Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

1
wo 14 aug 2013, 17:13
|
Weer post niet bezorgd in Limburg
In het Roermondse kerkdorp Maasniel heeft een bezorgster de afgelopen maanden zo'n 500 poststukken niet bezorgd. Ze is ontslagen, maakte PostNL woensdag bekend.

Bij een controle vond PostNL de niet-bezorgde post bij de vrouw. De post is eind vorige week nabezorgd. Het gaat om een wijk met 250 adressen.

Eind juli ontsloeg PostNL een vrouw die post in Swalmen (ook Limburg) niet bezorgd had. Zij had die post zelfs in brand gestoken.
Een woordvoerster van PostNL sprak van een betreurenswaardig incident.

"Bij een controle..
zou postnl op tips af zijn gegaan of voeren ze structureel controles uit ten huize van de postbezorgers..?

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

5
De belangrijkste overeenkomst tussen beide incidenten zit hem mijns inziens in de factor 'vrouw'.... :mrgreen: en niet in de factor 'Limburg'.

PostNL voert dageliks controles uit op het aankomen van post. Ik weet hoe ze het doen en het is geen waterdichte methode, maar goed. De simpelste fraudeurs vis je er zo uit.

Als een TC bij jou thuis langs komt en die vraagt of ie binnen mag komen en jij zegt 'nee' dan komt ie toch later terug met iemand met opsporingsbevoegdheid. Iedere politie agent voldoet dan en die is snel opgeroepen. En als je 'ja' zegt dan is ie ook al binnen.
Postale recherche heet nog steeds zo maar heeft evenveel met recherche te doen als de lokale melkboer. Ze hebben geen opsporings bevoegdheid en mogen dus niet eens naar je paspoort of ID kaart vragen. SInds de PTT geen staatsbedrijf meer is is het een particuliere beveiliger geworden.

Dus dames al je creatief wilt bezorgen, kijk dan maar uit.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

7
jaren geleden zag ik tijdens een vakantie bij het drielandenpunt in de buurt dat daar de post met de auto gedaan werd en een beetje postbezorger kan natuurlijk best tegen een klein heuveltje opfietsen. Hier in de polders rondom Alkmaar waar in sommige dorpen boerderijen (letterlijk) kilometers van elkaar liggen wordt de post ook door het autobedrijf bezorgd.

Ik denk dat dit gewoon toeval is. En als postNL post niet bezorgd wordt, haalt dit de kranten, als SANDD de post niet bezorgd in een dorpje boven Alkmaar dan komen de klachten bij postNL binnen en is het maar de vraag of mensen als ze door hebben dat er meerdere postbedrijven zijn alsnog bij SANDD gaan klagen.

Maar ik moet zeggen dat mijn SANDD-collega tegenwoordig weer keurig bezorgd. Ik zag haar vandaag weer lopen en ze wierp mij een paar boze blikken toe (collega's en ik hebben (zonder dat we dat van elkaar wisten) op een gegeven moment bij SANDD geklaagd, omdat ze zo veel fout/niet bezorgde). Als ik morgen vaak wordt aangesproken over post die op donderdag fout is bezorgd zal ik dan ook goed in de rechterbovenhoek kijken. Ik wist trouwens niet dat de bezorgdag van SANDD toch weer naar de donderdag gegaan was (ze liep met post en niet met IKEA's).

PostNL contoleert o.a. door steekproeven (telefonisch onderzoek door TNS/nipo), teamleiders die op willekeurige adressen in wijken aanbellen, controlekaartjes tussen de post, controles in de sorteercentra, depotcheck om te kijken of er geen wijken zijn blijven staan en er zijn vast nog wel een paar andere controlemethodes.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

9
Onlangs kreeg ik ook een klacht binnen dat ik aangeeflijk mijn invalwijk niet op de juiste dag had bezorgd. Uiteraard klopte dat niet en dat heb ik ook aangegeven. Het antwoord was dat "het misschien ook iemand van ... was geweest" :evil: en mijn coordinator zei dat hij mij geloofde.
Wij hebben hier ook nog wat regionale postbedrijven en het zou best kunnen dat het om een bezorger van hun ging.

Sindsdien sla ik alle mijn gelopen routes op met een gps-data-logger.
Mocht er weer een onjuiste klacht binnenkomen dan zal ik gewoon het gpx-bestand van die dag opsturen en dan kunnen ze het maar zelf uitzoeken wanneer ik onderweg was. :D
cron