Re: PostNL bezorgd post nogmaals als er geen brievenbus is

2
@vzo

dat is correct volgens de regels van postnl .
De bezorger moet niet terug naar het depot met dit poststuk maar dit in de oranje brievenbus doen.

komt dit regelmatig voor dan wordt er
op de vestiging een blauwe kaart gemaakt waarop het adres staat o.v.v. zaterdags niet bezorgen.

bij het voorbereiden houd je die post dan achter. tot de volgende bezorgdag.
dat is , uitgezonderd rouwkaarten/ medische post de dinsdag.

Re: PostNL bezorgd post nogmaals als er geen brievenbus is

4
Ja, officieel moet het dan retour afzender, maar als ik zaterdag voor een gesloten winkel sta en weet dat die dinsdag weer open is, dan vul ik op de herstelsticker "herstel aan geadresseerde in." Hetzelfde doe ik als ik woensdagmiddag bij een school zonder brievenbus kom. In de zomervakantie stuur ik het dan wel retour afzender (sommige scholen hebben ook "bewaarpost" en dan wordt tijdens de schoolvakanties de post ergens bewaard en op de eerste dag dat z eopen zijn in een grote verzamelenvelop bezorgd).

Re: PostNL bezorgd post nogmaals als er geen brievenbus is

6
Ik heb hier in het dorp een voetbalclub en een tennisclub maar beiden hebben (gelukkig) brievenbussen buiten aan het hek of in een muurtje. De post kan dan toch bezorgd worden. De kapper op het pleintje is op maandag gesloten. Ik denk dat PostNL de post dan ook tot dinsdag vasthoudt want het pand heeft geen brievenbus. Zelf bezorgen we niet op maandag dus wij (Sandd) hebben er geen last van. De folderpakketten krijgen ze van mij op dinsdag. Dat geldt ook vaak voor de dokterspraktijk (die in het weekend dicht is).

Re: PostNL bezorgd post nogmaals als er geen brievenbus is

7
postbode7 schreef: Ik denk dat PostNL de post dan ook tot dinsdag vasthoudt want het pand heeft geen brievenbus. Zelf bezorgen we niet op maandag dus wij (Sandd) hebben er geen last van.
PostNL ook niet meer postbode7, hooguit een rouwkaart (medische post zal wel niet bij een sportclub) en daarvoor doe je misschien iets meer moeite om het toch op tijd onder de aandacht te krijgen, komt zelden voor. De sportvelden hier hebben misschien een postbus of ander postadres, maar in de praktijk komt de post toch vaak in mijn tassen terecht. Afgelegen en een enorme bult op, ook nog, doordeweeks geen schijn van kans. Ook post van Sandd trouwens, wat al lastiger is omdat je het niet naar de zaterdag kunt verschuiven (maar op vrijdagmiddag toch gelukt). Als ze echt dringend post willen, nemen ze maar een buitenbus.
cron