Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

11
Ziek is ziek hoor. En natuurlijk zijn er nu (bouwvak, schoolvakantie e.d.) veel mensen met vakantie en is er (denk ik) bijna overal wel onderbezetting. Maar een TC heeft zelf ook twee benen, gaat hij/zij zelf maar lopen of verdeelt jouw wijk en laat alle mensen die iets extra's willen/kunnen doen 1 of meerdere straten weglopen. Verlof doen ze bij ons vaak wel moeilijk over als er veel mensen tegelijk willen en word dan niet toegekend.

Mijn ziekmeldingen zijn altijd goedgekeurd en ook van collega's hoor ik dat er vaak totaal geen druk achter wordt gezet om weer op tijd te beginnen. Twee jaar geleden ben ik ongelukkig gevallen, o.a. een zwaar gekneusde knie, waardoor ik letterlijk geen stap meer kon zetten. na twee weken werd ik het thuis zitten wel zat en gevraag of ik weer voor 50% kon beginnen. Mijn toenmalige leidinggevende kwam aan mijn deur en vroeg zich af of dat wel verstandig was. Ik ben begonnen en kon zelf aangeven wanneer ik er weer aan toe was om 100% te werken.

Dus als je je dinsdag nog zo beroerd voelt: niet gaan werken.

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

14
Het is van de zotte als ze verwachten dat iemand die zijn hele maaginhoud eruit gooit en die duidelijk ziek is maar even post gaat bezorgen omdat er geen vervanger zou zijn. Of dat iemand met een longontsteking gaat bezorgen. Helemaal link. Die hoort gewoon thuis uit te zieken. Ze kunnen toch iemand van de wijk ernaast vragen of die voor een tijdje 2 wijken wil doen? Ze hebben toch genoeg bezorgers bij PostNL rond lopen. Ziek is gewoon ziek en dat moeten ze maar accepteren. Geloven ze het niet dan sturen ze de bedrijfsarts maar langs. En ze mogen je er inderdaad niet voor ontslaan.

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

15
@postbode7

zomertijd postbode7. dat betekent ook dat er veel mensen op vakantie zijn.
dat zeker op zaterdag sneller een tekort aan personeel is.. en de vaste mensen
al wijken opdelen die openstaan naast de eigen wijk (en).

een tc trekt op zo.n dag niet zo snel een blik nieuwe bezorgers open..
maar voor plotselinge ziekte gevallen moet een tc wel altijd een schaduwlijstje hebben
met 1/2 mensen die hij in nood kan bellen..

Bij BenGekkeHenkieniet, hoefde dat niet want BenGekkeHenkieniet voelde zich geïntimideerd en kwam alsnog. de hele dag. :?

Re: Ziek melden wordt niet geaccepteerd

20
jandegraaf schreef:mijn generatie maken ze de pis niet meer heet die van de jongere nog wel ?
die zijn toch veel mondiger als wij toen we zo oud waren als zij !!!
In jullie tijd kon je met een gezonde werk lust nog een heel eind komen nu is het zo dat als je oorkonde/diploma/papiertje niet hebt ook al wil je nog zo graag werken niet aan de bak komt.
cron