Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

22
Newman schreef: Want iedereen die wel eens door rood licht loopt is een crimineel? Of iedereen die ontkent wel eens door rood licht te hebben gelopen is een leugenaar?
Nee, maar als iemand op al dat soort vragen een te rooskleurig antwoord geeft (b.v. nog nooit iets vergeten; iedereen vergeet immers wel eens iets) kan dat iets zeggen over de eerlijkheid van de antwoorden. Dat betekent nog niet dat iemand crimineel is, maar wel dat de uitslag van de test/vragenlijst met een korreltje zout moet worden genomen; iemand doet zich mogelijk anders/beter voor dan hij is. Ook dat is geen misdaad, bij sollicitaties zelfs vrij gebruikelijk. Ik bedoel maar te zeggen ... het is niet eenvoudig om vooraf (snel en goedkoop) te weten te komen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ik verbaas me er wel over hoe lang iemand zich kennelijk kan misdragen voordat er een haan naar kraait. Wat dat betreft zouden er veel betere controles moeten zijn. Maar hoe?

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

26
Ik vind het raar hoor dat de Belastingdienst nu opeens belangrijke post wil versturen via PostNL. Bij PostNL had deze fraude net zo goed gekund. Het bewuste artikel stond zaterdag in de Volkskrant met een klein artikeltje er aan gewijd. Verder stond er bij dat de fraude voorkomen had kunnen worden omdat er al een wet was waarin stond dat de Belastingdienst maar 1 rekeningnummer per klant mocht koppelen. En dat is in dit geval niet gebeurd.

Verder staat er in dat je via DIGID je rekeningnummer kunt laten wijzigen. Eerder had de Belastingdienst dit stopgezet omdat er met de DIGID ook gefraudeerd werd en je via je DIGID je nieuwe bankrekening wel kunt opgeven maar dan ook nog schriftelijk dient te bevestigen!

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

28
Zoiets kan bij PostNL inderdaad ook gebeuren. Daar hebben postbodes ook wel eens postzakken in hun garage of op zolder bewaard (al dan niet geopend). Zo iemand kan ik bijna wel wat doen. Maar goed dat ik hem of haar niet in handen krijg. Zo iemand maakt het bedrijf te schande en dupeert de collega's. :twisted: Zoiets doe je gewoon niet (vind ik tenminste). De mensen moeten op de postbode kunnen vertrouwen.

Re: Postbezorger licht fiscus voor 2 ton op

29
verzendenenontvangen schreef:Ik vind het raar hoor dat de Belastingdienst nu opeens belangrijke post wil versturen via PostNL. Bij PostNL had deze fraude net zo goed gekund. Het bewuste artikel stond zaterdag in de Volkskrant met een klein artikeltje er aan gewijd. Verder stond er bij dat de fraude voorkomen had kunnen worden omdat er al een wet was waarin stond dat de Belastingdienst maar 1 rekeningnummer per klant mocht koppelen. En dat is in dit geval niet gebeurd.

Verder staat er in dat je via DIGID je rekeningnummer kunt laten wijzigen. Eerder had de Belastingdienst dit stopgezet omdat er met de DIGID ook gefraudeerd werd en je via je DIGID je nieuwe bankrekening wel kunt opgeven maar dan ook nog schriftelijk dient te bevestigen!
Ik vind dat inderdaad ook heel krom.
Natuurlijk kan het echt niet wat deze man heeft gedaan, maar van de belasting verwacht je toch ook niet zulke makkelijk te misbruiken brieven.

Jammer dat de belastingdienst blijkbaar zo kortzichtig is...........
postbode7 schreef: Zo iemand maakt het bedrijf te schande en dupeert de collega's. :twisted: Zoiets doe je gewoon niet (vind ik tenminste). De mensen moeten op de postbode kunnen vertrouwen.
Precies !
cron