Re: Heb jij altijd je pen bij de hand voor doorkrassen postzegel

10
Dit is typisch een kwestie voor onze concullega's bij PostNL. Bij Sandd hebben we geen postzegels dus die hoeven we niet door te strepen en als ik wel bij die firma werkte zou ik het nóg niet doen. Lijkt me niet nuttig. Ik heb wel een pen en niet thuiskaartjes bij de hand als er post bij zit waarvan ik denk dat die niet in een bepaalde brievenbus zal passen. Daar ik van bijna alle brievenbussen in mijn wijk weet hoe groot ze zijn en hoe ze er ongeveer uit zien weet ik ook vaak van te voren of het poststuk erin zal passen. Dan bel ik eerst aan en als er iemand thuis is, vind ik dat wel zo makkelijk. Anders bel ik bij de buren en gaat bij de bewoner waar de post voor is een kaartje in de bus (met een tekst die neerkomt op 'afgegeven op nr. ...'). Tijdens het bezorgen van de folderpakketten van Netwerkvsp heb ik een stratenlijst en een pen bij me. Heb ik een paar straten gedaan dan vink ik die af. Zit er opeens een sticker op een deur waar er eerst geen zat of is de sticker juist weggehaald dan maak ik daar een aantekening van met de straatnaam erbij. Als ik klaar ben met bezorgen verwerk ik de mutaties in de computer en pas ik mijn looplijsten aan. Ook schrijf ik ideeën op die ik tijdens het bezorgen krijg. Of dingen die ik moet onthouden en bang ben om te vergeten.
cron