Brievenbus display lichting [zondag]

1
Ik zag dat de brievenbus hier op de maandagochtend geleegd werd? Ik zie op het display dat steeds zondag aangegeven wordt bij de eerst volgende lichting. Echter zondag's worden de brievenbussen niet meer geleegd toch? Dat omdat er maandag geen postbezorging meer is, tenzij het post betreft van medische of overlijdensbericht.

Wanneer ik rouwkaart op zondag post dan wordt de brievenbus niet geleegd komt die kaart dan wel aan? Volgens mij dien je dan gebruik te maken van de gratis haalservice? Of zijn er nog wel brievenbussen die zondags wel geleegd worden?

Re: Brievenbus display lichting [zondag]

4
verzendenenontvangen schreef:Volgens mij moet het woordje "zondag" geschrapt worden althans niet meer op de brievenbus vermeld worden dat dit de lichting is.
Te duur voor PostNL om 'zondag' uit de brievenbus te schrappen denk ik..
slagvaardige schreef:Rouwpost moet je apart aanleveren. Niet in de oranje bus gooien.
Dat weten veel mensen niet.. Tot nu toe wist ik dat ook niet.. Waar moet je de rouwkaart dan inleveren??
ex Sandd Postbezorgster

Re: Brievenbus display lichting [zondag]

5
@postgirl
onderstaand staat op de Postnl site.

"Let op: Per 1 januari 2014 is de wijze van aanleveren in het weekend gewijzigd. U kunt dan een gratis haalservice aanvragen. Uw rouwkaarten worden op maandag bezorgd. Als u de rouwverzamelenveloppen in het weekend bij een postkantoor aflevert of via de brievenbus verstuurt, worden de rouwkaarten pas op dinsdag bezorgd. "
cron