PostNL heeft mijn pakket verloren?

1
Dames en heren,
23 november 2013 heb ik onderdelen besteld om een Quad copter te bouwen. Onderdelen komen vanuit Hong Kong, China, bedrijf: HobbyKing. HobbyKing is een wel bekende en gewaardeerde modelbouw website te wereld.

29 november werd mijn pakket verstuurd en 13 december 2013 kreeg PostNL mijn pakket in handen.
Op Freipost EMS track & trace:
Transferred to delivery party PostNL Dec/13/2013 06:55:00 UTC.
Ik maar wachten, en HobbyKing e-mailen waar mijn pakket zich bevindt, krijg ik te horen dat PostNL het al heeft ontvangen. Het is al 1 week bij PostNL, dus ik bel de klantenservice op, 45 cent per minuut!! en vraag naar mijn pakket, geef mijn postcode én track & trace code, op geen één kan PostNL mijn pakket "vinden" wordt er verteld en PostNL kan er verder niks aan doen. Ik moet het maar uitzoeken met de verzender, maar verzender HobbyKing verteld mij dat PostNL het heeft ontvangen. Dit is ONZIN! :o . PostNL heeft mijn pakket in handen gekregen, en PostNL moet mij kunnen vertellen waar mijn pakket zich bevindt, niet de verzender! Ik vind het schandalig dat PostNL zo makkelijk weg kan komen met zulke gebreken! Nu moet ik OF een proces laten starten door HobbyKing tegen PostNL, die 2-3 maanden of zelfs meer maanden kan duren, of via PayPal mijn geld terug eisen van HobbyKing. Nou dat vind ik belachelijk! HobbyKing of ik moeten maar uitvinden wat we doen, terwijl mijn pakket van 440 DOLLAR , hier ergens in NL, wordt gegijzeld door PostNL!

Schandalig! :evil:

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

2
Dit is een postbezorgersforum van verschillende postbedrijven. Wij hebben eigenlijk niets met pakketten van doen. Wel heel vervelend voor u. Ik weet wel dat pakketten uit China soms wel een maand onderweg kunnen zijn. Misschien nog even geduld hebben?

Kan het niet eventueel bij de douane liggen omdat het pak uit het buitenland komt en van grote waarde is. Misschien dat de import tax vastgesteld moet worden. Die moet u dan aan de deur betalen aan de pakketbezorger.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 20 dec 2013, 19:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

3
slagvaardige schreef:Dit is een postbezorgersforum Van verschillende postbedrijven. Wij hebben niets met pakketten van doen. Wel heel vervelend voor u. Ik weet eel dat pakkettwn uit China soms wel een maand onderweg kunnen zijn. Misschien nog even geduld hebben?
Een maand is voor normale post. EMS is tussen 5 á 15 werkdagen, plus, track en trace confirms dat PostNL mijn pakket heeft ontvangen.
En op google zoeken op PostNL klachten forum, kreeg ik postbezorgers bovenaan, dus dacht kan ik het ook even hier delen.

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

4
Pakketten die niet uit Europa verzonden zijn moeten eerst langs de douane.
Dit kan soms lang duren.
De douane kan bepalen of je inklaringskosten moet betalen.
Meestal duurt het een week voordat je pakket na aankomst in Nederland bij je wordt afgeleverd.
Inklaringskosten zijn dacht ik zo 15 euro en die betaal je aan de pakketbezorger.
Soms heb je geluk en vergeten ze de inklaringskosten.
Informatie kan je vinden op de website van de douane.
Gewoon nog even geduld hebben.

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

5
Doro schreef:Pakketten die niet uit Europa verzonden zijn moeten eerst langs de douane.
Dit kan soms lang duren.
De douane kan bepalen of je inklaringskosten moet betalen.
Meestal duurt het een week voordat je pakket na aankomst in Nederland bij je wordt afgeleverd.
Inklaringskosten zijn dacht ik zo 15 euro en die betaal je aan de pakketbezorger.
Soms heb je geluk en vergeten ze de inklaringskosten.
Informatie kan je vinden op de website van de douane.
Gewoon nog even geduld hebben.
Inklaringskosten bedraagt: 17 euro. Dan de douane: 3% betalen op aankoopbedrag + verzendkosten, dan iets van 20% daarbovenop, en nog iets daarbovenop. Dat weet ik allemaal wel, maar ontvangst in NL is al daarvoor gebeurd, dus bij de douane, PostNL heeft het pakket daadwerkelijk al in handen.

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

8
Je meldt dat PostNL jouw pakket op 13 dec. al heeft ontvangen. Komt die bevestiging van PostNL zelf of van de afzender? Dat is een belangrijk verschil. En van welk depot van PostNL? Die op schiphol of het hoofdkantoor? Als het pakket op Schiphol is dan kan het inderdaad nog door de douane moeten. Is het pakket op het hoofdkantoor dan duurt het wel lang voordat het bij jou is. Het is al 21 december. Dan is het 8 dagen onderweg!

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

9
Bij mij heeft het destijds ook meer dan 8 dagen geduurd. Er kwam een pakket uit Amerika en daar moesten nog inklaringskosten over betaald worden. Al met al is het pakket meer dan een maand onderweg geweest.
Het pakket was via USPS verzonden en via Postnl heb ik een 3Snummer gekregen, waardoor ik kon zien waar het pakket was en ook wat de inklaringskosten zouden bedragen aan de deur.

Wat Postbode7 en Doro vertellen klopt en dat het misschien zijn.
Kunt u ons laten weten zodra het pakket is gearriveerd? U kunt ook via Postnl webservice contact met hen hebben. Is gratis. Via hen heb ik het 3Snummer gekregen en zij hebben mij geholpen toen bleek dat het pakket naar nr 6 werd gestuurd ipv nr 14. Waardoor het ook nog wat langer duurde bij mij.

En anders inderdaad gauw een claim indienen bij PayPal. Tenzij het met creditcard is betaald, dan kunt u na die 45 dagen (geloof ik) het geld nog via de creditcardmaatschappij terugvorderen.

Heel veel succes en houd ons op de hoogte!

Re: PostNL heeft mijn pakket verloren?

10
Hallo,
Ik heb precies het zelfde gehad en precies op de zelfde dag wat jij hebt!
Ik had ook een bestelling uit china of hong kong.
Op 30 december 2013 heb ik gebeld met post nl ook 0,45 cent per minuut
En post nl heeft gezegd dat mijn pakket over paar dagen zou komen en ik vroeg hoeveel het woog en toen zei diegene ongeveer 2000 gram. OP 31 december heb ik 1400 gram die 600 gram was gestolen. En toen vroeg ik het naar mijn verzender en de verzender zei dat hij het had opgestuurd op de zelfde adres waar ik woon. Ik heb ook via china post air mail gezien dat mijn pakket al in Nederland. Bijna al 1 week. Ik heb toen weer gebeld. En Post nl zei dat ze het ingeleverd op een andere adres in Den haag: Waterlandsingel 143 'S- Gravenhage 2548SP. Ik zelf woon in Friesland.
De post heeft ook tegen mij gezegd dat ze niks zouden doen! Ik heb gebeld naar die man. En die man zei natuurlijk ik heb het niet. Wat kan ik doen?? :evil:
cron