Re: Herna Verhagen bij PostNL BNR nieuwsradio:

3
Nu staan de bussen vaak op afgelegen plekken. Als je niet in die buurt woont vind je ze nooit.

Het is dus een gouden zet om voortaan bussen te gaan plaatsen bij grote winkelcentra. Ben je ergens vreemd en moet je een brief posten: kijk bij een winkelcentrum. Iedereen moet wel eens boodschappen doen, op een winkelcentrum. Kan je meteen de post meenemen.

Re: Herna Verhagen bij PostNL BNR nieuwsradio:

5
brabo schreef:Nu staan de bussen vaak op afgelegen plekken. Als je niet in die buurt woont vind je ze nooit.

Het is dus een gouden zet om voortaan bussen te gaan plaatsen bij grote winkelcentra. Ben je ergens vreemd en moet je een brief posten: kijk bij een winkelcentrum. Iedereen moet wel eens boodschappen doen, op een winkelcentrum. Kan je meteen de post meenemen.
Bussen bij de winkelcentra zijn een goed idee, alleen jammer dat ze zoveel andere bussen weghalen! Sowieso vind ik het een vreemde actie om wanneer er minder post verstuurd wordt brievenbussen weg te halen, postagentschappen te sluiten en de tarieven te verhogen. Zo creëer je een self-fulfilling prophecy.

Re: Herna Verhagen bij PostNL BNR nieuwsradio:

6
Voor mensen in achteraf dorpen en voor mensen die ziek en/of slecht ter been zijn of gewoon niet zo mobiel zijn, is het heel lastig. Ook ik ga niet even voor een briefje helemaal naar het winkelcentrum. Je kunt post ook niet altijd opsparen. Soms is het zo belangrijk dat het meteen gepost moet kunnen worden. Dan wil ik niet helemaal naar het winkelcentrum gaan. Ik wil even de deur uit, vijf minuten lopen en de brief of kaart kunnen posten. voila!

Maar het is voor postnl goedkoper. En daar gaat het om.

Ik denk ook even aan mijn schoonmoeder van 91 die het winkelcentrum vier kilometer of meer verderop heeft. Die laat de boodschappen thuis bezorgen net als velen in haar vergrijsde wijk. Die gaat niet meer naar het winkelcentrum. Hoe moet het dan voor die mensen in haar vergrijsde wijk? Het postagentschap is al weg. De bieb is weg. De bibliobus is weg. Alle voorzieningen worden weggehaald. Nu ook de brievenbussen nog. En juist oudere mensen schrijven nog brieven en kaarten. Ik als jongere trouwens ook, vanwege de persoonlijke noot. Bovendien durft of wil niet iedereen dan van een ander afhankelijk te zijn. Zeker niet bij persoonlijke post. Ik ga als oudere of slecht ter been zijnde of wie dan ook geen brief aan de boodschappenjongen geven om te posten. En er is ook niet overal 'naoborschap' of hoe je dat ook precies schrijft.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 22 aug 2013, 07:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Herna Verhagen bij PostNL BNR nieuwsradio:

8
Nou slagvaardige, dan laat Sandd een haalservice maken. Belletje en sandd haalt de brief op en plopt hem in een postnl bus. Ik weet alleen niet wie zijn giro afgeeft aan het eerste het beste trainigspak dat an de deur staat....

Heel de wereld is aan het verschralen. Zo ook de afgiftepunten voor post. Tot 10 jaar geleden was er de chemiebox die je aan de straat kon zetten. Tegenwoordig mag je daarvoor naar de weekmarkt. Iedere plaats had een school. Is tegenwoordig ook l niet meer vanzelfsprekend. Dorpen als Diessen en Haghorst hebben misschien nog 1 winkel. De hele wereld is uitgekleed doordat iedereen met de auto naar de grote winkelcentra rijdt.
In feite zeg je "Post is een convenience artikel". Je wilt dat de concurrent jouw post op iedere straathoek ophaalt. Da is iets van vroeger. Zelfs het aantal Sandd bussen wordt meer dan gehalveerd.

Je zal toch echt met je tijd mee moeten gaan. En dat is: breng briefjes rond in je buurt dat je post komt ophalen voor 20 cent per brief.

Re: Herna Verhagen bij PostNL BNR nieuwsradio:

10
Sort and Deliver (hoewel, Stand and deliver was beter geweest lijkt me) betekent het. Collect staat nergens bij. Daar heeft Sandd de infrastructuur niet voor. Of ze moeten de DHL steunpunten als alternatief postkantoor gaan gebruiken.

Ik zie de slogan al voor me: sandd; vandaag gepost, misschien vrijdag al beleverd, als het niet regent en de weg niet open gebroken is. Daar kom je tegenwoordig niet meer mee weg. Want dan gaat de opta jullie ook controleren en dan....
cron