Re: Wat kost een buspakje

3
Carla41 schreef:@Geertjan

nu kost het nog 1,92 en valt het onder brieven dacht ik.
vanaf maart 3,84.

het pakje van vandaag heeft dan te weinig postzegels?
Die € 1,92 is juist, maar waar haal je € 3,84 vandaan? De tarieven zijn inderdaad in januari verhoogd, maar van een tweede verhoging per maart is mij niets bekend.

Een brievenbuspakje valt altijd onder brieven, het valt pas onder pakketpost als het meer dan 2 kg weegt, maar dat komt bij brievenbuspakjes toch nooit voor.

Re: Wat kost een buspakje

5
Carla41 schreef:@newman

ik kan me vergissen maar is dat niet het nieuwe product.. dat 3 maart in gaat
brievenbuspakje. van 0 - 2 kg../
info haal ik uit de postnl tarieven 2014
Dat is inderdaad een nieuw product, voor brievenbuspakjes met track en trace kost het inderdaad € 3,84 tot 2 kg. Maar het oude product van brievenbuspakjes zonder track en trace kost nog steeds 1,92.

Re: Wat kost een buspakje

6
@newman

maar als een brievenbuspakje nu onder brieven valt..
straks niet meer.. en is het altijd tot 2 kg 3,84.. dus ook het pakje van gertjan van 80 gram.

lekker een verdubbeling van de prijs :evil: stelletje boeven! die prijsbepalers.

Re: Wat kost een buspakje

7
Carla41 schreef:@newman

maar als een brievenbuspakje nu onder brieven valt..
straks niet meer.. en is het altijd tot 2 kg 3,84.. dus ook het pakje van gertjan van 80 gram.

lekker een verdubbeling van de prijs :evil: stelletje boeven! die prijsbepalers.
Maar het is helemaal niet waar dat brievenbuspakjes straks niet meer onder brieven vallen. Ze vallen nog steeds onder brieven, en hebben dus ook dezelfde tarieven. Er is alleen nu een EXTRA SERVICE bij gekomen, namelijk Track & Trace. Als je die service er bij wilt hebben (MAAR DAT HOEFT DUS NIET!) kost het inderdaad totaal EUR 3,84. Als je het buspakje gewoon op de OUDE manier wil sturen, dus ZONDER Track & Trace, betaal je gewoon het brieventarief van, in dit geval, EUR 1,92.
cron