Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

13
Het kan best zijn dat ze ook voor een heel ander postbedrijf nog loopt. Dus niet alleen voor Sandd en dat ze gewoon op donderdag mag lopen van dat bedrijf waar ze misschien ook voor werkt.

Er zijn hier in Arnhem ook nog wel wat regionale postbedrijfjes in de omgeving. Er is ook een postbedrijf van de sociale werkplaats en die luitjes zie je ook meerdere dagen in de week lopen.

Toen ik zelf ook voor VSP liep, mocht ik op donderdag en vrijdag bezorgen. (voor vsp dan) Het deel van VSP van een andere wijk deed ik op donderdag en het deel van VSP dat samenviel met post van Sandd op vrijdag, deed ik op de vrijdag.

Het kan zijn dat ze wel op de verkeerde dag loopt met Sandd post, maar misschien heeft ze dat wel afgesproken met haar coordinator. Wie weet i.v.m. die Ikea's of een bepaalde afspraak. Heeft ze vrijdag een afspraak dat de hele dag duurt en kan ze niet.

Ik wil maar zeggen; je weet nooit.

In elk bedrijf heb je goede krachten en 'minder' goede krachten die het met de regels niet zo nauw nemen. Bij Postnl en bij Sandd net zo goed.

Hier op het dorp woont een mannetje dat zich aan geen regel houdt. Toen niet voor Selektmail waar hij voor werkte, niet voor VSP waar hij later voor werkte en nu niet voor Sandd waar hij af en toe een wijk voor mag invallen. Voor Postnl heb ik hem nog niet zien lopen. Volgens mij maakt hij daar ook geen kans. Het bedrijf moet er zelf maar achter komen hoe hij het doet.

Dus ongeacht voor wat voor bedrijf je ook werkt, ook al is het onder minder goede voorwaarden of hele goede voorwaarden. Je hebt je best te doen. Want je bent het visitekaartje en bovendien loop je wel met post. Post is belangrijk spul voor de ontvanger.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

15
Ik vind dat wel dapper; wie weet heeft dat mannetje er ontzettend veel plezier in. Normaal klik ik niet zo snel, maar door de werkwijze van deze SANDD-bezorgster (en het feit dat volgens mensen postNL het enige postbedrijf is, was ik afgelopen winter bijna mijn baan kwijt. Ook collega's hebben regelmatig last van haar werkwijze (die is echt heel erg/slordig).

En ook bij postNL heb je mensen die bijvoorbeeld post in brand steken of gewoon niet op komen dagen en niet beseffen dat post bezorgen belangrijk werk is.

Ik denk dat dit soort incidenten ook vaker aan de persoon ligt dan aan het bedrijf waar ze voor werken. Ik neem ook aan dat er nu wel wat strenger geselecteerd gaat worden bij het aan-nemen van personeel.

Waar ik woon krijg ik de post van SANDD altijd keurig op vrijdagochtend van een vriendelijke man (Y)

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

16
sunbow schreef:Ik vind dat wel dapper; wie weet heeft dat mannetje er ontzettend veel plezier in. Normaal klik ik niet zo snel, maar door de werkwijze van deze SANDD-bezorgster (en het feit dat volgens mensen postNL het enige postbedrijf is, was ik afgelopen winter bijna mijn baan kwijt. Ook collega's hebben regelmatig last van haar werkwijze (die is echt heel erg/slordig).
Tja SANDD is onzichtbaar, dat wil zeggen op straat. Op de poststukken staat wel vaak port betaald SANDD en de sorteercode.
Het is ook een jong bedrijf, vergeleken bij PTT, TPG, TNT Post en nu PostNL.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

17
Geertjan schreef:
sunbow schreef:Ik vind dat wel dapper; wie weet heeft dat mannetje er ontzettend veel plezier in. Normaal klik ik niet zo snel, maar door de werkwijze van deze SANDD-bezorgster (en het feit dat volgens mensen postNL het enige postbedrijf is, was ik afgelopen winter bijna mijn baan kwijt. Ook collega's hebben regelmatig last van haar werkwijze (die is echt heel erg/slordig).
Tja SANDD is onzichtbaar, dat wil zeggen op straat. Op de poststukken staat wel vaak port betaald SANDD en de sorteercode.
Het is ook een jong bedrijf, vergeleken bij PTT, TPG, TNT Post en nu PostNL.
Meestal staat er alleen Port Betaald op. In de sorteercode staan wel de letters SND, maar de gemiddelde consument zegt dat vaak niets.

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

19
Carla41 schreef:@Geertjan

ik begrijp wel dat een postnl bezorger dit graag blijft verkondigen..
maar de Blauwe Sandd bussen kan je toch niet missen als je op straat je ogen open houdt :D

Maar ook als ik de post bezorg, weten bewoners al heel goed wat ze van Sandd ontvangen of van Postnl..
Misschien dat het per wijk verschilt? Hier is menigeen al het spoor volledig bijster geraakt door alle naamsveranderingen. PTT, TPG, TNT, PostNL. Als ik dan ook nog over Sandd, Businesspost, Marepost, etc begin staan ze je helemaal aan te kijken als een dood vogeltje.

Pas nog een oud vrouwtje tegen mij: "Meneer! U bent toch van de KPN?"

Re: Limburg.. moeilijk om post te bezorgen..?

20
In mijn wijken snappen met name oudere mensen er ook niks van. Afgelopen winter nog een discussie gehad. Toen ik uitlegde dat er meerdere postbedrijven zijn, kon dat volgens deze man niet, want ik was de enige die in bedrijfskleding liep, dus ik bezorgde alle post bij hem.

Oei ik zal toch eens beter opletten op blauwe SANDD-brievenbussen ;) . Een klant die wel nog door alle postbezorgers het bos weet te zien, deponeert alle fout bezorgde post nu in de postNL straatbrievenbus; ik dacht dat dat de juist werkwijze was voor fout bezorgde post.

En om het nog ingewikkelder te maken zijn in deze regio business-post en postNL een samenwerkingsverband aangegaan, dus zie je mensen met business-post bedrijfskleding (zij hebben inmiddels ook bedrijfskleding en lopen in geel/rood) en postNL fietstassen.

Oei maar ik wijk helemaal van het topic af, het ging om post bezorgen Limburg :oops:
cron