postduif schreef: Op dinsdag, donderdag en zaterdag vanaf 's ochtends 10.30.
Di ca. 2.30 uur. do ca. 3 uur en za ook ca. 3 uur en daarna een 2e wijk van ong. 2.30 uur.
Dan werk jij dus aardig wat uurtjes per week.. even een rekensommetje:
maandag 3 uur + dinsdag 2.30 uur + woensdag(?) + donderdag 3 uur + vrijdag (?) + zaterdag 5.30 = 14 uur. Op de site van PostNL staan alleen contracten van maximaal 10 uur per week. Dan is het voor mij niet zo interessant om over te stappen van Sandd naar PostNL. Maar als er in de praktijk wel meerdere uren mogelijk zijn, dan weer wel. Werk jij nou uitzonderlijk veel in vergelijking met andere collega's? En kon je als "beginner" ook al zoveel uren krijgen? Of willen ze eerst kijken hoe het gaat en geven ze alleen extra wijken aan meer ervaren postbezorgers?
Ik ben in april begonnen (dus een semi-beginner) en kreeg een contract voor 8 uur per week. In de praktijk was het meteen al meer en toen kreeg ik er een maand later 3 maandag wijken bij en een maand geleden nog een extra zaterdag wijk. Mijn contract is dus voor 8 uur maar ik werk gem. idd zo'n 14 uur per week. De extra uren worden gewoon bijbetaald. Als je structureel meer werkt kan je contract worden aangepast. Ik heb diverse collega's die ong. net zoveel uren werken als ik. Die doen bijv. 2 wijken op di tm vrij of op di,do,za.
En die vier wijken op maandag is ongeveer 20 km fietsen totaal waarvan alleen de eerste wijk zo'n 10 km is en voor een maandag relatief veel post heeft (bedrijven), daar doe ik ong. 1 uur en 10 minuten over, de andere 3 wijken ong. 30-40 minuten per wijk. Ik fiets wel hard maar vind die maandag een toffe dag, dan kan ik er nog wel een wijkje bij hebben....

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

7
Dat hangt af van je leeftijd, hoe lang je er werkt, en de omvang van je contract. Mijn contract is 25 uur (dat is het maximum wat ze je geven) en mijn uurloon is EUR 8,99. Per maand krijg ik, als ik geen overwerk verricht, EUR 977 bruto. Netto blijft daar EUR 860 euro van over. In mei krijg je nog 8% vakantiegeld.

(Gelukkig heb ik nog een tweede contract bij PostNL, zodat ik maandelijks uiteindelijk op EUR 1200 netto uitkom)

Re: Hoeveel verdien je per maand bij PostNL?

10
brievenbus schreef:@Newman

Een contract van 25 uur als pbz is wordt volgens mij niet meer gegeven.
Betekent dat je er al een tijdje werkt maar dan klopt die 8,99 niet. :?

@88CE

2 verschillende contracten binnen postnl: valt niks uit te leggen dat kan, zelfs met 2 verschillende personeelsnrs :o
Ik werk hier al heel lang, maar pas 1,5 jaar als postbezorger. Die 25 uur wordt nog wel gegeven, hier althans, maar nooit in eerste instantie. Ik kreeg een contract van 15 uur, maar ik maakte er altijd veel meer. Ik heb toen gevraagd om aanpassing (dit mogen ze wettelijk gezien niet weigeren als de meeruren structureel zijn) dus dat hebben ze toen ook gedaan.
cron