Claim Postnl Sandd van tafel

1
Goed bericht voor Sandd:

PostNL wil compensatie voor de kosten die het bedrijf moet maken om zes keer per week post te bezorgen. Het bedrijf maakt verlies op de bezorging en wil dat concurrerende postbedrijven die kosten voor een deel vergoeden.
deze claim is van tafel gehaald deelt minister Kamp de tweede kamer mee.

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

4
Ik ben benieuwd hoe ze daar rekening mee willen houden (met die UPD) Dan zouden wij ook zeker 3x tot 4x per week post moeten gaan bezorgen. Geen probleem hoor, dan verdienen we een stuk meer. Maar of de bazen bij Sandd daar nu voor voelen? Dan moeten de chauffeurs vaker rijden en de sorteerders vaker komen. Geeft extra kosten. Dat zou alleen rendabel zijn (zeiden ze toen) bij 8 miljoen of meer poststukken per dag. En of we dat halen? Dan zouden we vet wat klanten bij de grootgrutter weg moeten snoepen. Begin maar met de Kampioen en enkele tv gidsen. :lol:

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

5
postbode7 schreef:Dan zouden wij ook zeker 3x tot 4x per week post moeten gaan bezorgen. Begin maar met de *Kampioen en enkele tv gidsen.

*dat laatste is voorlopig beter.
Vaker per week bezorgen :er zouden behoorlijk wat bezorgers af kunnen haken ....kijkend naar mijn eigen situatie zal de werkdruk thuis toenemen ( naast het gezin en de huishouding ).Nu is alles mooi in balans.Woensdag geen post.

3x per wk bezorgen ( bv maandag-woensdag-vrijdag ) >>aanlevering post : vrijdag(zaterdag?) / dinsdag en donderdag. Ben je dus elke dag met post bezig hetzij sorteren-of bezorgen.

4x per wk bezorgen ........? hoe ziet aanleverschema er dan uit ? dan kom je bv thuis van een bezorging en is er alweer nieuwe post welke de andere dag bezorgd moet worden ....... " tijd voor een sorteer-robotje " :mrgreen:
Postbezorger Sandd

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

6
@fred

wat dacht je van.. di/do en zaterdag.. voor de zaterdag kunnen ze weer veel jongeren werven die naast school/studie
een bijbaantje zoeken. maar ik wil ook best ook op zaterdag werken hoor. :P

sandd zou de andere dagen willen gebruiken voor ander soort post..
om de capaciteit (depots ) meer te benutten. dus pakkettenpost? ik doe maar een gok.

@postbode7
nou die 800 miljoen .. ze zijn al goed op weg hoor.. 700 miljoen zit sandd nu op?
citaat uit een interview in de ondernemer:
"Willen we blijven groeien, dan zullen we niet alleen meer post moeten
gaan bezorgen, maar ook andere activiteiten gaan ontplooien".

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

8
nou dat wordt vast werken om mijn fiets om te bouwen fred :lol:
ik heb gelezen dat er de suggestie was vanuit het management.. de bezorger vertrekt met
volle fietstassen van huis.. maar komt leeg terug.. daar zouden we wat aan kunnen veranderen.

Bij mensen die iets hebben besteld.. de retouren thuis ophalen.....
dan hoeven ze de deur niet meer uit om het via postkantoor/ dhl service point terug te sturen. :P

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

9
Carla41: Dat uitbreiden van de diensten van Sandd met pakketten e/o folders zie ik wel zitten. Zou goed zijn voor Sandd en de klanten voelen daar misschien ook wel voor. Alle bezorgers moet dan in een brief gevraagd worden wat ze als extra willen doen. Wil je pakketten bezorgen? ja/nee. Wil je folders bezorgen? ja/nee. Zet een cirkel om wat je wil. Zo weet je of je voldoende mensen kan krijgen of extra personeel moet werven. Maar dan wel 1 persoon in een dorp en in de stad 1 voor maximaal 3 tot 4 wijken (pakketjes) en 1 wijk voor de folders. Voor de pakketten is eigenlijk een auto vereist. Want het is de bedoeling dat het dan niet bij 3 pakketjes blijft maar dat het er aanmerkelijk meer worden. Anders zou het niet rendabel zijn. Voor de folders is een fiets of kar prima. Ik bezorg mijn eigen folderwijk ook voor 90% met de trolley en dat gaat prima. Nu, ik zou me voor beiden inschrijven. Heb met beiden ook jaren ervaring. Mij hoeven ze dan niet veel meer uit te leggen. Dit is allemaal leuk speculeren. We weten immers niet of Sandd concrete plannen in die richting op tafel heeft liggen. Maar dat speculeren kan leuke verrassende ideeën voor Sandd opleveren zeker als ze van ervaren personen komen. :lol: Maar dat zal niet voor september zijn. Tenslotte moet het logistiek proces aangepast worden en de chauffeurs van de busjes zullen er ook mee te maken krijgen. Zij moeten ons toch de pakketjes leveren. Dit wordt dan weer wel lastig met de Ikeabezorging (bedenk ik me net) maar dat zien we dan wel weer. Zo, genoeg speculatie. Maar Sandd gaat ECHT niet bij de DHL servicepoints langs Carla41 want die firma (DHL) zal daar niets voor voelen en de bezorgers van Selektvracht ook niet. En laat ik dat nu net ook nog zijn. :D

Re: Claim Postnl Sandd van tafel

10
@postbode7

wie zegt dat ze ons ervoor willen inzetten postbode7 :?
een nieuwe tak.. naast de bezorging van di/vr...
helaas genoeg nieuwe werklozen.. de komende tijd.

sandd gaat niet bij dhl langs.. dat lees ik nergens postbode7:lol:
sandd opent mischien de aanval op pakketten die nu nog door postnl/dhl worden thuisbezorgd.
die markt is interessant en daar komt de komende jaren nog niet de klad in.
cron