post bezorgd maar niet ontvangen

1
Beste lezers,

Ik heb een elektrische piano! door PostNl laten bezorgen. Volgens het track and trace systeem is het afgegeven bij de buren, een architectenbureau. Maar:
- Geen handtekening of naam van de buren.
- Geen briefje in de bus dat het bij de buren ligt.
Het lijkt mij dat PostNl contact zou opnemen met de postbezorger om te horen wat er precies gebeurd is. Begrijp me goed, ik wil niemand van diefstal beschuldigen. Maar ik vind het een zeer onprofessioneel protocol van zo'n grote organisatie als PostNl alleen te verwijzen naar de algemene voorwaarden. Dit bedrijf rommelt aan alle kanten! Een postbode kan een pakket stelen zonder dat PostNl dit intern onderzoekt. Erg vervelend voor alle eerlijke en goedwillende postbezorgers! Maar voor mij is er geen andere optie dan de postbezorger te beschuldigen van diefstal en aangifte te doen bij de politie.
PostNl is zo lek als een mandje.

Re: post bezorgd maar niet ontvangen

2
Gaat dit niet via de pakket dienst? Dit is een forum voor postbezorgers van gewone post. Niet van pakketten. Heeft u al bij de buren geinformeerd?

U zou in ieder geval met Postnl pakketten contact op moeten nemen. En als u de pakketbezorger toevallig in uw straat aantreft, hem ernaar vragen.

Re: post bezorgd maar niet ontvangen

4
Het lijkt mij dat een elektrische piano nogal een groot ding is (tenminste zo groot als een keyboard) en dat zoiets met de pakketdienst bezorgd wordt. Ik geloof niet dat een postbode met fiets of trolley zo'n ding mee kan sjouwen. Maar als het bij de buren afgegeven is hoort degene die het moet ontvangen een niet thuisbriefje te krijgen met daarop:"Wij zijn vandaag (datum en tijd) langs geweest maar troffen niemand thuis, pakket van....(naam bedrijf) is afgegeven bij de buren op nr.....". Dat vind ik tenminste een normale procedure. Zo hoort het ook. Bij Sandd doe ik het ook (als iets niet in de brievenbus gaat en er is niemand thuis) maar dan met eigen geprinte kaartjes. Mensen moeten toch weten waar hun pakket bezorgd is! Ik weet natuurlijk niet of er een handtekening nodig was. Hoewel voor waardezendingen het wel logisch zou zijn. Hoeveel kost zo'n elektrische piano? Indien handtekening nodig was had iemand van de buren (dat architectenbureau in jouw geval) een handtekening moeten zetten want zonder dat zouden ze het pakket niet mogen innemen. Bij Selektvracht hield ik het pakje of pakket vast totdat ik de handtekening gekregen had. Daarna gaf ik het pas af. Je bent zeker al bij dat architectenbureau wezen vragen? Ja, PostNL werkt met zelfstandigen met busjes en wie weet heeft hij dat pakket in zijn pda wel als bij de buren afgegeven ingevoerd maar dat ding mooi in zijn busje laten liggen voor thuis. Ben benieuwd of die mensen goed gescreend worden voordat ze gaan rijden.
cron