Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

1
Heb met meerdere postbodes gesproken. Daaruit komt steeds naar voren dat zij moeten werken onder tijdsdruk. Soms moeten zij wel meer dan 3 wijken bezorgen. Voor hun lijkt het er op dat het steeds onmenselijker wordt? Zijn hier in dit forum nog mensen die postbode zijn? Verder begreep ik van dat hij post niet kan bezorgen en er een sticker op doet de volgende dag de sticker er is afgehaald en nogmaals moet gaan bezorgen. Is dat een lokaal probleem of wordt dat landelijk uitgevoerd?

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

2
Dat van die retourstickers is wel een dingetje hoor.......ik ben postbezorger bij postnl, maar mijn collega's en ik hebben regelmatig het idee dat gestickerde post die retour moet, de volgende dag gewoon weer tussen onze post zit, ja en inderdaad dan ineens weer zonder sticker!!
En dat de postbodes onder tijdsdruk staan, geloof ik direct, maar dat is meer omdat ze smorgens wijken moeten voorbereiden voor postbezorgers en dat moet binnen een bepaalde tijd. Aansluitend moeten ze dan nog wijken bezorgen om aan hun contract uren te komen.

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

3
maroma64 schreef:Dat van die retourstickers is wel een dingetje hoor.......ik ben postbezorger bij postnl, maar mijn collega's en ik hebben regelmatig het idee dat gestickerde post die retour moet, de volgende dag gewoon weer tussen onze post zit, ja en inderdaad dan ineens weer zonder sticker!!
En dat de postbodes onder tijdsdruk staan, geloof ik direct, maar dat is meer omdat ze smorgens wijken moeten voorbereiden voor postbezorgers en dat moet binnen een bepaalde tijd. Aansluitend moeten ze dan nog wijken bezorgen om aan hun contract uren te komen.
Ik moet er wel bij zeggen dat er heel veel postbezorgers zijn die die herstel/retoursticker verkeerd of onvolledig invullen, en dan is de kans groot dat íe er de volgende x weer tussen zit.

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

4
Newman schreef: Ik moet er wel bij zeggen dat er heel veel postbezorgers zijn die die herstel/retoursticker verkeerd of onvolledig invullen, en dan is de kans groot dat íe er de volgende x weer tussen zit.
Ik vind vooral veel van die rollen op straat en in de bosjes, omdat er bij mij verderop een depot zit.
(Ben lid van de groep buurtvrijwilligers die met van die grijpertjes op pad gaat. :mrgreen: )

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

6
Newman schreef:
Ik moet er wel bij zeggen dat er heel veel postbezorgers zijn die die herstel/retoursticker verkeerd of onvolledig invullen, en dan is de kans groot dat íe er de volgende x weer tussen zit.
Als herstel/return to sender, eentje niet doorgestreept wordt, komt desbetreffende poststuk de volgende dag weer terug is een collega bezorger opgevallen, ook al klopt de rest.

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

7
Bij winkels die op een bepaalde dag gesloten zijn, daarbij wordt op het poststuk geschreven gesl. en dan wordt het de volgende dag nogmaals aangeboden. Ik ken ook een postbode die het werk goed zat is geworden, hij bezorgd niet meer in winkels die geen brievenbus hebben. Daarbij heeft hij wel een punt want je kunt invullen "Geen brievenbus". Strikt genomen heeft hij dan gelijk maar dat is niet zo klantvriendelijk.

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

9
Is dat zo? De wet verplicht wel dat je een brievenbus moet hebben? Dat het niet mag weet ik niet? Bij de postbode geldt m.i. nog wel dat het maximaal 10 meter van de openbare weg af mag zijn. Als het een zéér grote winkel is? Als hij niet alle tijden krijgt uit betaald die zouden moeten kan ik mij voorstellen dat je op dit soortzaken gaat bezuinigen. Verder is het zo dat het einde nadert en dit soort instellingen creëert bij de werknemers bij PostNL?

Re: Werken onder tijdsdruk bij Postbode's?

10
Postbodes zijn zo langzamerhand bijna uit het straatbeeld verdwenen.
Winkeliers hoeven van mij geen brievenbus te hebben, geen enkel probleem om de post even aan te reiken.

en de meeste postbodes/postbezorgers zullen dit ook doen.. wat maakt die paar seconden/minuten nou uit.
alleen degenen die alles teveel moeite vinden die zullen hier over klagen vzo.
het blijft een dienstverlenend beroep. lekker in de buitenlucht.. ik loop nog steeds niet met een stopwatch rond :idea:
cron