Nog minder tijd voor wijk?

1
Ik sprak met een postbezorger. Die liet me weten dat de tijden voor bepaalde wijken steeds meer ingekort worden? Komen dit anderen ook bekend voor? Verder worden de rapportage's niet meer gelezen waarop je de werkelijke gewerkte tijd op in kunt vullen. Verder stond er op Facebook dat PostNL over 3 jaar stopt? De bronnen heb ik niet kunnen checken, gaarne je reacties!

Re: Nog minder tijd voor wijk?

3
Nou vzo, er staat vast wel meer op facebook dat niet waar is en ik denk niet dat het stoppen van zo'n megagroot bedrijf als PostNL grote lulkoek is. Er stond zeker geen bron bij vermeld? En mocht dat zou zijn dan sturen ze de klanten maar naar Sandd. :lol: Wat zullen we het dan druk krijgen.

Re: Nog minder tijd voor wijk?

5
verzendenenontvangen schreef:Ik sprak met een postbezorger. Die liet me weten dat de tijden voor bepaalde wijken steeds meer ingekort worden? Komen dit anderen ook bekend voor? Verder worden de rapportage's niet meer gelezen waarop je de werkelijke gewerkte tijd op in kunt vullen. Verder stond er op Facebook dat PostNL over 3 jaar stopt? De bronnen heb ik niet kunnen checken, gaarne je reacties!
1) Vanaf 1 januari gat er bij ons -Rotterdam- 5 minuten van iedere wijk af. ik heb geen flauw idee of dit landelijk is
2)met rapportages heb ik geen ervaring.
3) PostNL stopt er mee....is het al 1 april nee toch dat is het al lang geweest.

graag voortaan bronnen -URL's- vermelden. dank u.

Re: Nog minder tijd voor wijk?

6
Geertjan schreef:
verzendenenontvangen schreef:Ik sprak met een postbezorger. Die liet me weten dat de tijden voor bepaalde wijken steeds meer ingekort worden? Komen dit anderen ook bekend voor? Verder worden de rapportage's niet meer gelezen waarop je de werkelijke gewerkte tijd op in kunt vullen. Verder stond er op Facebook dat PostNL over 3 jaar stopt? De bronnen heb ik niet kunnen checken, gaarne je reacties!
1) Vanaf 1 januari gat er bij ons -Rotterdam- 5 minuten van iedere wijk af. ik heb geen flauw idee of dit landelijk is
2)met rapportages heb ik geen ervaring.
3) PostNL stopt er mee....is het al 1 april nee toch dat is het al lang geweest.

graag voortaan bronnen -URL's- vermelden. dank u.
Er gaat inderdaad weer in de tijden gesneden worden, hoeveel verschilt per wijk. Van sommige wijken gaat 5 minuten af, van sommige niks, van andere wel 20 minuten! Maar je hebt hier als het goed is een brief over gehad met een antwoordstrook waarmee je kon aangeven of je wel/niet akkoord was met de nieuwe tijden.

Op zich ook wel begrijpelijk, want op de piekdagen is de tijd al 2,5 jaar niet aangepast, terwijl de hoeveelheid post wel is afgenomen.

Dat PostNL zichzelf over 3 jaar opheft lijkt me sterk, want er worden nog steeds mooie winsten gemaakt.

Re: Nog minder tijd voor wijk?

8
Bij Sandd hebben ze dat beter geregeld. gewoon per dag wordt de tijd aangepast naar de hoeveelheid post.
Meestal klopt het wel redelijk. Er zou alleen wel wat meer tijd bij mogen voor het sorteren. Maar de looptijden klopt meestal wel aardig voor mijn wijk.
(totale tijd -/- sorteertijd=looptijd).

Enkel als ik heel weinig post heb dan staat het te krap.Bijvoorbeeld 1.50uur totaal voor 17 straten/550 adressen.Maar ik ben bij postNL weggegaan omdat ik het gezeik met die tijden zat was. degene die ik had ingewerkt bezorgde 1 bundel in de tijd dat ik er drie deed dus die gaat het echt niet sneller doen dan dat ik het deed. Maar goed mijn probleem niet meer.

Re: Nog minder tijd voor wijk?

9
Per 1 januari is er inderdaad tijd van de wijken af gegaan. Wij hebben de nieuwe tijden vorig jaar gekregen en konden hier op reageren. Als je bijvoorbeeld dacht niet uit te komen met de nieuwe tijd kon je bezwaar maken. De tijden voor de vaste wijken die ik doe zijn goed haalbaar, dus ben akkoord gegaan met de nieuwe tijden. Uiterlijk in week 12 komt er een evaluatie en wordt gekeken of er tijden zijn die toch alsnog aangepast moeten worden.
Onze contract-uren behouden we gewoon; dit betekent dat we af en toe extra wijken moeten lopen om aan onze contract-uren te komen.

Als er bijvoorbeeld erg veel post is dan boek ik mijn extra gewerkte tijd en dit is bij mij tot nu toe altijd goed gekeurd.

Dat postNL over 3 jaar stopt is denk ik een broodje aap verhaal. Iedereen kan van alles op facebook neerzetten, maar dat wil niet zeggen dat het ook waar is.

Re: Nog minder tijd voor wijk?

10
Toen ik die brief kreeg van postnl met die tijden heb ik gelijk mijn ontslagbrief gestuurd.Die wijk van mij stond sowieso al 20 minuten te krap op een daldag en ging er nog weer bijna 30 minuten af met de nieuwe tijde terwijl ik al heel lang aangegeven had dat de tijden niet kloppen.
cron